معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: عاملان راهداری در حال بازگشایی راه‌های روستایی دهستان منگور شرقی هستند.

رسولپور معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با توجه به اینکه بارش برف که از هفته گذشته روستا‌های توابع شهرستان مهاباد را محاصره کرده بود هم اکنون با بکارگیری نیرو‌های راهداری، ۸ روستای توابع دهستان منگور شرقی بخش خلیفان در حال بازگشایی است.

او با بیان اینکه بارش برف به صورت پی در پی باعث مسدود شدن در این مناطق شده بود، افزود: کولاک شدید باعث انباشته شدن مقدار زیادی برف در محور‌های روستایی این شهرستان شده بود به طوری که در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از ۲ متر رسیده است.

رسولپور اضافه کرد: تردد خودرو‌ها در محور‌های بین‌شهری بدون مشکل جریان دارد و تنها در قسمتی از گردنه باعث لغزندگی و کاهش دیده شده است که عوامل راهداری در مسیر برای کمک به رانندگان و برف‌روبی حضور دارند.

او با اعلام اینکه عوامل راهداری برای بازگشایی این محور‌های روستایی اعزام شده‌اند، افزود: امروز نیز راه ارتباطی روستا‌های «سولغه»، «قورغان»، «جانداران»، «چومل»، «اصحاب»، «سرخاب»، «کارگ»، «هه‌رمی»، «ازوندره»، «پیرمکایل»، «عین‌ملا»، «قزلجه علیا و سفلی» و چند روستای دیگر در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان درحال بازگشایی است.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد تصریح کرد: ۳۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل گریدر، لودر، بولدزر و کمپرسی عملیات برفروبی و نمک پاشی راه‌های روستایی این شهرستان را آغاز کرده و پیش بینی می‌شود تا فردا بیشتر محور‌های روستایی باز شود.

رسولپور همچنین از رانندگان خواست از تردد غیرضروری در جاده‌های برفگیر خودداری کرده یا در صورت امکان از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند و برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها با سامانه گویای ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.