راهکارهای تغذیه‌ای برای درمان پرخوری عصبی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: راهکارهای تغذیه‌ای مناسبی برای درمان پرخوری عصبی افراد وجود دارد.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار کرد: برخی از افراد هنگامی که دچار تنش‌های عصبی می‌شوند، به اشتباه غذا خوردن را راهکاری برای از بین بردن این تنش‌ها می‌دانند.

او افزود: افراد برای درمان پرخوری عصبی در طول روز حتما وعده‌های غذایی کوچک و مکرر میل کرده و از میان وعده‌های که باعث کاهش اشتها می‌شوند استفاده کنند. میان وعده‌ها را می‌توان از گروه میوه‌ها انتخاب کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد قبل از شروع غذای اصلی می‌توانند از سبوس گندم استفاده کنند. سبوس گندم را می‌توان در سالادها به کار برد یا در آب ریخت.


بیشتر بخوانید: ۲ ماده غذایی که موجب چاقی افراد لاغر می‌شود


انوشه ادامه داد: افراد هر زمان که احساس سیری کردند و پس از آن در فاصله کوتاهی اشتها به خوردن غذا داشتند، می‌توانند از هویج یا خیار استفاده کنند. این کار باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نداشته باشند.

او تصریح کرد: اگر جزو افرادی هستید که دچار پرخوری عصبی شده‌اید درباره عوارض این بیماری بیشتر مطالعه کنید و برای درمان آن اقدام کنید.

درمان پرخوری عصبی
انوشه ادامه داد: افرادی که به پرخوری عصبی دچار شده اند می‌توانند با اضافه کردن مواد غذایی مانند: چای ماسالا، کینوا، برنج قهوه‌ای، دانه چیا و خاکشیر به رژیم خود تا حدی این بیماری را کنترل کنند.


بیشتر بخوانید: مصرف زیاد نودل باعث دیابت و سکته مغزی می‌شود


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد برای درمان پرخوری عصبی خود می‌توانند از روش‌های جایگزین مانند طب سوزنی و یا بیوفیدبک استفاده کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار