باهنر:

اولین هدف ما باید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد/ امیدواریم مجلس یازدهم در تراز انقلاب باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اولین هدف ما از انتخابات، مشارکت حداکثری مردم در آن خواهد بود.

اولین هدف ما باید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشدبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری امروز شنبه گفت: موضوع اجلاس بهمن ماهِ خود را با محوریت انتخابات انتخاب کردیم و این آخرین جلسه قبل از انتخابات خواهد بود، زیرا بر اساس زمان بندی اجلاسیه بعدی ما ۳ اسفند یعنی بعد انتخابات برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: اولین هدف ما از انتخابات، مشارکت حداکثری مردم در آن خواهد بود.

باهنر افزود: ماه گذشته ماه بسیار پر حادثه ای بود که در راس آن شهادت سپهبد سلیمانی را شاهد بودیم، اگرچه غم سنگینی بر دلمان گذاشت، اما خودش به آرزوی دیرینش رسید و همانطور که خودش گفته بود بارها و بارها به دنبال شهادت بود و در نهایت به دست اشقی ترینِ عالم به شهادت رسید. آنها انقدر از این انقلاب کینه داشتند که رئیس جمهور آامریکا علنا مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته آمریکا قبلش گفته بود که با کشتن این شهید در سوریه و عراق نقل و نبات پخش خواهند کرد، اما دیدید که چه شهادت پر عظمت و با شکوهی برای او رقم زده شد که مقام معظم رهبری درباره او گفتند این انقلاب زنده است و دشمنان آن باید بروند و حداقل قصاص خون او رفتن آمریکا از منطقه است که اگر این اتفاق رخ ندهد مردم او را با زور بیرون خواهند کرد. 

او افزود: عظمتی که در جای جای این کشور در تشییع شهید سلیمانی آفریده شد، بی نظیر بود و حتی می توان گفت که رحلت و تشییع امام خمینی (ره) هم که یک شوک بزرگ برای مردم به همراه داشت فقط در تهران بود، در حالی که در این تشییع خیلی از استان ها گلایه کردند که چرا این پیکر به شهر ما نیامد و حتی ناجا اعلام که فقط ۱۰۰ هزار خودرو برای استقبال از پیکر شهید وارد کرمان شد.

باهنر اظهار کرد: رهبری تعبیری فرمودند که شهادت حاج قاسم نشان دهنده زنده بودن انقلاب است و این دشمنان انقلاب هستند که رفتنی هستند. اگر دشمنان نروند، باید خون آلود منطقه را ترک کنند.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: حاج قاسم دیپلمات برجسته ای بود و سیاست خارجی منطقه را دنبال می کرد. با یک تفاهم، گفت و شنود داستان را در منطقه تغییر می داد. همه این عزت را حاج قاسم از اخلاص خود گرفته بود. حاج قاسم از آن جمله افرادی بود که جمله همه عالم محضر خداوند است را مخلصانه پذیرفته و بنده مخلص خداوند بود. حاج قاسم یک مکتب و فرهنگ بود و باید ستاد یا بنیادی برای تبیین این مکتب تاسیس شود. حاج قاسم را به عنوان یک مکتب هم برای نسل حاضر و هم نسل بعدی باید بازتعریف کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حاج قاسم هیچ ترسی نداشت. وقتی نماز می خواند رنگش تغییر می کرد و ضربان قلبش بالا می رفت. باید ابعاد مکتب فکری حاج قاسم را از ابعاد مختلف بررسی کرد و به جامعه شناساند. حاج قاسم سرباز اسلام، نظام و رهبری بود و غصه ای که رهبری از غم این مصیبت خوردند، کم نبود. البته شهادت حاج قاسم خون تازه ای برای نظام بود.

او اظهار کرد: در ادامه شهادت سپهبد سلیمانی ما حادثه تلخ کرمان را داشتیم که هر چند کرمان ظرفیت این میزان افراد را نداشت، ولی با چاشنی بی تدبیری همراه بود. حادثه هوایپمای اوکراینی هم  داغ بدی بود و با تدبیر رهبری و حضورشان در نماز جمعه این مسئله مدیریت شد.

باهنر بیان کرد: در کل باید بگویم که کم ترین تقاص آمریکا در راستای شهادت سپهبد سلیمانی خروج این کشور از منطقه است و اگر نروند، مردم آنها را بیرون خواهند کرد. شما راهپیمایی های عراق و لبنان را دیدید و حضور میلیونی مردم که در ادامه تصمیم پارلمان عراق بود که باید آمریکا از این کشور خارج شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ساختار انتخابات اشکالات اساسی دارد و برخی مسائل تقصیر شورای نگهبان نیست و لازم است در این سازوکار تغییرات اساسی صورت بگیرد، گفت: باید یکسری سردارانِ (افراد پر توان) مدیریت در مجلس قرار بگیرند تا کشور به پیشرفت رسیده و مجلس نیز در راس امور باشد. در ساختار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ما سلسله مراتب مشخص برای پیشرفت وجود ندارد و این اشکال است که در کشور کادرسازی صورت نپذیرفته است. امیدواریم مجلس یازدهم در تراز انقلاب باشد و یکسری از مشکلات اساسی کشور را حل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار