قیمت هر اونس طلا به ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که سازمان بهداشت جهانی از اعلام وضعیت فوق العاده بین المللی در مورد ویروس کرونای چینی خودداری کرده است، سرمایه گذاران به بازار‌های پرریسک متمایل شده اند و این مسئله سبب کاهش قیمت طلا شده است. با این وجود، قیمت فلز زرد در مسیر رشد هفتگی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در این هفته قیمت فلز زرد حدود ۰.۳ درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۵۵۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد، ویروس کرونای جدید که در چین شایع شده و به چند کشور دیگر گسترش یافته است هنوز به یک وضعیت فوق العاده بین المللی منجر نشده، اما این سازمان «دقیقه به دقیقه» در حال رصد تحولات مربوط به این بیماری است. پس از بیانیه سازمان بهداشت جهانی، ارزش سهام در بازار‌های آسیایی اندکی تقویت شد.

جشن‌های سال نوی چینی آغاز شده و انتظار می‌رود صد‌ها میلیون نفر در این کشور به سفر بروند. همین مسئله بیم گسترش این بیماری را افزایش داده است.

ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی در جلسه قبل و پس از آنکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر نداد، در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود و همین مسئله به کاهش قیمت طلا کمک کرد.


بیشتر بخوانید:بورس از بازار‌های مالی سبقت گرفت/ ارز ارزان شد 


سرمایه گذاران اکنون منتظر اولین نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا طی روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژانویه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار