پاکدل: به عنوان رئیس فدراسیون از نتایج تیم ملی رضایت ندارم/ شرایط استفاده از سرمربی خارجی درجه یک را نداریم

رئیس فدراسیون هندبال گفت: از نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت ندارم و معتقدم می‌توانستیم به جمع ۴ تیم برسیم.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا که در آن سهمیه مسابقات جهانی مصر توزیع می‌شد گفت: برای ارزیابی عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا، ابتدا باید تمام شرایط را در نظر بگیریم و سپس نظر بدهیم. به عنوان رئیس فدراسیون هندبال از عملکرد تیم ملی رضایت ندارم، زیرا ما توانایی صعود به جمع چهار تیم را داشتیم. به هر حال در مدت ۷، ۸ ماه نمی‌شود معجزه کرد. تیم ملی برای چند ماه تعطیل بود و ما تلاش کردیم تمام بازیکنان را جمع کنیم و در این مدت هر امکاناتی که در توان فدراسیون بود، در اختیار تیم ملی قرار گرفت.

همگروهی‌های ایران به فینال رسیدند

نباید از این نکته غافل شویم که ۲ تیم قطر و کره جنوبی که همگروهی‌های ما بودند، به فینال مسابقات رسیدند. این تیم‌ها از سال‌های گذشته کار کردند و با برنامه ریزی پیش رفتند و مسلما یک شَبه به اینجا نرسیدند. مربی تیم ملی قطر از بزرگ‌ترین مربیان هندبال دنیا است و ماهیانه ۷۰، ۸۰ هزار یورو حقوق دریافت می‌کند که به پول ما یک میلیارد و نیم می‌شود. تیم ملی ژاپن هم یک مربی نروژی دارد که ۷۰ هزار یورو برای هر ماه دستمزد می‌گیرد. مربی دانمارکی بحرین هم ۵۰ هزار یورو حقوق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: تیم های ملی هندبال قطر و کره جنوبی فینالیست شدند


برخی اتفاقات دست به دست هم داد در مسابقات آسیایی نتیجه نگیریم

شرایط اقتصادی فدراسیون و ورزش به ما این اجازه را نمی‌دهد که چنین مربیان بزرگی را استخدام کنیم. رقبای ما از چند سال پیش این مربیان را به خدمت گرفتند و نتیجه‌ای که می‌خواستند را گرفتند. از طرف دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا، برخی اتفاقات ناخوشایند رخ داد و همه چیز دست به دست هم داد تا تیم ما نتیجه نگیرد. فدراسیون، کادرفنی و بازیکنان با تمام وجود برای موفقیت تلاش کردند، اما برخی مشکلات و حتی بدشانسی ها، باعث شد نتوانیم به هدفمان برسیم. ان شاالله در اولین فرصت آسیب شناسی خواهیم کرد تا دلایل ناکامی در این مسابقات را مشخص کنیم و برای برطرف کردن ضعف‌ها و مشکلات تلاش کنیم.

فدراسیون‌های کرواسی و لهستان اعلام کردند نمی‌توانند پذیرای تیم ملی ایران باشند

پاکدل در واکنش به انتقادات بازیکنان ملی پوش و برخی کارشناسان از کمبود‌هایی که در اردو‌های تیم ملی وجود داشت، گفت: با تمام توان تلاش کردیم بهترین شرایط را برای تیم ملی ایجاد کنیم. قبل از مسابقات اردو‌های بسیار خوبی در قطر و ترکیه برگزار کردیم. می‌خواستیم در کرواسی یا لهستان هم اردویی برگزار کنیم و با فدراسیون هر ۲ کشور مکاتباتی انجام دادیم، اما هر ۲ آن‌ها عذرخواهی و اعلام کردند به دلیل این که تیم هایشان در تورنمنت‌های دیگری حضور دارند، نمی‌توانند پذیرای تیم ملی ایران باشند، بنابراین به ناچار در ترکیه اردو برگزار کردیم. چند اردوی داخلی هم داشتیم.

تلاش کردیم بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این پرسش که آیا از نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت دارد گفت: تیم ما برابر کویت بازی بسیار خوبی انجام داد و بازیکنان ما در مقابل بحرین هم به جز ۱۰ دقیقه پایانی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. کره جنوبی را هم می‌توانستیم ببریم، اما چند اشتباه کوچک باعث شد نتوانیم با پیروزی زمین را ترک کنیم. به اعتقاد من تیم ما توان رسیدن به جمع ۴ تیم برتر را داشت، اما همانطور که گفتم برخی مسائل دست به دست هم داد تا این اتفاق نیفتد. در همان بازی با کره جنوبی در ۳، ۴ صحنه بازی، اشتباهات داوری محرز بود که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد، می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم.


بیشتر بخوانید: نگاهی به عملکرد تیم ملی هندبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا/ حسرت جهانی شدنی که باز هم بر دل ماند


نمی‌توانیم خودمان را با تیمی مانند قطر مقایسه کنیم

نمی‌توانیم خودمان را با تیمی مانند قطر مقایسه کنیم. به هر حال تیمی که برای سرمربی اش ۸۰ هزار دلار در هر ماه هزینه می‌کند و دائما در اردو‌های اروپایی به سر می‌برد، با ما تفاوت دارد. هندبال ورزش اول قطر است و تمام توجه آن‌ها به این تیم است که سهمیه المپیک را هم گرفته است، بنابراین شرایط ما با قطر قابل قیاس نیست، اما نسبت به بضاعت خودمان و شرایط کشورمان و مشکلات اقتصادی که وجود داشت، سعی کردیم شرایط خوبی برای تیم فراهم کنیم.

تیم ملی هندبال با اردوی تدارکاتی مناسب به مسابقات انتخابی اعزام شد 

تیم ملی والیبال بدون هیچ اردوی تدارکاتی در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کرد، اما ما پیش از این مسابقات یک اردوی مناسب در قطر داشتیم و اردوی نسبتا خوب هم در ترکیه داشتیم و با چند تیم باشگاهی این کشور بازی تدارکاتی برگزار کردیم. از لحاظ شرایط اردو و امکانات، شرایط بدی نداشتیم.

حبیبی گفت تیم به روانشناس نیازی ندارد

صحرائیان، که روانشناس فدراسیون است را به حبیبی پیشنهاد کردیم و او شرایط تیم را ارزیابی کرد و به ما اعلام کرد زمان کمی تا شروع مسابقات باقی مانده و روانشناس در این فاصله زمانی کم، نمی‌تواند کمک چندانی به تیم کند. البته پیش از این چند جلسه روانشناسی برای تیم ملی برگزار شد. همانطور که برای تیم ملی نوجوانان از روانشناس بهره می‌بریم، سعی می‌کنیم در تیم ملی بزرگسالان هم از کمک روانشناسان استفاده کنیم.  

کمیته فنی درباره ادامه همکاری با حبیبی تصمیم گیری خواهد کرد

او در پاسخ به این سوال که آیا حبیبی به همکاری با تیم ملی ادامه می‌دهد یا سرمربی دیگری جایگزین او خواهد شد گفت:  ما با تشخیص کمیته فنی، حبیبی که یکی از چهره‌های ارزشمند هندبال کشورمان به شمار می‌رود و از مدرسان فدراسیون جهانی و آسیایی است را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم. انتخاب حبیبی با کمیته فنی بود و همین کمیته درباره ادامه همکاری با او تصمیم گیری خواهد کرد. باید ببینیم نظر حبیبی چیست و آیا او به ادامه همکاری با تیم ملی تمایل دارد یا خیر. پس از آن ان شاالله در اولین فرصت، درباره این موضوع و دیگر مسائل و اتفاقات فنی ارزیابی و تصمیم گیری‌های لازم انجام خواهد شد تا ان شاالله به یک جمع بندی که به نفع هندبال ایران باشد برسیم.  

قرار نیست در پُست‌های فدراسیون تغییری ایجاد شود

پاکدل در واکنش به این که گفته می‌شود در فدراسیون و برخی پُست‌ها مانند دبیری، قرار است تغییراتی ایجاد شود گفت: قرار نیست هیچ تغییری ایجاد شود و تا به این لحظه هیچ تصمیمی برای این کار نگرفتیم.


بیشتر بخوانید: داوران ایرانی دیدار نهایی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا را سوت می‌زنند


با وجود ۲ تیم داوری از قاره اروپا، قضاوت بازی فینال به داوران ایرانی واگذار شد

به موسوی و کلاه دوزان تبریک می‌گویم که باعث افتخار داوری هندبال کشورمان هستند و با وجود این که ۲ تیم داوری از اروپا، در این رقابت‌ها قضاوت می‌کردند، قضاوت دیدار فینال به تیم داوری ما واگذار شد. به سهم خودم این اتفاق خوب را به جامعه هندبال کشورمان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
از تیمی که خوب تدارک نشده چه انتظاری دارید بازی با کره نشان داد که دستیاران سرمربی در جایی که باید به فریاد او برسند نتوانستند و همچنین تیم ما یک (معروف) کم داشت
آخرین اخبار