اختصاص اعتبار ۱۵ درصدی صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیانزدایی در استان سمنان

امسال از ۱۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیانزدایی در استان ۱۵ درصد تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی ترابی رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار عملیات بیابانزدایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می‌شود که تا کنون با توجه به میزان تخصیص اعتبارات اقدامات خوبی در زمینه بیابانزدایی انجام شده است.

او افزود: براساس ۱۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان سمنان، اقدامات بیابان‌زدایی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان انجام شده است.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: به جز شهرستان مهدیشهر که مناطق بیابانی ندارد، در سراسر استان سمنان عملیات بیابانزدایی انجام می‌شود

ترابی یاد آور شد: در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات بیابانزدایی به صورت کامل در استان سمنان اجرا می‌شود.

او ابراز داشت: نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، مدیریت روان‌آب، بذرپاشی، ایجاد بادشکن و مدیریت قرق و چرا، از جمله اقدام‌های بیابانزدایی محسوب می‌شود.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: بیشترین عملیات بیابانزدایی از محل صندوق توسعه ملی امسال در شهرستان میامی انجام شد و در سال گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار هیچ اقدامی در زمینه بیابانزدایی انجام نشد.

ترابی بیان کرد: امسال در وسعت ۲ هزار هکتار اجرای عملیات نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت و در وسعت یک هزار هکتار مدیریت روان‌آب و بذرپاشی برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

او در پایان گفت: مدیریت قرق و چرا در وسعت هفت‌هزار هکتار و ایجاد بادشکن زنده اطراف مزرعه‌ها با کاشت درخت در وسعت ۵۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در زمینه بیابانزدایی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار