حسن عباسی:

هر چه بیشتر به غربی‌ها اعتماد کنید، لگد بیشتری می‌زنند

رئیس اندیشکده یقین گفت: جمهوری اسلامی ایران نباید روی غرب حساب کند، چراکه هرچه بیشتر به آنها اعتماد کنیم لگد بیشتری می زنند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در سی و یکمین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جدا از اقداماتی که اعضای تشکل در دانشگاه‌های مختلف انجام می دهند، یکی از برنامه‌های آنها باید تربیت کادری برای آینده انقلاب باشد. لازم است تشکل‌های دانشجویی به این سمت بروند که کادر متخصص توانمند و انقلابی  برای کشور تربیت کنند.

او از شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک تحول فرهنگی یاد کرد و گفت: تربیت سردار سلیمانی در فرآیندی انجام شد و امروز هم نیازمند تربیت افرادی مانند او هستیم.

عباسی تأکید کرد: وارد چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی می‌شویم و این حکومت سابقه ای ۴۱ سال دارد و نیت آن کار کردن برای دین و اسلام بوده است اتفاقی که در هیچ دوره‌ای رخ نداد. ان‌شاءالله این روند همینطور ادامه پیدا خواهد کرد گونه ادامه پیدا خواهد کرد  تا پرچم این حرکت به دست صاحب حقیقی آن برسد.

او با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی فضای تبلیغات و انتخابات با فضای جشن‌های پیروزی انقلاب منطبق می‌شود و در این جلسه  هر  ۲ موضوع بررسی خواهد شد.

عباسی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر  یادآور شد: به تازگی شاهد بودیم که  از یک سو سه کشور اروپایی اعلام کردند که مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد. آنها گفتند که ایران باید به برجام قبلی را خاتمه یافته بداند و  توافق جدیدی مطابق میل ترامپ  امضا کند.

او تأکید کرد:  بحث تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان  موضوع دیگری بود که چندی پیش مطرح شد و پیش از آن هم به وزیر خارجه ایران برای سفر به نیویورک ویزا ندادند.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس تأکید کرد:  وقتی مردم می‌بینند لیست ناکارآمدی مانند فهرست امید برای انتخابات معرفی می شوند باید چه کاری انجام دهند؟ آیا باید به دنبال براندازی باشند یا اینکه در انتخابات کار را از دست یک جناح بگیرند و به جناح دیگری بسپارند. در دنیا این روند طی برگزاری انتخابات شکل می‌گیرد و به آن نظام دو حزبی می گویند.

عباسی یادآور شد: ما در دولت سازندگی، اصلاحات، بهار و دلت فعلی می‌بینیم که از سال ششم به بعد مردم لحظه‌شماری می‌کنند تا این دولت ها جمع شده و بروند. این امر به واسطه نداشتن برنامه دولت‌ها برای هشت سالی است که پیش رو دارند.

او گفت: همین دولت فعلی طرح سلامت، مسکن ،  سیاست خارجی و برجام داشت که همگی شکست خوردند.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد یک گروهی دائم سر قدرت بماند، چون طرح، ایده و فکر جدیدی ندارد  باید جابه‌جایی انجام شود. این جابه‌جایی قدرت در دنیا تحت عنوان مردم‌سالاری دینی شناخته می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر به غربی‌ها تمکین کنید آن‌ها بیشتر لگد می‌زنند.

او تصریح کرد: شرایط امروز مجلس و رد صلاحیت مانند سال ۸۲ و مجلس ششم است، و دوباره گویا حرف و حدیث‌هایی مانند آن زمان زده می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: آن زمان می‌گفتند اگر ما در انتخابات نباشیم مردم هم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، ولی بعد دیدیم که مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و مجلس هفتم شکل گرفت.

عباسی ادامه داد: برخی اختلافات در آن زمان  موجب شد تا در انتخابات مجلس سال ۹۴  لیست امید در تهران و برخی شهر‌ها رأی آورد. در سال ۹۶ اختلافات به اوج خودش رسید و یک نیروی گریز از مرکز عجیبی به وجود آمد و باعث شد که جناح لیبرال به پیشبرود و به احتمال ۹۰ درصد هم در انتخابات مجلس و هم انتخابات ریاست جمهوری آینده این طیف کلاً کنار می رود.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آمریکایی‌ها برای ترور حاج قاسم سلیمانی تحلیلی مبنی براین داشتند که قاسم سلیمانی مانند نخ تسبیحی بود که گروه‌های مقاومت اسلامی توسط آن به صورت یکدست و به هم پیوسته وصل می‌شوند و  چون می‌خواستند معامله قرن را عملی کنند  باید این نخ تبسیح را می‌بریدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار