درخواست نماینده کنگره برای تحقیق درباره دخالت بن سلمان در هک تلفن مالک شرکت آمازون

کریس مورفی در نامه‌ای از اف‌بی‌آی و همچنین دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا خواست درباره دست داشتن ولیعهد سعودی در سرقت اطلاعات تلفن همراه جف بیزوس تحقیقاتی را انجام دهند.

درخواست نماینده گنگره برای تحقیق در خصوص دخالت بن سلمان در هک کردن تلفن مالک شرکت آزونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کریس مورفی، نماینده دموکرات کنگره آمریکا و عضو کمیته روابط خارجی سنا، روز گذشته در نامه‌ای از اف‌بی‌آی و دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی این کشور خواست تا درباره دست‌داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در موضوع هک شدن تلفن همراه جف بیزوس، مالک شرکت آمازون و همچنین روزنامه واشنگتن پست و به سرقت رفتن اطلاعات آن تحقیقاتی را انجام دهند.

گفته می‌شود در این نامه مورفی از این نهاد‌ها خواسته است کنگره را در جریان تمامی مراحل کار و همچنین نتیجه نهایی قرار دهند. نشریه آمریکایی هیل در این خصوص نوشت: «این نامه بلافاصله پس از درخواست هفته گذشته سناتور ران وایدن به پائول ناکاسون، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا، ارسال می‌شود که درباره دستگاه‌های الکترونیکی مقامات آمریکا، به ویژه تلفن‌های همراه هوشمند مقامات ارشد کاخ سفید از جمله دونالد ترامپ و جارد کوشنر، داماد او، اظهار نگرانی کرده بود.»

بنا بر گزارش‌ها، کوشنر در سال ۲۰۱۸ با بن سلمان از طریق پیام‌رسان واتساپ ارتباط داشته است. پیشتر، اگنس کالامارد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های غیرقانونی به جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره هک شدن گوشی‌اش توسط محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی هشدار داده بود.

هفته گذشته، روزنامه گاردین فاش کرد تلفن همراه جف بزوس در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی از سوی ولیعهد عربستان سعودی هک شد. بازرسان بر این باورند که احتمالاً یک پیام رمزگذاری شده از ولیعهد که حاوی یک فایل مخرب بوده، به گوشی بیزوس ارسال شده است و از آن پس امکان سرقت اطلاعات گوشی وی ممکن شده است و در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بیزوس خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار