در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پروژه‌های تجربی، راهی برای رونق تولید و کارآفرینی

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید پروژه‌های دانشجویی از تئوری بودن به سمت تجربی شدن حرکت کند.

رضا حسینی ابرده، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیاری که در خصوص انرژی در کشور وجود دارد؛ اولین قدم برای مقابله و عبور از این مشکل اولویت قرار گرفتن پروژه‌های تجربی در امور پژوهشی است.

او ادامه داد: نقش موثر در انجام این کار مربوط به دانشجویان است چرا که باید پروژه‌های دانشجویی از تئوری بودن به سمت تجربی شدن حرکت کند تا بتوانیم نتایج مثبت این کار را در واقعیت و عمل مشاهده کنیم.

ابرده افزود: با وجود فعالیت محدود مقاله‌های تجربی در حوزه انرژی در بخش مهندسی؛  بازهم باید توجه بیشتری به این امر برای به حاصل رسیدن پروژه‌ها شود.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به دلیل تحریم‌های موجود در این زمینه و عدم حمایت نهاد‌های مربوطه، در خصوص انجام پروژه‌های تجربی با مشکلات زیادی روبه رو شده ایم. برای حل مشکلات موجود در ابتدا باید از دانشجویان و استادانی که در زمینه پژوهشی فعالیت می‌کنند، حمایت‌های لازم انجام شود.


بیشتر بخوانید: آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر


او گفت: باید برای شروع کار آن‌ها، مخارج اولیه و بودجه مورد نیاز در اختیارشان قرار داده  تا نتیجه این کار در عمل و ارزآوری برای کشور دیده شود.

حسینی ابرده مطرح کرد: با حمایت‌های لازم از دانشجویان و حرکت به سمت پروژه‌های تجربی؛ شاهد دو نتیجه موفقیت آمیزِ تربیت دانشجویان کار آفرین و کمک به رونق تولید خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار