کریس مورفی: ترامپ تلفات عین‌الاسد را برای ادعای بازدارندگی علیه ایران جعل کرد

سناتور دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به افزایش تلفات حمله موشکی ایران به ۳۴ نفر اعلام کرد دولت ترامپ برای اینکه ادعا کند بازدارندگی علیه ایران را احیا کرده است، اخبار عین الاسد را جعل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا پس از آنکه پنتاگون تلفات پاسخ موشکی ایران را به ۳۴ نفر افزایش داد، در پیامی توییتری نوشت: «ایران به ما حمله کرد و ۳۴ آمریکایی زخمی شدند.»

توییت کریس مورفی

کریس مورفی نوشت: «دولت این موضوع را پنهان نگاه داشت تا ادعا کند بازدارندگی علیه ایران را احیا کرده است. کارشان از این لحاظ که تنش‌زدایی کردند درست بود، اما برای توجیه آن نباید ماجرا را جعل می‌کردند.»

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اذعان کرد ۳۴ نظامی آمریکا به دنبال انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین الاسد در عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی به دست ارتش تروریستی این کشور، از ناحیه سر و مغز آسیب دیده اند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ۸ نظامی آسیب دیده که پیش از این به آلمان منتقل شده بودند اکنون به آمریکا منتقل شده اند.

این در حالی است که پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دست ارتش تروریست آمریکا طفره می‌رفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

وی پیش‌تر نیز مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده بود ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
این رقم قابل افزایش هست میگی نه نگاه کن
این رقم هر هفته یا هر ماه افزایش پیدا میکنه و روز انتخابات ای اطلاعات درز میکنه بیرون و همه میفهمند که کلی تلفات دادن
آخرین اخبار