در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آمار داوری آثار رسیده به جشنواره شعر فجر اعلام شد

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از آمار داوری‌های انجام شده در این رویداد خبر داد.

داوری حدود 500 مجموعه شعر بزرگسال در جشنواره شعر فجرمهدی قزلی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بررسی آثار این دوره جشنواره شعر فجر گفت: حدود ۵۰۰ مجموعه شعر بزرگسال، ۱۶۰ مجموعه شعر کودک و نوجوان و ۵۰ کتاب درباره شعر در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر بررسی شد. این کتاب‌ها پس از ریزش اولیه آثار در مرحله داوری اولیه که زیر نظر اعضای هیئت علمی جشنواره بین المللی شعر فجر انجام گرفت، بررسی شدند.

او افزود: تعداد مجموعه‌های شعر بررسی شده در جشنواره بین المللی شعر فجر با همان نسبت جایزه ادب جلال آل احمد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. بحران رکود عمومی کشور در این بخش هم خودش را نشان داد. فراخوان جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش ویژه فرامرزی بود و هرکسی می‌توانست در این بخش شرکت کند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با اشاره به اینکه اعلام فراخوان ما در بخش ویژه جشنواره شعر فجر تحت تاثیر اتفاق‌های رسانه‌ای دیگر قرار گرفت، بیان کرد: به دلیل اینکه فراخوان بخش ویژه جشنواره شعر فجر در صدر ماجرا‌های خبری قرار نگرفت، تنها شرکت کنندگان خارجی ما در این بخش از کشور‌های ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان بودند و این مسئله مطابق انتظار ما در این بخش پیش نرفت. در این بخش از میان کشور‌های خارجی تنها از یک کشور برگزیده داشتیم.

قزلی در پایان گفت: با توجه به اینکه اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان برگزار می‌شود، از چند نفر از بزرگان شعر استان سیستان و بلوچستان در اختتامیه جشنواره تجلیل خواهیم کرد. پس از نهایی شدن حضورشان در اختتامیه، اسامی این شاعران اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.