فلسطینی‌ها تنها نیستند؛

مردم یمن در اعتراض به معامله قرن تظاهرات می‌کنند

یمنی‌ها فردا در اعتراض به طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن در صنعا راهپیمایی می‌کنند.

مردم یمن در اعتراض به معامله قرن تظاهرات می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد یمنی‌ها فردا بعدازظهر (جمعه) برای اعلام مخالفت با توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن در صنعا پایتخت یمن راهپیمایی می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طی کنفرانسی مشترک از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه (معامله قرن) رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: ترامپ از "معامله قرن" رونمایی کرد

بر اساس این طرح، کشور فلسطینی در غزه و کرانه باختری تشکیل می‌شود؛ اورشلیم (قدس) از جمله شهر قدیمی (بیت المقدس)، پایتخت یکپارچه و کامل اسرائیل خواهد بود و اسرائیل همه‌ی شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله دره اردن را که نزدیک به یک چهارم کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و مرز شرقی آن را با اردن نیز شامل می‌شود - جدا کرده و به (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) الحاق می‌کند.

بر پایه‌ی طرح ترامپ، کشور مجمع‌الجزایر فلسطینی ناپیوسته ایجاد خواهد شد که با دریایی از قلمرو سرزمینی اسرائیل احاطه شده است. ترامپ اعلام کرد آمریکا حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر قلمرو سرزمینی که در این طرح به اسرائیل واگذار شده به رسمیت خواهد شناخت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار