جنوب کرمان قطب محصولات گلخانه ای کشور/انجمن سیب زمینی جنوب کرمان فعال می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: چهارمین گردهمایی و هم‌اندیشی انجمن ملی سیب زمینی با حضور هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران وسیب زمینی کاران منطقه در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار شد.

جنوب کرمان قطب محصولات گلخانه ای کشور/انجمن سیب زمینی جنوب کرمان فعال می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت سیب زمینی طرح استمرار در کشور برای اولین بار در سال ۷۲ از منطقه جنوب کرمان آغاز و این منطقه از لحاظ سطح کشت و میزان تولید سیب زمینی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به رکورد تولید ۸۰ تن سیب زمینی در جنوب کرمان افزود: میزان عملکرد و رکود‌های قابل ملاحظه در منطقه، نشان دهنده توسعه دانش فنی و تجربه کشاورزان و وجود مراکز تحقیقات آموزش و سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد که همه این عوامل در کنار هم در توسعه و رشد کشاورزی جنوب کرمان موثر هستند.

اوبا اشاره به ضرورت وجود تشکل‌ها و انجمن‌های خصوصی پویا و فعال در منطقه اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند بازوی توانمندی جهت مرتفع نمودن مشکلات صادرات، تهیه بذر مناسب، تنظیم بازار داخلی را بر عهده داشته و با فعالیت این تشکل‌ها و انجمن‌های خصوصی و نظام صنفی کشاورزی پیگیری مطالبات کشاورزان سریع‌تر و سهل‌تر می‌ شود.

برخوری در ادامه با بیان شاخص‌های اصلی کشاورزی پیشرفته و نوین گفت: جنوب کرمان در شاخص استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین از میانگین کشوری بالاتر و در شاخص دیگر که کشاورزی در محیط کنترل شده نظیر گلخانه مد نظر است، بعد از استان تهران بیشترین سطح کشت گلخانه در کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در پایان این همایش آقایان هدایت‌الله مشایخی، حمید بیدشکی، احمد میرکهنوج و عباس محمدی از سیب زمینی کاران پیشرو جنوب کرمان به صورت توافقی به عنوان نماینده کشاورزان جهت پیگیری راه اندازی انجمن سیب زمینی در جنوب کرمان انتخاب شدند.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار