در دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو مطرح شد؛

تحویل انسولین قلمی با بیمه به بیماران دیابتی

مدیر کل امور دارو سازمان غذا و دارو نوشت: داروخانه ها موظفند بعد از تایید در سامانه بیمه، تحویل انسولین قلمی به بیمار با احتساب بیمه صورت گیرد و فروش آزاد به این دسته از بیماران ممنوع است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل  در نامه ای  اعلام کرد: داروخانه ها موظفند بعد از تایید در سامانه بیمه، تحویل انسولین قلمی به بیمار با احتساب بیمه صورت گیرد و فروش آزاد به این دسته از بیماران ممنوع است.
بیشتر بخوانید: تولید انسولین‌های قلمی به زودی در کشور/ با ۵ کیلو کاهش وزن دیابت را ۱۰ سال به تاخیر بیندازید
معاونین محترم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

موضوع: دستور العمل توزیع انسولین های قلمی ( لانتوس، آبازاگلار، توجئو، لومیر، اپیدرا، نوورپید، نوومیکس ) ( لانتوس، آبازاگلار،
توجئو، لومیر، اپیدرا، نوورپید، نوومیکس )
با سلام و احترام؛

پیرو نامه ۶۶۵/۷۸۱۳۹ در خصوص نحوه توزیع قلم های انسولین( لانتوس، آبازاگلار، توجئو، لومیر، اپیدرا، نوورپید، نوومیکس ) و به منظور کنترل و پایش بازار و تامین به موقع داروی مورد نیاز بیماران دیابتی و جلوگیری از قاچاق و خروج دارو، خواهشمند است به کلیه داروخانه های توزیع کننده قلم های مذکور ابلاغ فرمایید از ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ مطابق با دستورالعمل ذیل دارو در اختیار بیماران قرار گیرد:

۱- برای بیماران دارای یکی از بیمه های پایه (سلامت ، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد ) و یا سایر بیمه ها ( بانکها و صدا و سیما و.... ) مسئولین فنی داروخانه ها موظفند بعد از تایید در سامانه بیمه، تحویل دارو به بیمار با احتساب بیمه صورت گیرد و فروش آزاد به این دسته از بیماران ممنوع می باشد.

۲- در خصوص بیماران فاقد بیمه های مذکور و دارای نسخ آزاد و یا اتباع خارجی مقیم ایران، بعد از ارائه نسخه تجویز شده توسط پزشک فوق تخصص غدد، متخصص اطفال و یا متخصص داخلی و مدارک و یا آزمایش ها دال بر دارا بودن بیماری دیابت و تائید توسط معاونت غذا و داروی مربوطه، معرفی نامه با اعتبار پنج ماهه و دریافت دارو بصورت ماهانه مطابق با فرم پیوست صادر می گردد. ضمنا" داروخانه تحویل دهنده در هر ماه مکلف به انجام ثبت تاریخ تحویل دارو و مهر داروخانه بر روی معرفی نامه بوده و سایر داروخانه ها مجاز به تحویل دارو در این ماه به بیمار نمی باشند.

ضمنا با توجه به هماهنگی بعمل آمده با سازمان بیمه تامین اجتماعی، در آینده نزدیک کلیه نسخ آزاد بصورت تحت وب در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت می گردد.

داروخانه ها ملزم به ثبت اطلاعات بیمار در نرم افزار داروخانه و ارائه گزارش ماهانه میزان توزیع به بیماران در پایان هرماه با داشتن نام و نام خانوادگی بیمار، کد ملی بیمار، تعداد، پزشک معالج و شماره موبایل بیمار به معاونت غذا و دارو دانشگاه مربوطه می باشند.

غلامحسین مهرعلیان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل

تحویل انسولین قلمی تحت پوشش بیمه به بیماران دیابتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
هیچ کس جواب گو نیست انسولین توجو پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه صالح نظرابادی
۱۷:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
چگونه باید بدانم من در پایگاه بیماران ا نسولینی عضویت دارم ممنون اگه جواب من بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
پدرمن قندش رو۴۵۰هست چندروز گشت نتونست انسولین پیداکنه باوجود کرونا بایدازاین داروخونه ب اون داروخونه بره این چ وضعیه گناه دارن آیاکسی هست جواب گوباشه
United States of America
فاطمه معتمدی
۱۱:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام
تمام تهران رو یک هفته ست که گشتم انسولین نوورپید نیست که نیست
وقتی یک قلم انسولین توی پایتخت نیست خدا به داد بیمارای شهرستانی برسه
من الان یک هفته ست که نوورپید نزدم و فقط متفورمین میخورم که جواب نمیده قندم روی 200 تا 300 هستش
بیمارای دیابتی خودشون بابت بیماری اذیت میشن تورو خدا با نگذاشتن انسولین در اختیارشون بیشتر اذیتشون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا پاکنهاد
۱۲:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ایا انسولین های قلمی نوورپید,نوامیکس چرابه تعداد درمازندران,تنکابن :کمبود است؟سهمیه هردوماه من ۱۳عدداست,متاسفانه ۵عدبیشترنمیتونم اونم باهزاران پرسش ازداروخانه ها,باتوجه به کمبودودرگیری بامرگ تدریجی توان حتی زندگی ندارم,خواهشمندم به مابیماران صعب العلاج کمی,کمک ولطف داشته باشید,بخدا تاپارسال بازهم خوب بود,امسال وحشتناک شده,هزینه ازادخریدن نه دارم,نه توانش را,ولی ازادهم موجودنیست
آخرین اخبار