نوآموز مهابادی مقام سوم جهانی آی مت را از آن خود کرد

مدیر اجرایی آی مت شهرستان مهاباد گفت: نوآموز مهابادی مقام سوم جهانی آی مت را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیران مامالی مدیر اجرایی آی مت شهرستان مهاباد گفت: محمد پیروتی، نوآموز مهابادی در سومین دوره مسابقات جهانی I maths سال ۲۰۲۰ تحت عنوان جشنواره شادی و نشاط که در جزیره کیش برگزار شد، مقام سوم جهانی را در بین ۹۰۰ شرکت کننده از سراسر جهان کسب کرد.

او افزود: این رقابت‌ها در سه رده مقدماتی از سنین ۳ و ۴ سال (پک قرمز)، متوسطه از سنین ۵ و ۶ سال (پک آبی) و پیشرفته از سنین ۷ و ۸ سال (پک سبز) برگزار شد و محمد پیروتی در مقطع متوسطه (پک آبی) مقام سوم را بدست آورد.

مامالی تصریح کرد: محمد پیروتی مدت ۳ سال است که در این مرکز توسط ساحل کریمی در حال فراگیری آموزش ریاضی به روش جهانی I maths است.

او گفت: این نوآموز پیشتر در رقابت‌های شهرستانی، استانی و کشوری نیزمقام اول را بدست آورده بود و امسال در نخستین حضور خود در مسابقات جهانی مقام سوم را کسب کرد.

مدیراجرایی آی مت شهرستان مهاباد در ادامه اضافه کرد: آموزش ریاضی به کودکان با استفاده از روش بازی کردن در ۵۰ کشور جهان درحال آموزش است و ۴ سال است که دفتر نمایندگی آن درکشور گشایش یافته و ۳ سال است که مرکز آموزشی آن در مهاباد تأسیس شده است.

مامالی افرود: ریاضی به عنوان دروسی که در افزایش توانایی فکری و هوشی کودکان بسیار مؤثر است با انجام بازی‌های خلاقانه و متناسب با سلیقه و رده سنی کودکان در این مرکز آموزش داده می‌شود و این امر علاوه بر یادگیری ریاضی در افزایش توانایی آن‌ها در سایر دروس نیز مؤثر است.

او تصریح کرد: با توجه به فصول سال تعداد نوآموزان در این مرکز متغییر است، اما سالانه ۱۵۰ نوآموز در این مرکز متد جهانی یادگیری ریاضی به روش بازی کردن را فرا می‌گیرند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.