راه اندازی دفاتر تسهیل گری در خوزستان

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از راه اندازی ۸ دفتر جدید تسهیل گری جدید در استان خبر داد..

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اندازی ۸ دفتر جدید تسهیل گری جدید در استان گفت: هیچکدام از مناطق حاشیه نشین در استان شبیه به هم نیستند و هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند و باید راه اندازی و فعالیت دفاتر تسهیل گری را با شناخت آن‌ها نسخه بپیچیم.

او افزود: سعی کردیم که مطالبات مردم را به صورت منطقی با دستگاه‌های بروکراسی دولت مرتبط کنیم تا با پیگیری مشکل را حل کنند  و  به طور کلی رویکرد ساماندهی مناطق حاشیه نشین «نهادسازی» است که دفاتر تسهیل گری همین نقش را بازی می‌کنند.

کریمی کیا عنوان کرد: دفاتر تسهیل گری امروز به حوزه منطقه کاری خود اشراف خوبی دارند و با معتمدان و ذی‌نفعان منطقه ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و بر اساس همین سرمایه اجتماعی درون‌گروهی نسخه نویسی می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: دفاتر تسهیل گری حتی در طرح‌های غیر مرتبط با وظایف خود هم مشارکت کردند که ورود به پهنه‌های خطرناک منطقه «حصیرآباد» یکی از این نمونه‌ها بود و در حال تسهیل گری در آن منطقه برای اقناع اهالی منطقه برای جابه‌جایی از آن منطقه هستند.

این مقام مسئول گفت: در نبود متولی این مناطق، دفاتر تسهیل گری مرجع آمار و اطلاعات برای دستگاه‌های استان شده‌اند و این بزرگ‌ترین دستاورد دفاتر تسهیل گری است چرا که یک ششم جمعیت خوزستان در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار زندگی می‌کنند که جمعیتی ۸۵۰ هزار نفری هستند که این سختی، پیچیدگی و اهمیت کار ما را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.