شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انجام پروژه‌های محله محور هدف مدیریت شهری در سال آینده / افزایش ۲۵ درصدی بودجه سال آینده

حناچی درباره لایحه بودجه سال ۹۹ شهردار تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران که برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به صحن شورای شهر آمده بود در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که بودجه سال آینده شهرداری ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است ،گفت: زمانی که ما متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را ارائه کردیم بر همان مبنا بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را نیز بسته ایم و تلاش کردیم میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی این لوایح در دستور کار مجلس است که یکی از آن‌ها مرحله پایانی خود را طی می‌کند و دیگری پس از بودجه بررسی مجدد می‌شود.

او تصریح کرد: اگر این لوایح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد می‌تواند کمک بسیاری در مدیریت شهری کند، زیرا تلاش ما برای پروژه‌های محله محوری است و قرار نیست هزینه زیادی در محله‌ها انجام دهیم و به دنبال احداث پروژه‌هایی هستیم که در مقیاس کوچک رضایت شهروندان را ایجاد کند.

حناچی تأکید کرد: ما برای انجام پروژه‌های محله محور ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی کردیم.

شهردار تهران با اشاره به این نکته که برای اولین بار است بودجه را از پایین به بالا بسته ایم ،گفت: برای اولین بار با کمک شورایاران و معتمدان محله نیاز شهروندان در محله‌ها بررسی و بر اساس آن پروژه‌ها تعریف شد.

او با اشاره به حواشی به وجود آمده برای عمارت اقدسیه معروف به خانه شهرداران گفت: اجازه بدهید برای اولین بار به عنوان استاد تمام در این باره صحبت کنم.

حناچی با اشاره به این نکته که خانه اقدسیه برای دوره پهلوی دوم است، گفت: در آن زمان این خانه به شکل تشریفاتی ساخته شد و دارای آینه کاری و گچ بری است، اما این ملک ثبت ملی نشده و ما در واگذاری این ملک تلاش کردیم به گونه‌ای عمل شود که به مشکل نخوریم و تعادل منطقه نیز به هم نخورد، زیرا این ملک قرار نیست تخریب شود.

شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری از دو خط مترو گفت: ما روزانه در مترو ۲ میلیون و ۵۰۰ سفر داریم که بعد از افزایش قیمت بنزین ۱۵ درصد تعداد سفر‌ها افزایش پیدا کرد.

او گفت: ما از دولت برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس کمک خواستیم و به دلیل پیمایش روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر هر اتوبوس که قرار بر این است که اتوبوس‌ها برقی شوند.

حناچی تصریح کرد: اگر مجوز اوراق مشارکت را دریافت کنیم می‌تواند برای توسعه حمل و نقل کمک بسزایی به مدیریت شهری کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار