برپایی هشتمین جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت غذایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برپایی هشتمین جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت غذایی با حضور جمعی از مسئولان خوزستان خبر داد.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شناسی سرطان در مراحل اول می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد سرطان در خانم‌ها ۴۸ درصد و در مردان ۵۲ درصد است.

او افزود: هفته اول بهمن هفته مبارزه با سرطان است ما در کشور شرایط تغذیه مناسب نداریم و حدود ۶۰ درصد مصرف‌ها اشتباه است و نکته بعد اینکه ما از دیروز شروع کردیم واکسن فلج اطفال را در استان و بهداشت جهانی به دنبال حذف این بیماری است و از همه خانواد‌ها می‌خواهیم کودکان خود را که متولد۱۳۹۵ به بعد هستند رو به مراکز بهداشت ببرند.

ابول نژادیان بیان داشت: کودکان باید این واکسن رو تزریق کنند البته تحت هیچ شرایطی ما درب منازل نمی‌رویم.

محمد جواد اشرفی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: ما شرکت‌های زیادی در سراسر استان هستند که الودگی استان را افزایش می‌دهند مانند نفت، گاز، شرکت‌های پتروشیمی و بخصوص پتروشیمی رازی چرا که مردم شهرستان ماهشهر دچار مشکل می‌شوند.

او افزود: کیفیت بنزین و خودرو‌ها در کنار دیگر الودگی‌ها افزایش یافته چرا که بنزین یورو ۴ کمتر از ۴۰ درصد در استان وجود دارد.

همچنین سامانه یکپارچه سازی معاینه فنی هم مسدود مانده ۷۰ درصد کارخانجات و مابقی آلودگی معلق بودند.

تکمیل می شود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.