با حضور حوزویان؛

آیین بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی، مرجع فقید تقلید در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیین بزرگداشت دوازدهمین سالگرد عروج آیت الله فاضل لنکرانی،مرجع فقید تقلید شیعیان دیشب پس از ادای فرضیه مغرب و عشاء با حضور مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه علمیه، طلاب، علما، فضلا، بیت آن مرحوم و اقشار مختلف مردم در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) واقع در میدان معلم برگزار شد.

حجت الاسلام نظری منفرد،سخنران این آیین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله  فاضل لنکرانی گفت: آن عالم وارسته،محب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود.

او ادامه داد:آیت الله فاضل لنکرانی در راه  تربیت طلاب تلاش بسیاری کرد و با تربیت طلاب جوان و آگاه به مسائل روز در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشت.

محمد موحدی معروف به فاضل لنکرانی، متولد ۱۳۱۰ در قم از مراجع تقلید شیعه ساکن قم بود. پدر او شیخ فاضل لنکرانی اهل شهر لنکران در جمهوری آذربایجان کنونی بود.

گفته می‌شود مادر او از سادات مبرقع (برقعی) قم بوده‌اند، او از شاگردان آیت الله سید حسین طباطبایی، آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بود.

آیت الله فاضل لنکرانی مدتی برای تحصیل رهسپار نجف اشرف شد و در مدرسه آیت الله بروجردی ساکن شد و در این مدت با بزرگانی از جمله سید محمد هاشم غضنفری خوانساری و سید هادی روحانی قمی هم حجره بود، سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی از مراجع تقلید قم شوهر خاله اوست.

این مرجع فقید تقلید پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۳۵۷ مشغول به تدریس در حوزه علمیه قم شد و پس از درگذشت محمدعلی اراکی جایگاه قابل توجهی یافت.

او یکی از هفت مرجعی بود که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نفر اول معرفی شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ۲۶ خرداد ۸۶ در منزل خود در قم درگذشت و صبح روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ در حرم فاطمه معصومه، در شهر قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار