پیشتازی برنی سندرز در ایالت کالیفرنیا

سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت کالیفرنیا در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب از بقیه رقبا جلو زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، نتایج نظرسنجی این روزنامه نشان می‌دهد سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نماینده ایالت ورمونت در سنا، در ایالت کالیفرنیا با اختلافی نسبتا زیاد بالاتر از دیگر نامزدها برای رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات قرار گرفته است.

نتیجه نظرسنجی لس آنجلس تایمز نشان می‌دهد که سندرز اکنون به لطف حمایت رأی‌دهندگانی که خود را بسیار لیبرال توصیف کرده‌اند و همچنین با پشتیبانی رأی‌دهندگان لاتین تبار و جوانان، توانسته نظر ۲۶ درصد از ساکنان کالیفرنیا را جلب کند.

الیزابت وارن که پیش از این برای صدرنشینی در این ایالت رقابت نزدیکی با سندرز داشت، با افت محبوبیت روبرو شده و با کسب نظر ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۱۵ درصد، پیت بوتیگیگ با ۷ درصد و مایکل بلومبرگ با ۶ درصد، ایمی کلوباچار با ۵ درصد، اندرو ینگ با ۴ درصد و تام استیر با ۲ درصد در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: جو بایدن: رئیس‌جمهور بعدی آمریکا میراث‌دار کشوری تفرقه زده خواهد بود

سندرز در رقابت با بایدن در نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا پیش افتاد


کالیفرنیا با داشتن ۴۹۴ رأی ایالتی، از منظر تعداد آرای ایالتی مهمترین ایالت در جریان رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها به شمار می‌آید. بر اساس اعلام کمیته مرکزی حزب دموکرات، در پایان فصل انتخابات درون‌حزبی، هر نامزدی که بیش از ۱۹۹۰ رأی ایالتی به دست آورد، به عنوان نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.

سندرز همچنین در تازه‌ترین نظرسنجی موسسه ام‌بی‌سی نیوز و موسسه ماریست در ایالت نیو همپشایر، با کسب ۲۲ درصد آرای پرسش شوندگان از دیگر رقبای دموکرات خود جلوتر است.

برنی سندرز همچنین بر اساس نتیجه نظرسنجی مشترک روزنامه «نیویورک‌تایمز» و مؤسسه افکارسنجی «سیِنا کالج» که در میان شرکت‌کنندگان احتمالی در مجمع حزبی انجام گرفته، حمایت ۲۵ درصدی را  در ایالت کلیدی «آیووا» کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار