برگزاری سوگواره یاس نبوی درجوار امامزادگان و بقاع متبرکه کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان خبر داد و گفت: امسال هشت امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان میزبان این سوگواره هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: این سوگواره در امامزادگان هاجرخاتون و پیرمحمد سنندج، امامزادگان هاجر و سارا و سید جلال‌الدین قروه، امامزاده پیرتاج، عقیل و امامزاده میر فروغ‌الدین و آرامگاه شیخ فاضل گروسی در بیجار برگزار می‌شود.

او افزود: در قالب این طرح معنوی، برنامه‌های مختلفی شامل قرائت بخشی از خطبه‌های فدکیه، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) وهمایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان و اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد و گفت: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی شامل پاسخگویی به سوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی، حجاب و عفاف و چندرسانه‌ای دایر خواهد شد.

او با بیان اینکه این سوگواره از پنجم تا یازدهم بهمن برگزار می‌شود، گفت: در این سوگواره‌ها از هیات‌های عزاداری، اقشار مختلف مردم، ذاکران و سخنرانان برای حضور دعوت خواهد شد.

مراسم سوگواری وعزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) چند سالی است که از سوی اوقاف و امور خیریه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان "سوگواره یاس نبوی" برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.