رئیس دانشگاه آزاد از ایجاد کسب و کار مولد در این دانشگاه و راه‌اندازی ۴ سرای نوآورانه متناسب با این هدف طی دهه فجر در تهران خبر داد.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های جدید این دانشگاه برای ایجاد فضای کسب و کار نوآورانه اظهار کرد: در دانشگاه آزاد به دنبال پیگیری مفهومی به نام بازار فناوری صنایع نوآوری هستیم. این موضوع در هیئت امنا به تصویب رسید که همه مفاهیم مربوط به بازار در دل این مفهوم جا می‌گیرد.

او ادامه داد: نهاد مالی، نهاد حامی و تخصص گرایی در سراها در این مفهوم جای گرفته است همچنین با زیست بوم ایران طراحی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه در مراکز رشد فقط نقش یک حامی را برای کسب و کارهای جدید ایجاد می‌کند، گفت: در این مراکز، کسب و کار و اقتصاد شکل نمی‌گیرد اما در مرکزی که تعبیه کردیم همه مباحث مربوط به کسب و کار مورد توجه قرار می‌گیرد و در هر استان یک بازار فناوری ایجاد خواهیم کرد.

طهرانچی با اشاره به افتتاح یک سرای نوآورانه در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: چهار سرای دیگر هم در حوزه تخصصی خاصی در ایام دهه فجر در تهران افتتاح خواهد شد.


بیشتر بخوانید: لزوم بسترسازی مناسب برای نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی


ملاک فعالیت سراهای نوآوری‌های در واحدهای دانشگاهی

او بیان کرد: در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی مختلف بر اساس اقتصاد شهری آن واحدها، سراهایی وجود دارد تا کارایی لازم را برای دانشجویان آن منطقه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این سراها با تاکید بر آمایش سرزمین جلوه کسب و کار دانشگاه را در نظر می‌گیرد، گفت: مولد بودن کسب و کار در دانشگاه را مورد توجه قرار می‌دهیم؛ این کار کاملا متناسب با زیست بوم کشور انجام شده است.

طهرانچی اظهار کرد: جامعه علم و فناوری این سراها کاملا پذیرفته شده است چرا که مفاهیم به کار رفته در آن با فرهنگ و شرایط کشور مطابقت کامل دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار