ساخت نخستین دستگاه چند منظوره در حوزه تمرینات ورزشی

توسط پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز، برای نخستین بار دستگاه فیزیولوژی ورزش طراحی و ساخته شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس علوی تبار مدیر یک شرکت دانش‌بنیان که نخستین دستگاه چند منظوره در حوزه فیزیولوژی و تمرینات ورزشی را ساخته است در توضیح علت ساخت این دستگاه، گفت: امروزه بحث توسعه ورزش و کنترل و پیشگیری از بیماری یک موضوع بسیار مهم است و مردم در سنین مختلف با موضوعات مختلفی مثل لاغری و چاقی، ام اس و سرطان مواجه هستند و ما با اختراع خود مدعی هستیم که می‌توانیم برای این مشکلات راه حلی از مدل ورزشی و به واسطه بررسی نیاز‌های فرد بر اساس تشخیص دستگاه ارائه کنیم.

او افزود: دستگاه مذکور با هدف تسهیل نمودن امکان ورزش کردن برای افراد مختلف به ویژه گروه‌های خاص طراحی‌ شده و قابلیت استفاده و نصب در منزل، ادارات، مراکز درمانی فیزیوتراپی، مراکز درمانی اصلاح حرکات، مکان‌های عمومی ورزشی، باشگاه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی سالن‌های ورزشی را دارد.

مدیر این شرکت بیان کرد: دستگاهی را ساختیم که هم فیزیک بدن را به لحاظ داخلی وهم به لحاظ ظاهری کنترل می‌کند. در واقع چاقی و لاغری و سایر مشکلات درونی و جسمی فرد را با دستگاهی که طراحی و ساختیم کنترل و اصلاح می‌کنیم.

علوی تبار گفت: با این دستگاه از عادات غلطی که وجود دارد و افراد از خوردن شام و ناهار و یا حتی صبحانه پرهیز می‌کنند ممانعت می‌کنیم؛ چرا که این روش نمی‌تواند روش درستی برای کنترل چاقی و یا ایجاد لاغری باشد.

او با اشاره به اینکه هدف این اختراع، افزایش شمول حرکات تمرینی و ترغیب بیشتر افراد برای ورزش کردن در محلی که در دسترس آن‌ها قرار دارد و مرتفع نمودن نقایص دستگاه‌های موجود در بازار است، اظهار کرد: جامعه هدف این دستگاه، تمام افرادی هستند که در پی ارتقای سطح آمادگی جسمانی خود و رسیدن به‌ تناسب اندام هستند. همچنین، افرادی که دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند برای اجرای حرکات و تمرینات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.


بیشتر بخوانید: تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور


مدیر شرکت رهروان تندرستی عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز بیان کرد: این دستگاه دارای قابلیت تشخیص است و می‌تواند به فرد کمک کند تا از وضعیت جسمانی خود آگاهی یافته و ورزش‌های متناسب با آنچه که باید انجام دهد.

او افزود: مخترع و تولیدکننده این دستگاه برای اولین بار هستیم و در حال یافتن سرمایه‌گذار برای تولید انبوه آن و ورود به بازار‌های داخلی و خارجی هستیم.

علوی تبار از اشتغال شش نفر در واحد فناور خود خبر داد و اعلام کرد: به محض تولید انبوه و ایجاد خط تولید کامل می‌توانیم تا ۲۵ نفر را شاغل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار