استاندار قزوین:

مسئولیت‌ها بر اساس دانش و تخصص واگذار می‌شود

استاندار قزوین گفت: برنامه دولت بر این اساس است که افراد طبق دانش، تخصص و تجربه مسوولیت‌ها را دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در نشست هم‌اندیشی با زنان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان با بیان اینکه سهم خواهی بانوان برای پست‌های مدیریتی تصور غلطی است، افزود: طبق برنامه دولت ما در این زمینه به اعتبار، تخصص و دانش کاری توجه می‌کنیم تا افراد بر اساس تجربه و توان مسوولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

جمالی پور افزود: زنان جامعه باید برای تصاحب پست مدیریتی، شایستگی‌های خود را افزایش دهند و فرصت‌ها را به نفع خود رقم بزنند.

او با بیان اینکه تقویت جایگاه زنان در مدیریت‌های پایه و میانی بستگی به خودباوری و اراده خود آنان دارد، اظهار داشت: خداوند در وجود همه انسان‌ها ظرفیتی قرار داده است و تلاش ما دوری از انتصاب‌های سیاسی و پرهیز از این نوع رفتار‌ها است.

جمالی پور با تاکید بر تغییر رویکرد‌های فمینیستی، ادامه داد: معتقدم در بین بانوان، نیروی توانمند و مدیر وجود دارد که حتما باید از ظرفیت آن‌ها در امور مدیریتی استان استفاده شود.

استاندار افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران فرصت برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم است و زنان جایگاه بالایی در نظام اسلامی دارند.

او با بیان اینکه در بحث امکانات ورزشی و تفریحی نباید هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود داشته باشد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی لازمه حیات جامعه است و البته معنای نشاط با ابتذال فرق می‌کند و ما حتما کمک خواهیم کرد تا شهر بانشاط تری داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد جمعیت کارمندان ادارات استان را زنان تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد این گروه جمعیتی جایگاه خوبی در مسائل اجتماعی به خود اختصاص داده اند.

رقیه نانگیر در ادامه از ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی خبر داد و اظهار داشت: داشتن بانک اطلاعاتی از بانوان تأثیرگذار، فعال و نخبه و فرهیخته و به روز رسانی اطلاعات آن می‌تواند ما را در تصمیم گیری کمک کند.

او گفت: فعال شدن ۲۰۰ واحد تعاونی روستایی با کمک زنان، بستر سازی برای حضور بانوان در نمایشگاه‌های توانمندسازی، ایجاد بازارچه صنایع دستی ویژه بانوان، بازاریابی محصولات تولیدی و اهمیت دادن به مشکلات زنان سرپرست خانوار از مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم در این نشست گفت: این استان دارای زنان نخبه و فرهیخته زیادی است و باید بستر‌های لازم برای تحقق مدیریت آن‌ها در جامعه فراهم شود.

صدیقه ربیعی افزود: با وجود آنکه زنان نیمی از جمعیت استان را تشکیل داده و برنامه ریزی‌های زیادی برای حمایت آن‌ها شکل گرفته است، اما هنوز این قشر نتوانستند به جایگاه و نقش مناسب خود در اداره امور و در تصمیم گیری‌ها دست یابند.

او گفت: هدف از برگزاری این نشست، هم اندیشی در خصوص موضوع‌ها و مسایل مربوط به حوزه بانوان و بهره برداری هرچه بیشتر از توانمندی و استعداد این قشر است که نقش موثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.