بهره برداری از خط دوم متروی اصفهان طی ۴ سال آینده

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر نیز تصور می‌کنیم خط دوم متروی اصفهان طی چهار سال آیندده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح الله معین رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان در برنامه اینجا اصفهان ضمن تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت:پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر و پایش میزان موفقیت و دستیابی به اهداف تعیین شده در بودجه سنواتی در برنامه‌های پنج ساله از مهمترین وظایف این کمیسیون محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امسال  آخرین سال از برنامه پنج ساله‌ای است که تدوین شده و ما باید برای سال ۱۴۰۰ برنامه پنج ساله دیگری را برای توسعه شهر اصفهان ارائه بدهیم.

معین با اشاره به پیش بینی اهدافی در برنامه پنج ساله شهرداری ادامه داد: این اهداف باید طی پنج ساله با برنامه‌های سنواتی دنبال می‌شد و به مرحله عمل می‌رسید و خوشبختانه با تلاش و کوشش مدیریت شهری، تمام کارکنان شهرداری و مجموعه‌های مرتبط با شهرداری و با پشتیبانی و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه مدیریت عالی استان اصفهان جناب آقای استاندار توانستیم به اهداف عمده‌ای دست پیدا کنیم.


او تاکید کرد: میزان افزایش بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به میزانی بود که اکثر افراد پس از ملاحظه این بودجه دستیابی به آن را مشکل و یا بعضا غیرمحتمل می‌دانستند، اما با میزان تحقق درآمد‌ها تا پایان دی ماه ۹۸ در برخی از مناطق و برخی از ردیف‌های بودجه بیش از ۸۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در مدت باقی مانده از سال نیز پیش بینی می‌شود که بودجه بیش از ۸۵ درصد تحقق پیدا کند، افزود: این امر موفقیت بسیار خوبی است که برای مردم شهر اصفهان ایجاد شده است.

معین گفت: تلاش‌های انجام شده در راستای استفاده از تسهیلات دولتی، فروش اوراق مشارکت، پیگیری در راستای وصول مطالبات شهرداری از دولت از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۸ است.


او با تاکید بر اینکه در این زمینه‌ها کار‌های بسیار مثبتی صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته و آثار این اقدامات نیز در شهر قابل مشاهده است، افزود: خط دوم متروی اصفهان به عنوان مهمترین پروژه در اصفهان محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پس از بهره برداری از خط اول مترو شیرینی این خط به میزانی بود که تقاضا برای راه اندازی خط دوم بین شهروندان بسیار زیاد بود و حمل و نقل سریع، پاک، بدون دردسر و بدون استرس از نتایج راه اندازی خط یک متروی اصفهان است و تمام مردم می‌توانستند براساس حرکت سریع قطار‌ها برنامه ریزی کنند.

معین با بیان اینکه ساخت و راه اندازی خط اول متروی اصفهان ۱۷ سال به طول انجامید، ادامه داد: خط دوم متروی اصفهان تا حدودی بیشتر از خط یک است و اگر با همین روش خط اول را اجرا می‌کردیم این خط طی چهار یا پنج سال به نتیجه می‌رسید و در حال حاضر نیز تصور می‌کنیم خط دوم متروی اصفهان طی چهار سال آیندده به بهره برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: تلاش‌ها بر این است که به صورتی برنامه ریزی کنیم که هر قسمتی از خط دوم که به اتمام رسید بهره برداری از آن را انجام بدهیم و این مهم به یک سری تغییرات برنامه‌ای نیاز دارد که امیدواریم این مهم انجام شود.



رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه جلوگیری از ورود خودرو‌های سنگین و عبوری به شهر اصفهان یکی از اقدامات مورد نیاز برای نجات اصفهان از یک معضل بزرگ ترافیکی و آلودگی محیط زیست است، اضافه کرد: این امر با انجام عملیات رینگ ترافیکی آغاز شد.

معین با بیان اینکه تمام عمر خدمت رسانی خود را در وزارت کشور بوده ام و سومین دوره از حضورم در شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گذرد، تاکید کرد: با توجه به تمام این تجربیات به جرآت عنوان می‌کنم که رینگ حفاظتی یکی از جسورانه‌ترین پروژه‌های اجرایی به لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز و سختی کار بوده که تملکات زیاد آن انجام شد و توافق با بنیاد مستضعفان انجام شد و تقاطع غیرهمسطح این پروژه به سرعت در حال انجام است.

او افزود: شهروندان در حال گذر از مسیر خوراسگان به باغ رضوان به راحتی می‌توانند پیشرفت پروژه را ملاحظه کنند و به تمام آن‌ها پیشنهاد می‌کنم که اگر در فاصله زمانی‌های مشخص از این مسیر عبور می‌کنند به این پیشرفت کار توجه داشته باشند.



رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات مرکز شهر برای آرام سازی و مساعد کردن این محدوده برای ایجاد یک فضای آرام شهری انجام شد و پروژه پیاده راه کردن محور چهارباغ را انجام دادیم.

معین با اشاره به اینکه مطالعات میدان امام حسین (ع) یا دروازه دولت انجام شده است، اظهار کرد: البته پیاده راه شدن تمام محور میدان امام حسین (ع) امکان پذیر نیست، اما درصدد پیش بینی یک ترافیک آرام برای این محور هستیم و امیدواریم این مجموعه شهر اصفهان را به جایگاه خود برگرداند.
 
رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ از نظر افزایش میزان سقف بودجه نسبت به سال ۱۳۹۷، ۳۷ درصد بوده و بودجه سال آتی حدود ۲۵ درصد نسبت به بودجه سال ۱۳۹۸ افزایش دارد.

فتح الله معین در بخش دیگری از برنامه اینجا اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۸ به دلیل تحریم‌های ظالمانه برخی از اقداماتی که به شدت به دنبال آن بودیم و مقدمات آن را نیز فراهم کرده بودیم، نتوانستیم انجام بدهیم، اظهار کرد: کاهش سرفاصله قطار‌های مترو به پنج دقیقه از مهمترین این اقدامات بود چرا که امکان خرید خارجی به دلیل مشکلات انتقال ارز وجود نداشت.

او با بیان اینکه خرید اتوبوس و نوسازی مستمر ناوگان اتوبوسرانی نیز به دلیل این تحریم‌ها و مشکلات موجود در این زمینه در سال ۹۸ امکان پذیر نبود، ادامه داد: اتوبوس‌های خریداری شده در آخرین محموله، اسکانیا بود که موتور و برخی از قسمت‌های آن از یکی ار کشور‌های اروپایی وارد می‌شد که قطع شد و به دلیل تحریم‌ها توان انجام این کار وجود نداشت.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به سهم خود از تمام مردم برای عدم انجام این دو امر مهم پوزش می‌طلبیم، تصریح کرد: روش بودجه نویسی و انجام هزینه در شهرداری‌ها با آنچه که به عنوان بودجه کشوری انجام می‌شد، تا حدودی متفاوت بود.

او اضافه کرد: امسال وزارت کشور برای سال ۱۳۹۹ جلسات مستمری را تشکیل داد که بودجه عملیاتی و واقعی تدوین شود و ضوابط بودجه‌ای که در کل کشور اعمال می‌شود تاحدی که امکان پذیر و متناسب است را در شهرداری‌ها اعمال کند که این کار انجام شد.

معین با بیان اینکه امسال بودجه دارای فرمت و شکل متفاوتی است، تاکید کرد: امسال بیشتر به سمت عملیاتی شدن بودجه می‌رویم و بسیاری از استاندارد‌های حسابداری و حسابرسی را نیز در محاسبه هزینه‌ها و درآمد‌ها اعمال می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه بودجه سال ۱۳۹۸ از نظر افزایش میزان سقف بودجه نسبت به سال ۱۳۹۷، ۳۷ درصد بوده و بودجه سال آتی حدود ۲۵ درصد نسبت به بودجه سال ۱۳۹۸ افزایش دارد، افزود: میزان افزایش بودجه سال آتی نسبت به بودجه امسال کمتر شده است.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه مصوب شهرداری در سال ۱۳۹۸، ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و برای سال آینده نیز ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه ما برای شهر اصفهان است.

او اظهار کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان از بودجه سال آتی در قالب اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی پیش بینی شده است که این بودجه برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی اخذ می‌شود.

معین ادامه داد: میزان سهم عمرانی در بودجه سال آتی ۷۱ درصد بوده و این سهم خوبی است و ۲۹ درصد از اعتبارات شهرداری را برای امور جاری هزینه می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه در مسائل جاری با تاکید وزارت کشور برخی از ردیف‌های بودجه که در زمره اعتبارات عمرانی محسوب می‌شد، تغییر داده شده است، تصریح کرد: نگهداری فضای سبز از جمله این موارد است و این امر در ردیف بودجه جاری قرار گرفت و اگر در فضای سبز توسعه داشته باشیم جزو پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین نظافت و دفع پسماند شهری که بخش عمده‌ای از هزینه‌های شهری را به خود اختصاص می‌دهد و در حال حاضر حدود یک هزار تن زباله از شهر اصفهان جمع آوری می‌شود.
او با بیان اینکه تمام تلاش‌ها بر این است که وضعیت محیط زیست اصفهان مناسب و ساماندهی شود، گفت: هسته مرکزی شهر اصفهان جزو آثار تاریخی و عرصه ثبت شده میراثی است و در مطالعات انجام شده توسط کارشناسان تاکید بر این است که هسته مرکزی اصفهان در طول سال به عنوان منطقه ممنوعه برای ورود خودرو‌ها قلمداد کنیم.

معین اظهار کرد: این مهم را شورای عالی ترافیک کشور نیز تایید کرده و در شورا نیزتعیین زمان بندی آن مطرح شده که زمان بندی آن به چه صورت باشد و زمان اجرای آن را به عهده شهرداری و شورای شهرر گذاشته اند و مجوز‌های لازم را صادر کرده اند.


او اضافه کرد: هسته مرکزی شهر بیشترین آلودگی‌ها را به خود اختصاص داده و باید با اجرای این طرح به این موضوع ورود پیدا کنیم و اگر این امر محقق شود، الگو‌های ترافیکی اطراف منطقه مرکزی به دنبال آن تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: تلاش بر این است که تا حد امکان با توجه به شرایط فعلی و برنامه‌های کوتاه مدت از ورود خودرو‌های عبوری و سنگین به داخل شهر اصفهان جلوگیری کنیم که بخشی ازاین امر با انجام پروژه جدید از میدان فرزانگان تا اتوبان شهید اردستانی عملیاتی می‌شود.

او افزود: این امر کار بسیار خوبی بوده و کمک موثر و قابل توجهی به محیط زیست است و امیدواریم دو مسئله حمل و نقل و محیط زیست به عنوان مهمترین برنامه‌های شورای شهر عملیاتی شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.