آموزش طرح دادرس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز تربت حیدریه

در طرح دادرس امسال ۲ هزار و ۶۴۴ دانش آموزان مقطع متوسطه اول در قالب ۷۳ کانون دانش آموزی هلال احمر آموزش‌های هشت گانه امدادی را فرا گرفته و خود را جهت روز‌های سخت آماده می‌کنند.

آموزش طرح دادرس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز تربت حیدریهسعید فکوری، معاون مدیر عامل و رئیس هلال احمر تربت حیدریه در کفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از برگزاری طرح دادرس دانش آموز آماده در روز‌های سخت در سطح ۷۳ آموزشگاه منطقه تربت حیدریه خبر داد.

او ادامه داد: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش آموزان، تاب آوری آن‌ها در جامعه را تقویت کنیم.

معاون مدیر عامل و رئیس هلال احمر تربت حیدریه گفت: در واقع طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌ آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه منتقل کرده و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

فکوری افزود: در این طرح دانش آموزان توسط مربیان اعزامی جمعیت هلال احمر ۸ مهارت مربوط به کمک‌های اولیه شامل؛ پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اظطراری و چادر زنی را فرا می‌گیرند.

او تصریح کرد: در طرح دادرس سال جاری ۲ هزار ۶۴۴ دانش آموزان مقطع متوسطه اول در قالب ۷۳ کانون دانش آموزی هلال احمر آموزش‌های هشت گانه امدادی را فرا گرفته و خود را جهت روز‌های سخت آماده می‌کنند.

دانش آموزان آموزش دیده در قالب تیم‌های ۱۴ نفره آماده در مراحل درون مدرسه‌ای و شهرستانی المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر شرکت کرده و آموزه‌های خود را به عرصه رقابت می‌گذراند.
 
انتهای پیام// د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.