رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

مثلث توسعه اقتصادی بدعت تازه ای در جریان اقتصادی کشور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با شعار جلو نرفته و بر محور عمل استوار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست مشترکی که با حضور استاندار  و فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مورد بررسی ابعاد پیشبرد طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و افق پیش روی آن که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با شعار جلو نرفته و بر محور عمل استوار است لذا این مسئله باید در نقد و بررسی مدل مذکور مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در جریان اقتصادی کشور بدعت تازه‌ای است که می‌تواند با توانمند کردن مردم جوامع محلی در این زمینه تاثیرگذار باشد.
 
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تداوم و پایداری الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نیاز به تأمل و آسیب‌شناسی دارد.

او ادامه داد: خراسان رضوی به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های فراوان، از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و نباید با تغییر مدیریت‎ها الگو‌های موفق اجرایی، با مشکل مواجه شوند؛ در هیچ استانی مشابه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی وجود ندارد که به دولت وابسته نباشد.
 
 سیدحسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی هم گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در کنار اینکه امید آفرینی کرده، باید به عنوان یک تحول اقتصادی به یک باور عمومی تبدیل شود.

محمدحسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این مدت بر پایه توسعه اقتصاد استان با تکیه بر تعامل و همدلی مدیریت استان جلو رفته و به عبارتی این ویژگی اصلی‌ترین حرف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی محسوب می‌شود.

عبدالله یزدانبخش رئیس هیات مدیره گروه صنعتی کارخانجات پارت لاستیک در ادامه با انتقاد از عدم تناسب قوانین با شرایط جنگ اقتصادی، گفت: به منظور رونق اقتصادی باید در هر استان یک نهاد مردمی استانی وجود داشته باشد تا نقش حمایت‌گری را ایفا کند.

در این نشست محمدعلی چمنیان مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک و معین اقتصاد مقاومتی هم با اشاره به اینکه پایدارسازی هر مدل موفقی، توام با مدیریت دانش خواهد بود، گفت: نیاز داریم این مدل به صورت علمی تدوین شده و برای آن مدل سازی شود تا بتواند ترویج بیشتری شود.

محمدرضا توکلی‌زاده نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تعامل بین نیرو‌های منطقه‌ای در جهت حرکت معین اقتصادی یکی از نکات مهم مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است.
 
او ادامه داد: بعد از شناسایی توانایی‌های هر منطقه باید دید چطور می‌توان از این توانایی‌ها بهترین استفاده را انجام داد.

علی‌اکبرعلیزاده مدیرعامل شرکت تولیدی حسنانو، با پیشنهاد استفاده از نظرات جوانان متخصص در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، گفت: اتاق بازرگانی تنها پارلمان بخش خصوصی است که می‌تواند مثلث توسعه اقتصادی را در هر شرایطی حفظ کند.

علیرضا بوستانی، مدیرعامل گروه تبرک با اشاره به تبلیغ، تشویق معین‌های فعال و ایجاد انگیزه برای معین‌های کم کار، گفت: در کنار انتقال تجربیات معین‌ها از اجرای این مدل اقتصادی در استان، فرمانداران هم می‌توانند در فراگیرتر شدن مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نقش داشته باشند.

مجید محمدزاده مدیرعامل شرکت الکترو استیل در مشهد، نیز در پایان گفت: بهترین راه برای نهادینه شدن مدل اقتصاد مقاومتی، داشتن یک بنیاد یا نهاد متداول است که در این راستا شاید الگوی اتاق ایران بتواند در خودگردان شدن این نهاد یا بنیاد کمک کند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار