با موافقت مجلس؛

تخلف نامزدهای انتخاباتی منجر به محرومیت آن‌ها از انتخابات عمومی و سراسری می‌شود

نمایندگان مقرر کردند در صورتی که نامزد‌های انتخابات مرتکب جرم شوند، علاوه بر مجازات مقرر به محرومیت از انتخابات محکوم می‌شوند.

تخلف نامزدهای انتخاباتی منجر به محرومیت آن‌ها از انتخابات عمومی و سراسری می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با مواد ۱۱ و ۱۲ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۱۱: تخلف از مفاد این قانون و انجام هرگونه هزینه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی بر اساس احکام آن جرم است و مرتکب به یکی از مجازات‌های درجه ۶ به استثنای مجازات حبس محکوم می‌شود و در صورتی که نامزد‌های انتخابات مرتکب این جرم شوند علاوه بر مجازات مقرر به محرومیت از نامزدی در هرگونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضایی محکوم می‌شوند.

همچنین بر اساس ماده ۱۲: ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ آذر ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی و تبصره ۲ ماده مذکور و همچنین قانون تفسیر بند ۲ قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۲۹ دی ۷۸ نسخ می‌شود و متن تبصره یک ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ آذر ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی به عنوان ماده ۵۷ قانون مذکور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار