بازدید شبانه رییس کل دادگستری استان زنجان و معاونین از زندان زنجان

رئیس کل دادگستری گفت:با پیگیری‌هاو حمایت‌های خیّرین در استان زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از محکومین جرایم غیر عمد مالی فراهم گردیده است.

بازدید شبانه رییس کل دادگستری استان زنجان و معاونین از زندان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین  صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری با حضور شبانه در زندان زنجان ضمن بازدید از زندان و تشکیل جلسه با موضوع پیگیری مصوبات و میزان اجرای دستورالعمل‌های قوه قضاییه در امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان گفت: از برنامه‌های ایام الله دهه فجر امسال دستگاه قضایی بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی و کلیه قضات استان با زندانیان است و هدف از این اقدام رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان می‌باشد.

او در این جلسه با بیان اینکه ما مکلف به اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه در استان هستیم افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی، دیدار مستمر و منظم با زندانیان جهت حل مشکلات زندانیان وهمچنین استفاده از ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان از برنامه‌های دوره تحول در قوه قضاییه می‌باشد.

رییس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد:با پیگیری‌ها، حمایت‌های خیّرین در استان زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از محکومین جرایم غیر عمد مالی فراهم گردیده، لذا با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته دهه فجر امسال این آزادی‌ها نسبت به مشابه سال گذشته افزایش محسوس خواهد داشت.

صادقی نیارکی به اجرای طرح طبقه بندی زندانیان استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد:فراهم ساختن فضا و بستر‌ها برای اجرای این طرح بایستی از سوی مدیر کل زندان‌ها پیگیری شود که با اجرای این طرح از بروز برخی آسیب‌ها در زندان پیشگیری خواهد شد.

او بر تقویت حوزه اشتغال و برنامه‌های فرهنگی زندانیان تأکید کرد و گفت: رویکرد اداره زندان‌ها باید توجه به اصلاح و تربیت زندانیان باشد و به عبارتی زندان به دانشگاه تبدیل شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.