كنعانى مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روسیه و چین مى‌توانند در حفظ برجام نقش مهمى ایفا کنند

كارشناس مسائل بين الملل گفت: روسیه و چین چون عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، می‌توانند در حفظ برجام نقش مهمی ایفا کنند.

كنعانيحسين كنعانى مقدم كارشناس مسائل بين الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش روسیه و چین در حفظ برجام اظهار کرد: از آنجایی که روسیه و چین عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند می‌توانند در حفظ برجام نقش مهمی ایفا کنند.

او افزود: از این نکته نباید چشم‌پوشی کنیم که این دو کشور در سازمان ملل دارای حق وتو هم هستند و در عین حال روابط خوب و استراتژیکی با ایران دارند؛ شاید یکی از عوامل مهمی که تاکنون نگذاشتند برجام در مسیر منافع آمریکایی‌ها حرکت کند همین حضور این دو کشور در ایران است.

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه خاطر نشان کرد: البته باید بدانیم که ما مسائل ملی و موضوعات امنیتی کشورمان را نباید با کشور‌های دیگر بزنیم بلکه این قدرت خود ماست که می‌تواند عامل مهم در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا در منطقه و موضوع برجام باشد.

کنعانى مقدم تاکید کرد: در واقع بر اساس مسائلی که پیشتر به آن اشاره کردم بر روی روسیه و چین باید حساب ویژه‌ای باز کنیم، ولی در عین حال باید با حفظ استقلال و رعایت موضوعات امنیت ملی خودمان هم در برابر یکجانبه گرایی آمریکا عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار