زنگ انقلاب در مدرسه پسرانه شاهد کرمان طنین انداز شد

مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در مدرسه پسرانه شاهد کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی استقلال است که گویای عدم وابستگی به کشور‌های غرب وشرق است.

او، این استقلال را مرهون خون شهدا دانست و افزود: زنگ انقلاب برای هرکسی در داخل، خارج، دوست و دشمن بلافاصله تداعی کننده نام امام خمینی (ره) است، در واقع هویت و شناسنامه انقلاب با نام امام راحل عجین شده و انقلاب بدون نام ایشان شناخته شده نیست.

اسکندری نسب عنوان کرد: برای فرزندان و امید‌های آینده ما باید روشن باشد که چگونه فردی بدون مکنت، مال و پشتوانه‌های سیاسی در ارکان حکومتی وقت توانست چنین انقلابی رقم بزند که پس از گذشت۴۱ سال، همچنان از آن تحت عنوان انقلاب ارزش‌ها نام می‌برند.

او با اشاره به دستاورد‌های کسب شده در طول ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این این چند سال دستاورد‌های زیادی در عرصه‌های زیادی به خصوص در عرصه فرهنگی، دانش آموزان خلاقمان افتخارات زیادی برای کشور عزیزمان کسب کرده اند.

او گفت: دانش آموزان وفرهنگیان در طول این ۴۱ سال همیشه حماسه ساز بوده اند وحضور فعالی داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دستاورد‌های انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: در حوزه‌ی پوشش تحصیلی بعد از انقلاب بالای ۹۸ درصد در کشور و ۹۴ درصد در استان رسیده ایم.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه در حوزه‌ی سواد آموزی بعد از انقلاب بالای ۹۳ درصد در استان رشد داشته ایم، گفت: در بخش فضای آموزشی و پرورشی خدمات زیادی بعد از انقلاب ارائه شده است که در بحث رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش امروزه قریب به هزار هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان داریم.

او با بیان اینکه در سایه رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) روز به روز بر عزت انقلاب افزوده خواهد شد، افزود: در طول این ده روز دهه‌ی مبارکه فجر بیش از ۲۰۰ کلاس درس در قالب ۸۰ پروژه در استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد از پروژه‌ها در استان به همت خیرین مدرسه ساز احداث می‌شوند، افزود: کلنگ احداث ۱۰۰ مدرسه در قالب پویش ایران من توسط اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی از هفته آینده به زمین زده خواهد شد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۴ کلاس درس در قالب ۶ مجمتع بزرگ در استان به نام سردار سلیمانی نام گذاری شده است، عنوان کرد: در آینده ۱۰ مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی دیگر بنام سردار در استان کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در ایام دهه‌ی مبارک فجر امسال افتتاح دوباب استخر شنا در استان خواهیم داشت، گفت: برای نشاط و پویایی دانش آموزان احدلث ۳۰ زمین چمن مصنوعی در دستور کار بوده که در این ده روزه ۱۰ زمین چمن مصنوعی در استان افتتاح می‌شود.

موسی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به نمایندگی از استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به دو نکته مهم افزود: ما باید توجه ویژه داشته باشیم به آشنایی با شخصیت ظلم ستیزی وشجاعت وقاطعیت امام راحل در جهت پیروزی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان تجزیه وتحلیل شود.

او در پی این بیان، به نکته دوم اشاره کردو گفت: شناخت ریشه‌های اسلامی باید به سال‌های ۴۱، ۴۲ برگرددوبه حوادثی که در این سال‌ها به وقوع پیوست تا شناخت بیشتر وبهتری به این انقلاب همیشه پیروز داشته باشیم.

او به جمله‌ی زیبایی از حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت: امام راحل براین اعتقاد بودند که امیدوارهستیم جامعه بشریت به جایگاهی از آگاهی برسد که مسلسل‌ها را به قلم تبدیل کنند.

موسی پور تصریح کرد: شناختن ابعاد ویژه وفضیلیت‌های ایشان در مدارس بیشترین تاثیر را برای آینده سازان کشورمان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار