افتتاح یکطرفه زیرگذر استادمعین/ استفاده برای اهالی طرشت ممنوع!

زیرگذر استادمعین در حالی بعد از ۵ سال به بهره برداری رسید که اهالی طرشت نمیتوانند از آن برای رسیدن به منزل خود استفاده کنند.

افتتاح یکطرفه زیرگذر استادمعین/ استفاده برای اهالی طرشت ممنوع!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زیرگذر استادمعین سرانجام امروز بعد از ۵ سال به افتتاح رسید، افتتاحی که البته با حواشی فراوان همراه شد.

این پروژه امروز با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید، اما در کمال تعجب اهالی طرشت، تردد از طریق این زیرگذر به صورت یکطرفه و از شمال به جنوب خواهد بود.

زیرگذر استادمعین به منظور برقراری ارتباط میان شمال و جنوب خیابان آزادی و اتصال محله‌های طرشت و استادمعین به یکدیگر ساخته شد، اما اکنون شهروندان تنها امکان تردد از طرشت به سمت استادمعین را خواهند داشت.

همین موضوع موجب اعتراض شهروندان به شهردار تهران و سایر مسئولان شهری شد. اهالی طرشت با حضور در مراسم بهره برداری و سردادن شعار‌های اعتراضی، اعتراض خود به این اقدام شهرداری تهران را اعلام کردند.

یکی از اهالی طرشت در این ارتباط به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ۵ سال خاک ساخت و ساز در این محل را خوردیم، اما حالا که به بهره برداری رسیده ما نمی‌توانید از خیابان استادمعین خود را به طرشت برسانیم. الان برای رسیدن به طرشت جای مسیر ۳۰ ثانیه‌ای باید از بزرگراه یادگار امام یا میدان آزادی و بزرگراه جناح عبور کنیم و حداقل ۱۵ دقیقه در مسیر هستیم مگر ما شهروند این شهر نیستیم؟

در زمان افتتاح پروژه بسیاری از پیمانکاران نیز با در دست داشتن بنر‌هایی نسبت به حقوق معوقه خود اعتراض داشتند.

در کنار این اعتراض‌ها بسیاری دیگر از شهروندان با دادن شعار‌هایی به یک طرفه شدن زیرگذر استاد معین اعتراض داشتند و اعلام کردند که بار ترافیکی محور استاد معین از جنوب به شمال است و نباید زیرگذر استاد معین از سمت شمال به جنوب یک طرفه باشد.

حجم اعتراض‌ها به گونه‌ای بود که نیرو‌های حفاظت شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران با هدایت معترضان مسیر را برای حرکت پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران باز کردند.

از روز‌ها پیش وعده‌ای به شهروندان داده شد با این مضمون که ایام‌الله دهه فجر امسال انتظار شهروندان در منطقه ۹ و ۲ به پایان می‌رسد و پس از ۵ سال زیرگذر استاد معین در تاریخ ۱۴ بهمن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۴ بهمن

گروه مارش نظامی با لباس یکدست در حال تمرین سرود جمهوری اسلامی ایران هستند و آخرین هماهنگی‌ها را برای یک اجرای مناسب انجام می‌دهند و ساز‌های خود را کوک می‌کنند.

در ادامه در تماس‌هایی با تیم تشریفات شهرداری تهران این تیم به همراه معاونین شهردار تهران در کنار علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ به سمت ورودی شمالی زیرگذر استاد معین حرکت می‌کنند تا به استقبال پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران بروند.

همهمه‌ای در میان عکاسان، فیلمبرداران و خبرنگاران برپا شد تا هر یک بتوانند تصویر ایده‌آل خود را از زمان ورود شهردار تهران به ابتدای زیرگذر و آیین و برش ربان افتتاحیه برای خود ثبت و ضبط کنند، اما در کنار این هیاهو صدا‌هایی موجب شد تا نظر بسیاری از عکاسان و خبرنگاران به گوشه دیگری از زیرگذر استاد معین جلب شود.

تعدادی از پیمانکاران زیرگذر استاد معین با فریاد‌هایی اعتراض خود را نسبت به دریافت نشدن مطالبات خود مطرح کردند و در کنار آن‌ها دیگر پیمانکاران نیز با در دست داشتن بنر‌هایی خواسته خود را بی صدا و دست نوشته خود به چشم مدیران شهری رساندند.

مارش نظامی، سرود جمهوری اسلامی ایران

پس از حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و پیروز حناچی شهردار تهران در محل برش ربان زیرگذر استان معین مارش نظامی سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و پس از پایان این مارش نظامی شهردار تهران به صورت رسمی با برش ربان افتتاحیه زیرگذر استاد معین را افتتاح کرد.

آغاز اعتراض شهروندان با حضور در بین مدیران شهری

پس از برش ربان شهردار تهران به همراه دیگر مدیران شهری به صورت نمادین قصد تردد در طول زیرگذر استاد معین را داشتند که در ابتدای این حرکت نمادین بسیاری از شهروندان و پیمانکاران دور آن‌ها حلقه زدند و مانع از ادامه مسیر آن‌ها شدند.

بسیاری از پیمانکاران با بیان این جمله که "پروژه با پول پیمانکار و طلب آن نمی‌خوایم، نمی‌خوایم" گلایه و اعتراض خود را به گوش شهردار تهران و مدیران شهری رساندند.

در همین مسیر پیروز حناچی شهردار تهران سعی کرد با توقف چند دقیقه‌ای و صحبت با آن‌ها به این اعتراض‌ها پایان دهد، اما با توقف چند لحظه‌ای پیروز حناچی حجم معترضین در اطراف شهردار تهران بیشتر شد و حلقه اعتراض مردمی حاضران گسترده‌تر شد.

بسیاری از شهروندان و اهالی محله طرشت نیز نسبت به خاک خوری ۵ ساله آن‌ها به دلیل پروژه زیرگذر استاد معین به شهردار تهران اعتراض کردند و گفتند که اگر تمایل دارید به خانه ما بیایید و ببینید که در زندگی ما چه میزان گرد و خاک نشسته است.

موج دوم اعتراض‌ها با حضور دانش آموزان

بسیاری از دانش آموزان با تعطیلی مدارس در زیرگذر استاد معین حاضر شدند و هم‌صدا با دیگر معترضان به یک طرفه شدن زیرگذر استاد معین اعتراض کردند و با دادن شعار "زیرگذر یک طرفه نمی‌خوایم، نمی‌خوایم" مانع از تردد مدیران شهری شدند.

حضور تیم حفاظت مدیران شهری برای مدیریت صحنه

حضور تیم حفاظت و تشریفات شهردار تهران موجب به تشنج کشیدن اعتراض مسالمت‌آمیز مردم در زمان افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین شد به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها اعلام کردند که تیم تشریفات چرا باید با آن‌ها برخورد فیزیکی داشته باشد.

همین برخورد تیم تشریفات مدیران شهری موجب شد که اعتراض مردم بیشتر شود و همین اعتراض سبب شد هر فرد از طرفی سعی در رساندن و اعلام اعتراض خود به مدیران شهری کند.

کشیده شدن مدیران شهری از هر طرف نشانه خشم و حجم اعتراض مردم به نوع برخورد تیم حفاظت و تشریفات شهرداری تهران بود.

ون تشریفات ناجی مدیران شهری

با بالا گرفتن اعتراض‌ها ون تشریفات شهرداری تهران در موقعیت مدیران شهری حاضر شد و پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران را سوار کرد تا از حلقه اعتراضات مردم خارج کند و به ساختمان شهرداری منطقه ۹ تهران انتقال دهد.

حضور معترضان در سالن همایش شهرداری منطقه ۹ تهران

با آن که نیرو‌های حفاظت شهرداری قصد ممانعت از وارد شدن معترضان به داخل ساختمان شهرداری را داشتند، اما باز معترضان محلی با عبور از آن‌ها وارد ساختمان همایش شدند تا اعتراض خود را نسبت به پروژه زیرگذر استاد معین ادامه دهند.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح زیرگذر استاد معین در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که عملیات عمرانی پروژه زیرگذر استاد معین از سال ۹۲ آغاز شد گفت: این پروژه تا سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت و ادامه این پروژه عمرانی در این بازه زمانی کوتاه به سرانجام رسید.

حناچی افزود: در حال حاضر محور شمال به جنوب زیرگذر استاد معین افتتاح شد که پس از آن با بررسی افتتاح جنوب به شمال این زیرگذر را نیز بررسی می‌کنیم.

شهردار تهران افزود: برای محور شمال استاد معین محور جنوب به شمال زیرگذر استاد معین هنوز تمهیدات لازم اندیشیده نشده است و اگر امروز این معبر دو طرفه شود مشکلاتی برای مردم بالادست این زیرگذر ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: از لحاظ فنی مشکلی برای دو طرفه شدن این معبر نداریم، اما باید تمهیدات آن اندیشیده شود که دو طرفه شدن آن موجب بار ترافیکی بیشتر برای شهروندان نشود.

حناچی با اشاره به پیچیدگی‌های پروژه زیرگذر استاد معین گفت: ما اگر زمان اجرای پروژه‌ها بازنگری و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادیم امروز شاهد برخی از مسائل نبودیم و پروژه‌ها با هزینه‌های کمتری به شهر تحمیل می‌شد.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه زیرگذر استاد معین بار دیگر بررسی می‌شود تا اگر امکان آن وجود داشت زیرگذر به شکل دو طرفه در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
عالي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
بعد از 5 سال با این افتضاح و نقیصه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
راه بدون بازگشت فقط راه مرگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر سر همچین مدیرانی برن از چین یاد بگیرن در عرض ده روز بیمارستان هزار تختخوابی ساخته مگه ما چی کم داریم هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
ما مردم هم بهتره از مردم چین یاد بگیریم به چه کسایی رای بدیم
آخرین اخبار