جو سازی رسانه اماراتی درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

یک روزنامه اماراتی با وجود اعلام سایت AFC درباره قطعی بودن میزبانی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، از بررسی مجدد شرایط امنیتی ایران برای تحقق این امر خبر داد.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز گذشته با اصلاح بیانیه خود درباره میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، شرط «بررسی مجدد وضعیت امنیتی کشورمان»   را حذف کرده و از قطعی بودن برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران با تیم های هم گروه به جز تیم های عربستانی در دور برگشت این رقابت ها در کشورمان خبر  داده بود اما به نظر می رسد برخی رسانه های عربی مانند روزنامه الاتحاد امارات قصد دارند با جوسازی، حق میزبانی چهار تیم پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان را تحت الشعاع تصمیم گیری های کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بدهند.

معتز الشامی خبرنگار این روزنامه اعلام کرده است کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته مسابقات دور رفت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را خارج از این کشور برگزار کند. بر این اساس طبق نظر کمیته اجرایی AFC هر ۳ بازی دور رفت تیم‌های ایرانی خارج از این کشور برگزار می‌شود و پس از بررسی وضعیت میزبانی ایران در بازی با هنگ کنگ که در در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و زیرنظر فیفا برگزار می‌شود، درباره بازی‌های باقی مانده در اواخر ماه مارس (فروردین ماه) تصمیم‌گیری کند.

همچنین این رسانه در اظهاراتی به نقل از داتو وینزور جان، دبیرکل AFC آورده است: این تصمیم در خصوص انتقال مسابقات تیم‌های باشگاهی یا ملی موقت و به منظور کسب اطمینان از رفع هر گونه مشکل احتمالی درباره عوامل تهدید کننده سلامت باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی است. دیدار‌های ۳ هفته اول لیگ قهرمانان خارج از خانه برگزار می‌شود تا وضعیت ایران تا اواخر مارس ثبات پیدا کند و بر اساس گزارش‌های کمیته مسابقات در این خصوص تصمیم‌گیری شود. سپس این گزارش به کمیته اجرایی ارائه خواهد شد تا تصمیم نهایی اتخاذ شود. در زمان بسیار کوتاه و فشرده‌ای تصمیم گرفتیم بازی تیم‌های ایرانی در پلی آف به میزبانی امارات برگزار شود. البته شاهد پاسخگویی سریع از سوی اماراتی‌ها بودیم و برگزاری مسابقات در سطح بسیار خوب و حرفه‌ای با کمک فدراسیون فوتبال این کشور صورت گرفت. باید از حمایت و همراهی فدراسیون امارات که نشان دهنده رابطه نزدیک ما با این فدراسیون است تشکر کنم چراکه امارات یکی از فدراسیون‌های محوری قاره آسیا است.


بیشتر بخوانید: ورزشگاه آزادی میزبان دیدار‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا


این اظهارات در شرایطی از قول دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شده است که سایت AFC در یک هفته اخیر ۲ بار با تغییر بیانیه این کنفدراسیون نسبت به قطعی بودن میزبانی تیم‌های کشورمان خبر داده و حتی در جدیدترین اقدام این سایت، میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان از دیدار سپاهان با السد قطر و العین امارات، ورزشگاه امام رضا (ع) از دیدار شهرخودرو مقابل الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان، ورزشگاه آزادی از تقابل استقلال با پلیس عراق و الوحده امارات و همچنین پرسپولیس با الدحیل قطر و شارجه امارات در دور برگشت لیگ قهرمانان تائید شده است. ضمن اینکه نمایندگان اعزامی کشوررمان به جلسه هفته پیش با دبیرکل AFC در مالزی هم از اخذ تضمین نسبت به قطعی بودن میزبانی خبر داده اند.

جو سازی رسانه اماراتی درباره میزبانی تیم های ایرانی/ کمیته اجرایی AFC باید شرایط امنیتی کشورمان را بررسی مجدد کند

جو سازی رسانه اماراتی درباره میزبانی تیم های ایرانی/ کمیته اجرایی AFC باید شرایط امنیتی کشورمان را بررسی مجدد کند

جو سازی رسانه اماراتی درباره میزبانی تیم های ایرانی/ کمیته اجرایی AFC باید شرایط امنیتی کشورمان را بررسی مجدد کند

 

حال باید دید در نهایت با این همه تناقض و تفاوت بین بیانیه های AFC و البته اظهارات مدیران ایرانی با اظهارات جدید وینزور جان در رسانه های عربی، وضعیت میزبانی نمایندگان کشورمان قطعی است یا اینکه در نهایت مسئولان عهدشکن کنفدراسیون تمام قول های خود در جلسه با مسئولان باشگاه ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ایران را نادیده خواهند گرفت. 

البته در این میان نباید از لابی پررنگ کشورهای عربی و همچنین جو رسانه ای این کشورها بی تفاوت عبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zabanderaz
۱۴:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی تیمهای عربی به ایران نمیایند وایران را نا امن میدانند چرا تیمهای ایرانی هرکشور ی را امن میدانند وبرای مسابقه به خارج میروند. چرا؟
کسی جواب این سوال را میداند.
جز پذیرش پستی جایگاه ایران وتیمهای ورزشی ایران!!!!
آخرین اخبار