آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

بهترین خدمت بعد از ایمان به خدا خدمت به بندگان خداست/ تولید در کشور عبادت است

امام جمعه اراک گفت: دستگاه قضایی و صداوسیما باید از تولید حمایت کنند و دولت و ملت باید در راستای افزایش تولید در کشور تلاش کنند زیرا تولید در کشور عبادت است.

بهترین خدمت بعد از ایمان به خدا خدمت به بندگان خداست/ تولید در کشور عبادت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: برف و نعمت خدا را شاکر باشیم، زیرا برف و باران برای انسانات و حیوانات و گیاهان و همه موجودات و مخلوقات خداوند روی زمین حیات طیبه است.

او مقام و منزلت ایام فاطمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: همه‌ی هیئت‌های مذهبی و مداح‌ها و مردم شریف استان مرکزی ضمن تلاش و کوشش‌های بسیار در جبهه اقتصادی و فرهنگ و... یاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را فراموش نکنند، زیرا حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه انسان‌ها و بشریت و آزادی خواهان عالم تا قیامت اسوه حسنه است و چراغ راه برای همه مسلمانان و شیعیان است و امروزه جوانان ما در زندگی نیازمند به یک الگوی خوب هستند و حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی عالم بشریت است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز قیامت مشخص می‌شود بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) همسر امیرالمومنین و مادر یازده امام و بزرگترین مدافع حریم ولایت است و مردم شریف استان برای برپایی عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در روز چهارشنبه آماده باشند.

پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته

خطیب نماز جمعه اراک افزود: ماه بهمن ماه ایام الله است و دهه مبارک فجر و ۱۲ بهمن که خداوند عنایت کرد شاه از کشور فراری شد و امام خمینی (ره) به میهن بازگشت و روز‌های باعظمت دیگری را در این ماه با برکت شاهد هستیم.

او ادامه داد: روز ۵ بهمن ماه سال ۵۷ قرار بود امام خمینی (ره) به کشور برگردد و همه مردم با شور و شوق بسیار از سراسر کشور برای استقبال از امام به تهران آمدند، اما بختیار فرودگاه‌های کشور را بست و از ورود امام به کشور جلوگیری کرد، ولی بعد از چند روز با اتحاد و فشار مردم ایران مجبور شد فرودگاه را باز کند و هواپیمای امام خمینی (ره) در کشور بنشیند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با ورود امام خمینی به کشور طرفداران پلید محمدرضا شاه و فرقه‌ی کثیف بهائیت و ساواک پلید از کشور عزیزمان ایران بیرون رفتند و پس از آن مردم پیروزی انقلاب اسلامی را در کشور جشن گرفتند.

او پیشرفت انقلاب اسلامی در طول ۴۰ ساله گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: پیشرفت و آبادانی و استقلال در نیروگاه و پتروشیمی و پالایشگاه و مراکز صنعتی و نظامی و پیشرفت‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز بهداشت و پزشکی در طول چهل ساله انقلاب با تلاش و کوشش و پشتکار مسئولین انقلابی و مردم ولایت مدار به دست آمده است.

او اظهار کرد: در زمان طاغوت در کشور پزشک وجود نداشت امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروزه بیش از ۱۰۰ هزار پزشک متخصص در همه‌ی رشته‌ها وجود دارد و امروزه نرخ باسوادی در کشور بالای ۹۵ درصد است در حالی که قبل از انقلاب نرخ باسوادی در کشور ۴۷ درصد بوده است و همچنین امروزه فارغ التحصیل‌های دانشگاه‌های سرار کشور بیش از ۱۰ میلیون دانشجو است که جویای کار هستند و همین دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند که به برکت انقلاب اسلامی ایران به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: گاز رسانی قبل از انقلاب ۲۱۳ هزار انشعاب بوده است، زیرا عمده گاز کشور متعلق به روسیه بوده است، اما امروزه بیش از ۱۱ میلیون انشعاب گاز در سراسر کشور وجود دارد.

قدرت دفاعی و امنیت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

او بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور قدرتمند و مقتدرانه در همه مانور‌های نظامی در مناطق مختلف اقیانوس هند و دریای عمان می‌درخشد و به تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته با تکیه به توان داخلی دست پیدا کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ایران یک کشور سرمایه دار و قدرتمند در منطقه است و از نظر ذخایر گاز و نفت در تراز اول دنیا است و آمریکایی‌ها و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نفوذ و دخالت خودشان را در کشور ایران از دست داده اند به همین دلیل طبیعی است که با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دشمنی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ادامه داد: در جنگ اکتبر کشور‌های عربی نفت خود را بستند و نفت اسرائیل را ایران تامین می‌کرد شاه ملعون بدون اجازه ملت و مجلس هرکاری که میخواست به نفع آمریکایی‌ها انجام می‌داد، اما امروزه سیلی محکم به آمریکایی‌ها میزنیم و پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها در عین الاسد را هدف قرار می‌دهیم.

تولید در کشور عبادت است

امام جمعه اراک اظهار کرد: مسئولین باید در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند که وابستگی به نفت را کاهش دهیم و وابستگی به فکر و تلاش و تولید داخلی را جایگزین آن کنیم و دستگاه‌های قضائی و دستگاه‌های تبلیغاتی و صداوسیما باید در جهت حمایت از تولید داخلی فعالیت کنند.

او ادامه داد: هرکسی در کشور باید تولید کننده باشد نه مصرف کننده یعنی اول باید تولید کننده باشیم و در سایه‌ی تولید با توجه به سهم ما از تولید، مصرف کننده باشیم.

او اضافه کرد: نمایندگان آینده هم که به مجلس راه پیدا خواهند کرد باید از تولید داخلی حمایت کنند و با برنامه وارد مجلس بشنود و هدفشان کمک به توان و تولید داخلی کشور باشد نه اینکه برای منافع شخصی و جیب خودشان راهی مجلس بشوند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید نماینده ملت باشند نه اینکه نماینده اشخاص و باند‌های سیاسی باشند، زیرا هر نماینده در برابر همه ملت مسئولیت دارد و اگر کسی به فکر منافع شخصی باشد به خون شهدا خیانت کرده است.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.