رئیس پارک علم و فناوری استان در شورای علم و فناوری هشترود از ۲ برابر شدن میزان اعتبار برای تجهیزپارک‌های علم و فناوری شهرستان‌ها و مراکز نو آوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، واعظی هیر رئیس پارک علم و فناوری استان در شورای علم و فناوری هشترود از ۲ برابر شدن میزان اعتبار برای تجهیزپارک‌های علم و فناوری شهرستان‌ها و مراکز نو آوری خبر داد.

واعظی هیر از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ فقره تسهیلات با سود ۴ درصد به پژوهش گران داده شده است.

او با بیان اینکه ۱۴۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد افزود: هر مجوز دانش بنیان می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بگیرد.

واعظی هیر گفت: افرادی که بتوانند در دانش بیان قدم‌های اساسی بردارند معاف از خدمت سربازی خواهند بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: هر کسی که برای جام جهانی ۲۰۲۰ ایده و طرح دارد می‌تواند با مراجعه به پارک علم وفناوری در این جام که در قطر برگزار خواهد شد شرکت رایگان بکند.

او گفت: بزرگترین حمایت خرید محصولات شرکت‌های تولیدی در پارک علم و فناوری است که ۱۵ سال معاف ازمالیات و ۱۲ سال معافیت گمرکی و بدون مناقصه فروش محصولات خواهند داشت.

واعظی هیرازعضویت ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان تبریزدر طرح مهر فناوری خبر داد و گفت: در این طرح افراد عضو ازطرح برنزی، داشتن ایده طرح نقره‌ای و تبدیل به محصول طرح طلایی خواهند داشت.

 امینیان فرماندار هشترود هم گفت: هر کسی در هشترود ایده داشته باشد و به محصول تبدیل کندما آن محصول را خریداری می‌کنیم.

او  از اجرای جشنواره رویش برای شناسایی افراد مخترع، خلاق و فناور در فروردین سال ۹۹ در هشترود خبر داد.

او گفت: همه دستگاه‌ها در شهرستان موظف به حمایت ازطرح‌های فناوری هستند.

امینیان ازمخترعین و فناوران خواست متناسب با نیاز منطقه نوآوری و پژوهش کنند.

او همچنین خواستار تبدیل مرکز رشد هشترود به پارک نوآوری شد و گفت: برنامه برای راه اندازی شهرک فناوری دانش بنیان با زیر ساخت‌های لازم با توجه به وجود پتانسیل و ایده‌های مختلف در هشترود را داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.