آزادی ۴۰۱ مددجو طی هفته‌های گذشته از زندان‌های استان کرمان

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بر حسب ابلاغ ریاست کل دادگستری استان و تشکیل هیات بازرسی از زندان ها، بازدید‌های متعددی از زندان‌های استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رضا طالبی زاده، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان در جلسه ویدئو کنفرانس رئیس کل دادگستری استان با اعضای شورای معاونین دادگستری کل و دادستان ها، مسئولان قضائی و مدیران زندان‌های سراسر استان کرمان گفت:در این بازدیدها، ارزیابی‌های لازم براساس جداول ارسالی از سوی دادستان کل کشور انجام شده است.

او افزود: در این بازدید‌ها پیگیری لازم برای آزادی ۲۳۷ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن‌ها کمتر از سه ماه بود برای اعطاءمرخصی منتهی به آزادی پایان حبس صادر شد.

طالبی زاده تصریح کرد:باپیگیری بعمل آمده تعداد ۸۹ زندانی با استفاده از آزادی مشروط و ۷۵ مددجوی دیگر با استفاده از شرایط تعلیق از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

رئیس هیات بازرسی از زندان‌های استان کرمان بیان کرد:در ملاقات‌های چهره به چهره با مددجویان، مقامات قضائی دستوراتی را پیرامون رفع مشکلات قضائی زندانیان صادر و بر رسیدگی و اقدام عاجل به منظور پیگیری آن‌ها تاکیدکرد.

طالبی زاده در رابطه با آن دسته از محکومینی که دارای احکام محکومیت متعدد هستند، گفت: مقرر شد با قید فوریت پیگیری‌های قضایی توسط قضات ناظر و اجرای احکام برای بررسی محکومیت آن‌ها انجام شود .

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:همچنین مقرر شد آن دسته از محکومینی که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند، هر چه سریعتر از طریق شورای حل اختلاف ویژه زندان و با استفاده از ظرفیت قضات ناظر و مددکاران زندان مساعی لازم در جهت جلب رضایت و مصالحه با شکات آن‌ها بعمل آید.

او تصریح کرد: در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان و استفاده از سایر تسهیلات به خصوص آزادی مشروط و تعلیق باقیمانده حبس نیز دستوراتی از سوی این هیات صادر و مقرر شد که در این خصوص تسریع به عمل آید.

طالبی زاده در خصوص آن دسته از محکومین که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند و توانایی پرداخت محکوم به را ندارند، گفت:مقرر شد با طرح دادخواست اعسار و پیگیری آن در دادگاه ها، مساعدت لازم برای تسهیل در امور صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار