وزیر میراث‌فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛

ایران امن و زیبا آماده پذیرایی از گردشگران تمام کشور‌ها

علی اصغر مونسان نوشت: توریست‌های سراسر جهان، فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمین تاریخ و تمدن را به ویژه در فصل بهار از دست ندهید.

ایران امن و زیبا آماده پذیرایی از گردشگران تمام کشور‌هابه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر امنیت کامل کشور ایران برای میزبانی از گردشگران، از توریست‌های سراسر جهان دعوت کرد فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمین تاریخ و تمدن را به ویژه در فصل بهار از دست ندهند.

متن کامل بیانیه علی‌اصغر مونسان به شرح زیر است:

«جهان امروز به دلیل تحولات و پیشرفت‌های سریع فناورانه و صنعتی، بیش از پیش درگیر تحولات و فراز و نشیب‌های شتابان و غافلگیر کننده است. انسان عصر کنونی نیز به همین سیاق متاثر از زندگی پرهیاهوی شهری و ماشینی است و روح او نیازمند پالایش و آسودگی است.

در چنین فضایی، آن‌چه به روزهایمان رنگ و بوی آسایش و آرامش، نشاط و شادمانی، همدلی و همراهی می‌دهد و تجربه‌هایی ماندگار و خاطره‌انگیز از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به‌جا می‌گذارد سفر و گردشگری است. در حقیقت گردشگری را می‌توان شکل بسط‌یافته و جهانی‌شده رفت و آمد‌های دوستانه و فامیلی دانست که محور و محتوای آن را مفاهیمی همچون مهربانی، تعامل و همکاری تشکیل می‌دهد. در عصر پرفراز و نشیب امروز، گردشگری به‌سان نسیمی روح‌بخش جانمان را تلطیف می‌کند و همه ما مردمان جهان را فارغ از تیره و نژاد، ملیت و زبان، آرا و عقاید، به هم پیوند می‌دهد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در سایه‌ باور عمیق و عملی به این نگرش و رویکرد، تمام توان و بضاعت خود را برای ایجاد شرایطی درخورِ پذیرایی از گردشگران جهان به کار بسته است و از همین‌رو شاهد رشد چشم‌گیر امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در کشورمان هستیم.

در این زمینه با اقدامات تشویقی همچون لغو روادید با کشورها، ویزای ۹۰ روزه فرودگاهی، خدمات ویژه و استاندارد اقامتی و پذیرایی، تعریف مسیر‌ها و بسته‌های جذاب گردشگری و ارائه ارزان‌ترین و ایمن‌ترین تور‌های سفر به ایران با لحاظ آخرین استاندارد‌های بین‌المللی، موفق به افزایش ۵۳ درصدی گردشگران ورودی شدیم که بالاترین رشد در میان تمام کشور‌ها محسوب می‌شود.

این در حالی است که بررسی گزارش رقابت‌پذیری مسافرت و گردشگری انجمن جهانی اقتصاد نشان می‌دهد ایران در شاخص رقابت‌پذیری قیمت‌ها نیز رتبه اول در جهان را دارد و طی چند سال اخیر به عنوان پدیده‌ای نوظهور در عرصه‌ گردشگری بین‌المللی توجه دولت‌ها را به خود معطوف کرده است.

حتی اگر تمام آنچه گفته شد را نادیده بگیریم، باز هم جاذبه‌های منحصربه‌فرد و بی‌بدیل سرزمین ایران، وسوسه سفر به دیار تاریخ، تمدن و طبیعت را در دل هر گردشگری در هر گوشه‌ی جهان بر می‌انگیزد. سرزمین ایران با وجود ۲۴ اثر ثبتی در فهرست میراث جهانی یونسکو، ۳۴هزار اثر ثبت شده‌ی ملی و ۶۰۰ موزه فعال، برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران، روحیه کم‌نظیر مهمان‌نوازی مردمان، داشته‌های بی‌شمار تاریخی و طبیعی، امکانات بی‌بدیل و منحصر به فرد بوم گردی و گردشگری طبیعت، بسته‌های متنوع گردشگری در شاخه‌های تاریخی‌فرهنگی، ورزشی و کوهستان، دریایی و ساحل، غذا و سلامت، آیین‌های زیبا و جذاب، جلوه‌های متنوع در عرصه تولیدات صنایع دستی و هنر‌های سنتی، ظرفیتی شگرف برای میزبانی از گردشگران جهان دارد.

قدمت و غنای تمدنی و تاریخی، کثرت آثار بی‌بدیل و دیدنی، آب و هوای چهار فصل، جلوه‌های متنوع فرهنگی و وجود قومیت‌های مختلف با آداب و رسوم متفاوت، ایران را به گنجینه گران‌بهایی از میراث مادی و معنوی و در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و طبیعی قرار داده است. کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده، یخچال‌های طبیعی و آتشفشان‌های خاموش، جنگل‌های بکر و دامنه‌های سرسبز، دریاچه‌ها، چشمه‌ها و آبشار‌های زلال و روان، سواحل زیبا و جزایر شگفت‌انگیز، سایت‌های تاریخی و بنا‌های قدیمی، شهر‌ها و روستا‌های جهانی، صنایع‌دستی بومی و هزار‌رنگ، دستپخت‌های لذیذ سنتی و نوشیدنی‌های طبیعی گوارا و شفا بخش، و صد‌ها و هزاران جاذبه دیگر، آلبومی از انگیزه‌های بی‌شمار سفر به ایران است.

با چنین ویژگی‌ها و مزیت‌هایی، شهر‌های زیبا و امن ایران روزانه میزبان هزاران گردشگر از کشور‌های مختلف جهان است که پس از این تجربه ناب و به‌یادماندنی، عزم خود را برای سفری دوباره به این بهشت آسیا جزم و همسفران تازه‌ای نیز با خود همراه می‌کنند.
در آغازین ماه سال نو میلادی و واپسین ماه‌های سال خورشیدی ایرانی که به استقبال سال جدید می‌رویم، از گردشگران سراسر جهان دعوت می‌کنم فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمینِ تاریخ و تمدن به ویژه در فصل دل‌انگیز بهار را از دست ندهند.

مهمانسرایی به وسعت ایران و آغوشی گرم به گشودگی قلب تمام ایرانیان آماده پذیرایی از گردشگران تمام کشورهاست.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار