استاندار تهران مطرح کرد؛

سهم ۴۷ درصدی مسکن در هزینه‌های شهروندان تهرانی

محسنی بندپی گفت: ۴۷ درصد هزینه‌های خانواده‌های استان تهران صرف تأمین مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار کرد ضمن گرامی داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم گفت: ۲۲ بهمن ماه از مناسبت‌های پیش رو است که در راستای مبارزه با استکبار جهانی به وقوع پیوسته است.

استاندار تهران تصریح کرد: هر روز شاهد هستیم که استکبار جهانی توطئه‌های خود بر علیه کشور‌های مسلمان را بیشتر می‌کند و امروز هم تحت عنوان «معامله قرن»، جنایت قرن را رقم زده و لحظه‌ای از تسلطش بر مسلمانان و منطقه فروگذار نکرده است.

او افزود: یکی از مراحلی که می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند انتخاباتی است که در پیش رو داریم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همیشه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند، گفت: مهم‌ترین پشتوانه هر نظام و حکومتی می‌تواند حضور مردم در مراحل مختلف باشد که یکی از این مراحل انتخابات است.

استاندار تهران افزود: ما در سال ۹۸ تحت تأثیر تحریم‌های استکبار در ابعاد مختلف قرار گرفتیم و با توجه به اینکه رهبر انقلاب سال ۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری کرده بودند، هدف‌گذاری ما این بود که هم حفظ اشتغال موجود و هم افزایش اشتغال را داشته باشیم و شرایطی فراهم کردیم که شاهد رونق کسب و کار و پویایی آن باشیم، بر همین اساس از تسهیلات صندوق ملی برای اشتغال استفاده کردیم و با ۱۸ میلیارد تومان که سهم ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان بود، ۸۰ درصد را جذب کردیم و شرایطی برای رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها ایجاد کردیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان را با پیگیری خدماتی مانند آب و برق فعال کردیم، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد اشتغال داشتیم که در سال ۹۷ این میزان ۹.۴ درصد بود و در پاییز ۹۸ نرخ بیکاری را به بیشترین حد خود کاهش دادیم.

استاندار تهران با بیان اینکه ۹۰۹ پروژه و ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه را در استان داشتیم، گفت: ۱ هزار و ۵۰ میلیارد تومان در صنعت آب و برق افتتاح پروژه داشتیم و تصفیه خانه هفتم را برای مردم جنوب و جنوب شرق استان تهران راه اندازی کردیم.

او با بیان اینکه در خرداد سال آینده تصفیه خانه مرحله ششم را برای ۲.۵ میلیون نفر جمعیت غرب استان تهران مانند شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان راه اندازی خواهیم کرد، گفت: در دهه فجر هم ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر دارای شغل می‌شوند که در سال ۹۷ برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر که دارای مشاغل خانگی بودند هدف گذاری کردیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه متوسط درآمد یک خانوار شهری در استان تهران در سال ۹۵، ۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان بوده است، گفت: متوسط درآمد خانوار‌های شهری در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۶ هزار تومان رسید که ۱۶ درصد رشد داشت و در سال ۹۷ به ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان رسید.

استاندار تهران با بیان اینکه بیشترین هزینه مربوط به اجاره مسکن بوده است، گفت: مهم‌ترین هزینه در شهر تهران مربوط به اجاره مسکن است که ۴۷ درصد هزینه‌ها را در بر می‌گیرد.

او افزود: ۹ درصد هزینه‌های مردم استان تهران مربوط به بهداشت و درمان، ۹ درصد مربوط به حمل و نقل و ۱ درصد هم مربوط به تفریح است و ۲ درصد هم پوشاک و ۵۷۹ هزار تومان هم مربوط به سایر هزینه‌ها می‌شود که در مجموع متوسط هزینه‌ها بالغ بر ۴ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان است.

محسنی بندپی با بیان اینکه اعتیاد از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، گفت: محلات شوش، مولوی و هرندی همیشه محل تجمع افراد معتاد هستند، اما با اقداماتی که صورت گرفته اکنون شاهد این موضوع نیستیم و این نشان می‌دهد که در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.

استاندار تهران در ادامه به موضوع کودکان کار پرداخت و گفت: ۷۵ درصد این کودکان اتباع بیگانه هستند که ۲ مشکل دارند، برخی از آن‌ها گواهی سکونت دارند و برخی دیگر هم از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند.

محسنی بندپی گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین معاونت اجتماعی و فرمانداری تهران صورت گرفته است تا بتوانیم برای بازگشت به تحصیل این افراد و بازگرداندن اشخاصی که قیم ندارند، به کشورشان اقدام کنیم.

استاندار تهران به موضوع محله خلازیر پرداخت و گفت: در این مورد در جلسه ستاد بازآفرینی این موضوع را در دستور کار قرار دادیم تا آن منطقه را از این وضعیت خارج و نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

او با بیان اینکه حل مسئله خلازیر در اولویت است، افزود: تلاش می‌کنیم به تجمع افراد زباله گرد و زباله سوز در این محدوده پایان دهیم و با همکاری شهرداری و تیم نظارت بر محیط زیست در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

محسنی بندپی به ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز پرداخت و گفت: سیاست ما این است که کمتر به سمت جریمه و بیشتر به سمت تخریب برویم و هرگاه که مقام قضایی دستگاهی را برای این موضوع احضار کند، این اجازه را دارند که برخورد کنند.

استاندار تهران افزود: یکی از این موارد احضار و بازداشت شهردار لواسان است.

او در خصوص اقدامات انجام شده برای شیب طلاق گفت: ما موفق شدیم که شیب رشد طلاق را متوقف کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه آمار ازدواج در حال کاهش است، گفت: باید آن را افزایش دهیم و این کار هم در گرو اشتغال جوانان است.

استاندار تهران در خصوص تعیین تکلیف مراکز بهاران گفت: استانداری دارای وظیفه‌ای حاکمیتی است و باید یک نقش تولیتی را در بعد نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های تابعه انجام دهد.

او با بیان اینکه شورای عالی مبارزه با موادمخدر تکالیفی را به شهرداری محول کرده است که باید نسبت به توانمندسازی معتادان اقدام کند، گفت: علت این است که یکی از وظایف شهرداری اقدامات فرهنگی و اجتماعی است، لذا ما به دنبال واگذاری ساختمان‌های بهاران نیستیم و تلاش می‌کنیم وظایف مربوط به این مراکز را واگذار کنیم.

محسنی بندپی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مواردی از وجود ویروس کرونا در داخل ایران مشاهده شده است، گفت: تاکنون هیچ موردی از وجود ویروس کرونا در داخل کشور مشاهده نشده، اما این ویروس خطرناک است و باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم و تا کنون هم به ۱۶ کشور دنیا راه یافته است.

استاندار تهران با بیان اینکه دیروز در استانداری جلسه‌ای برای بازگشت دانشجویان به کشور برگزار شد تا نسبت به قرنطینه آن‌ها اقدام شود، تصریح کرد: در حال حاضر زنگ خطر از طرف سازمان جهانی بهداشت به صدا در آمده است.

محسنی بندپی به موضوع ادامه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده پرداخت و گفت: وزارت کشور تلاش زیادی در این موضوع دارد و تا چند ماه آینده ارزیابی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود، اما چون این طرح در حوزه شهرداری تهران ارائه شده و مسئول اجرای آن هم شهرداری است و طراح این طرح هم دیگر در شهرداری تهران حضور ندارد، به نظر می‌رسد برای سال ۹۹ طرح کاهش با این شکل دیگر تداوم نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار