همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب

اولین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهدی غراب دبیرهمایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب  با اشاره به اینکه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی از باز تولید تئوری‌های فلسفه سیاسی مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب هدف اصلی برگزاری این همایش است.
 
غراب ادامه داد: تمدن سازی بدون مباحث فلسفی و حکمت نمی‌شود، لذا لزوم آشنایی مسوؤلان و دست اندرکان نظام با مباحث فلسفی وحکمتی انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر انقلاب لازم است.

حجت السلام قاسم هاشمی رییس این همایش و امام جمعه شاهین شهر گفت: ۴۱ سال پیش در چنین روزی، بزرگ‌ترین استقبال تاریخی، از بزرگ‌ترین رهبر کاریزماتیک جهان، صورت گرفت.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه هر نظامی بر پایه فلسفه سیاسی خود بر اقناع و افکار عمومی استوار است، افزود: انقلاب در هر جامعه به معنای زوال و فروپاشی یک فلسفه سیاسی و غلبه و جایگزینی فلسفه دیگر است که دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی حاصل تفاوت فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی با اکثر قدرت‌های جهان است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده، ولی فقیه در اصفهان نیز در این همایش اظهار داشت: خسران یا خسارت به معنای از دست دادن کامل است و همه انسان‌ها سرمایه عمرشان را از دست می‌دهند مگر کسانی که که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده و دیگران را به عمل صالح سفارش کنند.

امام جمعه اصفهان خروش مردم ایران در برابر استبداد حاکم را نشانه ایمان دانست و افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران، در سایه ایمان به خدا و اسلام محقق شد و طاغوت را از کشور راند و دست ایادی استکبار و طاغوتیان را از کشور و منافع ملی کوتاه کرد.

او با اشاره به پیشرفت در زمینه علمی و ارائه خدمات اجتماعی، گفت: آمار ۹۸ درصدی رشد سطح سواد و تعداد باسوادان کشور، در مقایسه با دوران پیش از انقلاب با آمار ۴۸ درصد و هم‌چنین حرکت رو به جلو ۱۱ برابری کشور از نظر علمی نسبت به پیش از انقلاب تبیین کننده گام اول انقلاب در جمهوری اسلامی است.

آیت الله طباطبایی نژاد، بر تحقق عدالت اجتماعی در گام دوم انقلاب تأکید و خاطرنشان کرد: در دوران پیش از انقلاب ۴۸ درصد مردم در فقر مطلق به سر می‌بردند که در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی که جمهوری اسلامی تاکنون از سر گذرانده اکنون ۹.۹ درصد فقر مطلق و فقیر در جامعه وجود دارد در زمان جنگ تحمیلی دشمنان و استکبار جهانی نگران خرید اسلحه توسط ایران از دیگر کشور‌ها بودند، اما اکنون، نگران فروش اسلحه توسط ایران به دیگر کشور‌ها هستند.

طباطبایی نژاد، با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که انقلاب را انفجار نور دانستند، افزود: تمدن اسلامی گام سوم انقلاب با سیطره اسلام ناب محمدی بر همه کشور‌ها است و تنها با تقوا، وحدت، استقامت، همگرایی و مقابله قاطعانه با دشمنان ممکن می‌شود.

دکتر علیرضا صدرا استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتر نجف لک زایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در این همایش به تبیین فلسفه سیاسی انقلاب پرداختند همچنین رونمایی از کتاب امنیت متعالیه نوشته دکتر لک زایی، نواختن زنگ انقلاب و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.