رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

مجوزی به مدیران بهزیستی برای اداره مراکز دولتی و خصوصی صادر نمی شود

قبادی دانا گفت:براساس بخشنامه صادر شده تمام مدیران باید بین وظایف اجرایی و ادراه مرکز یکی را انتخاب کنند و همچنین برای مدیران و بستگان آن ها هیچ گونه مجوزی صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود با موضوع تشریح اقدامات انجام شده در خصوص بخشنامه تعارض منافع، اظهار کرد: حدود ۳ ماه پیش بهزیستی بخشنامه‌ای صادر کرد مبنی بر تعارض منافع مدیران بهزیستی که همزمان با پست مدیریتی ،یکی از مراکز را نیز به صورت خصوصی و دولتی اداره می‌کردند.

وی گفت: ۴۰ هزار موسسه دولتی شامل مهدکودک، مراکز مشاوره، مراکز نگهداری شبانه معلولان و سالمندان، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن و مراکز روزانه احداث شده که این مراکز در گذشته حدود هزار و ۳۰۰ مرکز بودند.

قبادی دانا بیان کرد:براساس بخشنامه صادر شده تمام مدیران باید بین وظایف اجرایی و ادراه مرکز یکی را انتخاب کنند و همچنین برای مدیران و بستگان آن ها هیچ گونه مجوزی صادر نخواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:در سازمان بهزیستی  ۲۷۲  نفر مسئولیت داشتند که از این  تعداد ۱۷۲ نفر انصراف دادند که شامل ۳ نفر مدیران کل استان، ۶ نفر معاون استانی، ۳۱ نفر رئیس اداره استان، ۲۶ نفر کارشناس مسئول، ۱۰۵ نفر کارشناس ناظر بودند و ۱۰۰ نفر نیز از سمت مدیریتی خود استعفا دادند که شامل دو نفر مدیرکل استان، ۸ معاون استان، ۱۲ نفر رئیس اداره استان ،۱۹ کارشناس مسئول و ۵۹ کارشناس ناظر بودند.

وی ادامه داد:این بخشانه منجر شد که درمدیریت سازمانی شفافیت ایجاد شود و رقابت خوبی بین موسسات دولتی و غیر دولتی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و خبرهایی خوش برای خانواده های ۴ و ۵ قلو و خانواده هایی که در فرزندآوری پیشی گرفته اند ، خواهیم داشت.

قبادی دانابا بیان اینکه از مراکز نگهداری شبانه روزی افراد دارای معلولیت حمایت می کنیم ، افزود: یارانه این مراکز از ۶۴۰ هزار تومان به ۹۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

وی افزود: سازمان بهزیستی به هریک از افراد مجهول الهویه‌  که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند مبلغ  ۱ میلیون ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حق پرستاری به خانواده‌هایی که خودشان از فرزندان معلولشان نگهداری می‌کنند نیز  واریز می‌شود، گفت: ۲۷ هزار نفر دارای ضایعه نخاعی هستند که ۵۵۴ هزارتومان حق پرستاری به خانواده‌های آن‌ها واریز می‌شود.

قبادی دانا ادامه داد: به ۱۰ هزار خانواری که دارای معلولیت شدید، خیلی شدید و وابسته به خانواده هستند مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه پرستاری پرداخت خواهد شد.

وی افزود:همچنین خبرهای خوشی در خصوص تفاهم نامه ای در زمینه مسکن در ایام دهه فجر نیز اعلام خواهد شد .

قبادی دانا گفت: در شهرهای کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل هستیم و مددجویان سازمان بهزیستی که جزء گروه های آسیب پذیر هستند در مراکز شبانه روزی و روزانه ما نیز آسیب دیدند.

وی افزود:سازمان بهزیستی در هفته نخست وقوع حادثه سیل میزان آسیب های ناشی از جمله  آب گرفتی منزل ،تخریب ساختمان، آسیب های زمین کشاورزی و آسیب وسایل منزل بررسی کرد.

قبادی دانا ادامه داد: به افراد سیل زده مبالغی به عنوان کمک هزینه سیل پرداخت شد که در استان هرمزگان به ۸۵۰ خانوار، درمنطقه جنوبی کرمان به ۹۵۰ خانوار و به ۵ هزار ۵۰۰ خانوار در روستا‌های ۶ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول و ۲ هزار ۷۵۰ خانوار در مرحله دوم این مبالغ واریز شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:مبالغ واریز شده از ۳۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان است، همچنین ۲ هزار ۷۵۵ خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت تحت پوشش بهزیستی بودند تحت پوشش قرار داد که کمک‌های نقدی این افراد نیز از دی ماه انجام می‌شود.

قبادی دانا افزود:برای رفع آسیب به مددجویان مناطق سیل زده حدود ۱ میلیارد تومان هزینه شد و ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت:حساب بانکی برای دریافت کمک‌های مردمی از طریق رسانه ملی اعلام شد که تاکنون ۲ میلیارد تومان جمعآوری شده که این مبالغ به مددجویان مناطق سیل زده اختصاص می‌یابد.

قبادی داناهمچنین درباره سهمیه بندی بنزین معلولان نیز افزود: باتوجه به اینکه امکان شارژ کارت بنزین سابق برای معلولان وجود نداشت نگران وضعیت معلولان بودیم، البته برخی معلولان نیز در زمینه شارژ کارت سوخت با مشکل مواجه شدند و از همین رو با رایزنی‌های شد، مقرر شد برای معلولان ظرف مدت ۱۰ روز کارت سوخت جدید صادر شود که در حال حاضر نیز یک هفته از این زمان می‌گذرد.

قبادی دانا بیان کرد: به تمام کسانی که دارای معلولیت بوده و کارت معلولیت داشته باشند ۱۰۰ لیتر سوخت تعلق می‌گیرد.

وی افزود: درخصوص افراد ناشنوا نیز از گذشته اختلاف نظری بین بهزیستی و پلیس راهور وجود داشت که با توجه به اینکه دارای معلولیت جسمی و حرکتی نیستند همان برچسب کفایت می‌کند یا خیر که در این زمینه نیز با پلیس راهور در حال رایزنی هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آیین نامه تمام کسانی که دارای معلولیت هستند چنانچه درخواست دهند ما آن را به پلیس ارائه می‌دهیم و پلیس راهور هم مانعی برای انجام کار ندارد مگر در صورتی که معلولیت خفیف و خودرو مشکل داشته باشد.

قبادی دانا درباره مراکز آسیب‌های اجتماعی که از طرف شهرداری در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته بود، گفت: طی جلسات مختلف از شهرداری و استانداری پیگیر این موضوع بودیم و در منطقه ۵ و ۸ دو مرکز در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت و فضا‌هایی که در اختیار بهزیستی قرارگرفته کافی نیست؛ و معتقدیم باید در هر منطقه حداقل یک مرکز در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره گرمخانه‌های شهرداری نیز گفت: این مراکز در اختیار شهرداری است که نسبت به گذشته ظرفیت بهتری ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره درمان و پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش نیز گفت: مسئولیت درمان در کشور با وزارت بهداشت است و موضوع درمان معتادان متجاهر منع پذیرش در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده و سازمان بهزیستی نیز مسئولیتی در درمان این افراد ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار