هم اندیشی برای توسعه جهاد کشاورزی

هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی با آیت الله فلاحتی برای توسعه این بخش اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: توسعه بخش کشاورزی اصل اساسی و زیربنای توسعه همه جانبه است.

او در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه توجه به کشاورزی زیربنای توسعه و پیشرفت و آبادانی است، افزود: باید از پتانسیل آب و خاک برای توسعه کشاورزی مدرن بیشتر بهره گرفت.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه باید در مقوله حفظ و استفاده بهینه از منابع آبی به ویژه آب کشاورزی نهایت دقت را داشته باشیم، اظهار داشت: می‌توان با ترویج فرهنگ کشت همزمان برنج برای مصرف بهینه آب برنامه ریزی کرد و کشاورزان با آموزش صحیح، مصرف آب را مدیریت کنند.

آیت الله فلاحتی بر لزوم حمایت از تولید داخل تاکید کرد و به مدیران جهاد کشاورزی گفت: هر چه در توان دارید از تولید داخل حمایت کنید.

امام جمعه رشت افزود: برای رونق تولید برنج استفاده از آب بندان ها، ساخت سد‌های لاستیکی و لایروبی انهار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم از وضعیت کشاورزی استان گزارش داد و گفت: در دهه فجر امسال ۲۹ طرح کشاورزی با ۸۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.