۷۸هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان مجهز به سیستم‌ نوین آبیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تا کنون ۷۸ هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان به سیستم‌های نوین ابیاری تجهیز شده اند.

۷۸هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان مجهز به سیستم‌ نوین آبیاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی جنوب کرمان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند که بیش از ۳۲ هزار هکتار آن مربوط به دولت تدبیر و امید می‌باشد.

او با بیان وابستگی اقتصاد و اشتغال منطقه به کشاورزی افزود: طبق امارنامه رسمی حدود ۶۳ درصد اشتغال جنوب کرمان مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد که این میزان در حقیقت قریب به ۸۰ درصد می‌باشد.

برخوری بیان کرد: به عبارتی سایر مشاغل مربوط به بخش‌های خدماتی هستند که به واسطه کشاورزی در منطقه مستقر می‌باشند و اقتصاد منطقه بر پایه کشاورزی و آب زیر زمینی می‌باشد و چنانچه برای دشت‌های جنوب کرمان چاره‌ای اندیشیده نشود، با ادامه روند فعلی تا ۲۰ سال آینده با افت کمی و کیفی آب‌ها و با سیستانی دیگر در کشور مواجه خواهیم شد.

او افزود: یکی از راهکار‌های موثر بالابردن میزان بهره وری آب و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در منطقه می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت:باتوجه به شرایط خاص جنوب کرمان و محدودیت مالی پیمانکاران جوان و استقبال خوب بهره برداران و ضرورت جلوگیری از بیابانی شدن منطقه، می‌طلبد که وزارتخانه در برنامه ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات نگاه ویژه تری به جنوب کرمان داشته باشد.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار