نشستی برای حل مشکلات حقوقی و قضایی فعالان بخش کشاورزی گلستان

نشست هم اندیشی فعالان بخش کشاورزی گلستان با مسئولان قضایی امروز در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی مرتبط با بخش کشاورزی استان که سالهاست در محاکم معوق مانده است از مهم‌ترین اهدافی است که در این نشست دنبال می‌کنیم.

هاشمیان افزود: تلاش می‌کنیم بسیاری از آفت‌هایی را که دامن گیر بخش کشاورزی است با کمک دادگستری و راهکار‌های فعالان بخش کشاورزی حل و فصل کنیم.

او در پاسخ به درخواست یکی از فعالان بخش کشاورزی برای تشکیل کارگروهی برای حل و فصل مشکلات این بخش در دستگاه قضایی گفت: از مدت‌ها قبل نشست‌های مشترک به همین منظور در دادگستری استان برای رفع مشکلات کشاورزان تشکیل می‌شود و از این پس تلاش می‌کنیم این هم اندیشی و ارتباط بیشتر شود.

هاشمیان، اگاه نبودن از مسائل حقوقی را مهم‌ترین مشکل فعالان بخش کشاورزی استان برشمرد و افزود: دادگستری استان آماده ارائه مشاوره حقوقی به کشاورزان است.

او همچنین از آمادگی دستگاه قضایی استان برای تشکیل شعبه شورای حل اختلاف ویژه کشاورزان هم خبر داد و گفت: امیدواریم با تشکیل این شعبه، مشکلات و اختلافات فعالان این حوزه، توسط خودشان حل و فصل شود و کار به شکایت و تشکیل پرونده در محاکم نرسد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی استان گفت: الزام به آرد کردن گندم در کارخانه‌های داخل استان و ممنوعیت توقیف واحد‌های تولیدی از مهم‌ترین اقداماتیست که در این بخش انجام داده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست از نبود پنجره واحد برای صدور مجوز‌ها و استعلام‌ها انتقاد کرد و گفت: در این راستا اقداماتی در استان انجام شده، اما هنوز پنجره واحد راه اندازی نشده و همین امر روند شروع به کار و ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی و بهره بردار به ویژه در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی را دچار مشکل کرده است.

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز نماینده اتحادیه مرغداران استان مطرح کرد افزایش قیمت جوجه یکروزه بود که در این راستا جلساتی با اداره صنعت و معدن و تجارت و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در حال انجام است و امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

ابتدای این نشست نمایندگان تشکل‌های خانه کشاورز، انجمن صنفی کشاورزان، انجمن بذر، اتحادیه مرغداران، زنجیره‌های تولید و اتحادیه دامداران استان مشکلات بخش‌های فعالیت خود و درخواست‌ها از دادگستری را بیان کردند.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.