رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان از کمبود کاغذ و تعطیلی برخی چاپخانه های استان درسال جاری خبرداد.

محمد علی انصاری پور رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت:متاسفانه با توجه به مشکلاتی که  بر صنعت چاپ استان اصفهان حاکم است شاهد افزایش رکود ۳۰ درصدی این صنعت مهم در سال جاری هستیم.علی رغم افزایش واردات کاغذ به   کشور عاملی که باعث کمبود کاغذ و رکود در صنعت چاپ استان اصفهان شده است عدم نظارت دقیق بر نوع توزیع صحیح کاغذ در بازار استان‌های مختلف کشور به بخصوص استان اصفهان است.

او افزود:ایجاد مشکل در سیستم توزیع کاغذ باعث شده تا شاهد تورم و گرانی در صنعت چاپ استان اصفهان در سال جاری باشیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان ادامه داد:عدم توزیع کاغذ به چاپخانه داران استان اصفهان و توزیع آن به ناشران از دیگر عامل رکود در صنعت چاپ استان اصفهان به شمار می‌رود.

انصاری پور اضافه کرد:نوع نگرش افراد در توزیع کاغذ تنها جهت به کار بردن در کتاب بزرگ‌ترین اشتباه است که ضربه جدی به صنعت چاپ استان اصفهان وارد می‌کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان گفت:افزایش رکود  در صنعت چاپ استان اصفهان باعث کاهش شدید فعالیت چاپخانه‌ها و در نتیجه افزایش ۲۵ درصدی بیکاری در این صنعت مهم استان اصفهان در سال جاری شده است.

انصاری پور یادآور شد:افزایش رکود، تورم و بیکاری در صنعت چاپ استان اصفهان در سال جاری باعث شد تا بیش از ۳۰ واحد چاپخانه استان اصفهان تعطیل شود.

او ادامه داد:تعطیلی بسیاری از واحد‌های چاپخانه استان اصفهان باعث شد تا بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده صنایع غذایی و دارویی به دلیل کمبود کاغذ دچار مشکل شوند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان گفت:پرداخت مالیات بر اساس قانون توسط چاپخانه داران اصفهانی مجاز نیست، اما این مشکل همچنان گریبانگیر صنعت چاپ استان اصفهان است.

انصاری پور تاکید کرد:با وجود چنین شرایطی هنوز در تامین کاغذ مورد نیاز بازار استان اصفهان برای سال آینده دچار مشکل هستیم.

او اضافه کرد:سوء مویریت، عدم برنامه ریزی دقیق و صحیح، عدم نظارت بر روند واردات کاغذ به داخل کشور از جمله عامل‌هایی است که باعث به وجود آمدن تورم و رکود در صنعت چاپ استان اصفهان شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان افزود:در تلاشیم تا با همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی هر چه سریع‌تر از مشکلات صنعت چاپ استان کاسته و کاغذ مورد نیاز بازار استان اصفهان تامین را کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار