صحبت‌های والدین «غزاله» از شرط بخشش قاتل فرزندشان/ شاید دخترمان بعد ضربات میله و پیچیده‌شدن در نایلون زنده بوده است!

طرح ابهام‌هایی درباره پرونده‌ جنجالی جنایی و ماجرای قتل غزاله در چند روز گذشته این پرونده را به سمت اتفاقاتی حاشیه‌ای برد.

شرط بخشش «آرمان»؛ پدر و مادر غزاله به ابهامات پرونده پاسخ دادندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ۶ سال قبل رسیدگی به یکی از پرونده‌های جنجالی جنایی، با ناپدید شدن دختری ۱۹ ساله به نام غزاله کلید خورد و چند روز بعد از حادثه جوانی به نام آرمان که به غزاله علاقه داشت به قتل او و رها کردن جسدش در سطل زباله اعتراف کرد. جسدی که هرگز هیچ اثری از آن یافت نشد.

با طی روال قانونی پرونده، آرمان در دادگاه به قصاص محکوم شد و یک ماه قبل، درست شش سال بعد از قتل غزاله، پای چوبه دار رفت، اما با مهلت یک ماهه اولیای دم بار دیگر فرصت زندگی پیدا کرد.

از سوی دیگر، طرح ابهام‌هایی درباره این پرونده و ماجرای قتل غزاله در چند روز گذشته این پرونده را به سمت اتفاقاتی حاشیه‌ای برد.

ماجرای تمدید مجدد دفترچه بیمه غزاله و مرخصی او از دانشگاه و بسته شدن صفحه فیس‌بوک مقتول که همگی بعد از وقوع قتل اتفاق افتاده بود، ابهاماتی بود که باعث شد حتی دو نفر از قضات پرونده نسبت به رای صادر شده اعلام تردید کنند.

حالا با سر رسیدن فرصت یک ماهه آرمان بار دیگر شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده است. خانواده غزاله با داغی که به خاطر از دست دادن تنها دخترشان بر دل دارند خواستار اجرای حکم هستند و خانواده آرمان در تلاش برای جلب رضایت هستند.

باید دید که حکم قصاص این بار اجرا می‌شود یا باز هم به تعویق می‌افتد. شاید هم بخشش، سهم آرمان از این پرونده شود. در روز‌هایی که آرمان در برزخ مرگ و زندگی قرار دارد پای صحبت‌های پدر و مادر غزاله نشستیم و آن‌ها از دلهره‌هایی گفتند که در این سال ها، شب و روز همراهشان بوده است. همچنین خانواده غزاله به ابهامات پرونده پاسخ دادند.

لبخند دخترک در قاب خشکیده و لباس‌هایش روی رخت آویز کنار اتاقش، شش سال است به جای او در آغوش مادرش جای می‌گیرند. در این شش سال اتاقش دست نخورده باقی مانده است.

مادر غزاله کتاب‌ها و وسایل او را روی تختتش پهن می‌کند و کنار آن می‌نشیند و آرام‌آرام اشک می‌ریزد: «دلم برای آغوش گرفتن دخترم تنگ شده. من و پدرش گاهی دلمان می‌خواهد برای او خرید کنیم. حتی چند بار وقتی چیزی مثل کفش یا کتابی دیدیم که فکر می‌کردیم اگر غزاله بود از آن خوشش می‌آمد، آن را برایش خریدیم و در کمدش گذاشتیم.»


داغ ترین اخبار حوادث امروز:

پدیده‌ای عجیب در علم پزشکی/ از شکم پسر ۷ ساله جنین سه ماهه خارج شد!

اخراج ناظم مدرسه به دلیل ضرب و شتم دانش آموز تبریزی

دستور قتل زن مطلقه از داخل زندان

ناگفته‌های دردناک دختری که مادرش بر اثر سرطان فوت کرد/ تا آخرین لحظه باور نداشتیم که می‌میرد

اعتراف عجیب عامل قتل عام خانوادگی در باغ کلاته

قتل خانم پرستار به خاطر پول دیه!

اعدام قاتلان مهندس جوان در زندان


هق‌هق‌کنان می‌گوید: «گاهی در خیابان راه می‌روم و دختران جوان را می‌بینم که هم قد و قواره غزاله هستند. دستانشان شبیه دستان غزاله است. به آن‌ها زل می‌زنم و قلبم برای یک بار دیگر دیدن دخترم پر می‌کشد، اما این رویایی است که آرمان آن را از من گرفت. باور این‌که جگرگوشه‌ام دیگر نیست و برنمی‌گردد خیلی سخت است. صدای خنده‌هایش دیگر در خانه نمی‌پیچد.»

مادر غزاله ادامه می‌دهد: «از شب دلهره آوری که دخترم دیگر به خانه برنگشت، روز‌های خیلی وحشتناکی گذراندیم. چند روز از گم شدن غزاله گذشت تا این‌که آرمان اعتراف کرد غزاله را کشته. اما ردی از جسد غزاله پیدا نشد تا کمی آرام شویم.

شنیدن آنچه بر سر دخترم آمده بود خیلی سخت بود. همیشه فکر می‌کنم شاید غزاله در لحظه‌ای که آرمان داشته با میله بارفیکس به سرش می‌کوبیده به او التماس کرده باشد. شاید زمانی که او را در نایلون پیچیده هنوز زنده بوده. تصور تمام آن لحظات، قلبم را به درد می‌آورد. جسد دخترم پیدا نشد و حالا فرزند ما حتی قبری ندارد که بالای آن گریه کنیم.»

اجرای حکم آرمان
حکم قصاص آرمان اواسط دی ماه در مرحله اجرا قرار گرفت. موج حمایت سلبریتی‌ها از آرمان و طلب بخشش از خانواده غزاله در فضای مجازی راه افتاد و خانواده غزاله شکور، در لحظه اجرای حکم یک ماه به آرمان وقت دادند.

مادر غزاله در مورد روز اجرای حکم گفت: آن روز قصد داشتیم حکم قصاص را اجرا کنیم. صبح زود به سمت زندان راه افتادیم. در راه با همسرم صحبت کردم و گفتم نکند آرمان جای جسد غزاله را بداند و نگفته باشد. هنوز هم به پیدا کردن ردی از دخترم امیدوار بودم.

به همسرم گفتم بیا فقط برای دل خودمان به او یک ماه فرصت بدهیم. شاید در این مدت رازی در قلب او باشد که فاش کند و قلب ما را آرام کند. وارد راهروی سرد و تاریک زندان شدیم. متهمان را آوردند و آرمان هم میان آن‌ها بود. بار دیگر با او صحبت کردم و خواستم حرف بزند و محل جسد غزاله را بگوید. من حرف او را در مورد این‌که جسد غزاله را در سطل زباله رها کرده است، باور نکرده‌ام.

پاسخ به ابهامات پرونده
قبل از اجرای حکم، اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که اذهان را به سمتی می‌برد که شاید غزاله زنده باشد. ادعا شده بود دفترچه بیمه غزاله بعد از وقوع قتل تمدید شده و همچنین چند ماه بعد از حادثه غزاله از دانشگاه مرخصی گرفته است. مورد دیگر غیرفعال شدن صفحه فیس‌بوک غزاله بعد از تاریخ وقوع حادثه بود.

پدر غزاله در این باره گفت: «پذیرفتن مرگ دختری که هیچ اثر و نشانه‌ای از او باقی نمانده بود برای ما سخت بود. غزاله رشته مرمت ابنیه دانشگاه قزوین قبول شده بود، چون قصد مهاجرت داشت قبل از حادثه ترم اول را مرخصی گرفت. اما وقتی زمان شروع ترم دوم رسید، من و مادرش که هنوز به پیدا شدن دخترمان امیدوار بودیم؛ از دانشگاه برای او یک ترم دیگر هم مرخصی گرفتیم.

دانشگاه با شرایط خاص ما موافقت کرد. بعد از آن من می‌خواستم دفترچه بیمه خودم و همسرم را تمدید کنم. شناسنامه غزاله هنوز باطل نشده بود، چون جسد او کشف نشده بود و با حکم قاضی باید شناسنامه باطل می‌شد. همسرم اصرار کرد دفترچه غزاله را هم تمدید کنیم. باور نبود غزاله و حذف شدن نشانه‌های او در زندگی برای همسرم خیلی سخت بود. صفحه فیس‌بوکش هم خود به خود غیرفعال شد. علتش را نمی‌دانیم.»

مداخله سلبریتی‌ها آزارمان می‌دهد
حالا تا تاریخ مجدد اجرای حکم چند روزی زمان باقی مانده است و کسی نمی‌داند عاقبت آرمان بخشیده می‌شود یا نه.
«ببخشید. بگذرید... چقدر گفتن این کلمات راحت است و چقدر شنیدن قضاوت دیگران سخت است.» مادر غزاله این را می‌گوید و ادامه می‌دهد: «دلم نمی‌خواهد افرادی که در جریان این روز‌های سخت و دردناک من و پدر غزاله نبودند در مورد بخشش حرفی بزنند.

مداخله برخی سلبریتی‌ها قلب ما را واقعا به درد آورد. تصورش برایم سخت است که قاتل فرزندم آزاد شود و در خیابان راه برود، اما من هیچ نشانی از فرزندم نداشته باشم. دختر من هم می‌توانست حق زندگی و تحصیل و شادی و ازدواج داشته باشد. حقی که آرمان از او گرفت.»

مادر غزاله در ادامه می‌گوید: «از چند روز قبل از اجرای حکم تلاش برای جلب رضایت بیشتر شد. قبل از آن هم خیلی‌ها برای طلب بخشش سراغ ما آمده بودند. این تلاش‌ها تا زمانی که مقابل در زندان بودیم از سوی آشنایان متهم و اقوام او ادامه داشت. من هم تا قبل از قتل دخترم خیلی راحت در مورد بخشش حرف می‌زدم، اما گذشتن از خون دخترم به این راحتی نیست.»

حالا با گذشت حدود یک ماه از زمانی که آرمان پای چوبه دار رفت و از خانواده غزاله مهلت گرفت، شمارش معکوس برای رسیدن روز اجرای حکم بار دیگر آغاز شده است. تاریخ دقیق روز اجرای حکم هنوز به اولیای دم اعلام نشده و مادر غزاله در مورد اتفاقات این یک ماه می‌گوید: «خانواده آرمان در این مدت چند بار سعی کردند با ما صحبت کنند و رضایتمان را جلب کنند. یک‌بار به مطب یکی از دوستان پدر آرمان رفتیم و یک‌بار هم مادر آرمان به محل کار من آمد. من از همان اول هم گفته بودم اگر به من رحم کند و نشانی از جسد دخترم به من بدهد من هم به او رحم می‌کنم، اما حالا نزدیک یک ماه گذشته و آرمان هیچ حرف تازه‌ای نزده است.»

شکور در ادامه گفت: «خانواده آرمان چند بار با اقوام و دوستانشان در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند، مقابل خانه ما تجمع کردند، اما من حاضر نشدم با آن‌ها روبه‌رو شوم. فقط یک‌بار همسرم با پدر آرمان روبه‌رو شد و به او گفت که ما برای اجرای حکم مصمم هستیم. یک ماه به آرمان فرصت دادیم و این آخرین مهلتی بود که من و پدر غزاله به آرمان دادیم و تصمیم داریم این بار حکم را اجرا کنیم.»

منبع: جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۰:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خطابم به آقای سید جواد هاشمیه آقا سید چرا الان پا پیش نمیزاری به خانواده قاتل بگی فرض کن غزاله فردا پیداش بشه بیا قبل از اینکه پیداش بشه ببخشش بیا خانواده مقتول رو از همین الان دستخط بده که اگه روزی ثابت بشه غزاله زنده اس تو از الان بخشیدیشون و گذشت کن بنظرت میتونه گذشت کنه
Germany
لیدا
۲۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۳۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
رفتم اقدام کردم واسه ویزایارو میگه: میخواید از کشور خارج بشید؟
گفتم پـَـ نـَـ پـَـ میخوام از خارج وارد بشم
!گفت: یعنی وارد خارج بشید؟
گفتم پـَـ نـَـ پـَـ میخوام خارج از وارد بشم !
گفت: یعنی کلا میخواید خارج بشید دیگه؟
گفتم پـَـ نـَـ پـَـگفت پـَـ نـَـ پـَـ و کوفت درست حرف بزن ببینم چه غلطی میخوای بکنی 
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۵:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حقتان بود قصاص اما بعد از گذشت این همه سال و تأدیب شدن اون پسر ۱۷ ساله که الان دانشگاه را تمام کرده بود شایسته بود رضایت می‌دادید. اما متاسفانه رضایت ندادید پس شما انسان نیستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
لطفا برای دیگران نسخه نپیچید اگر خدای نکرده این بلا سر عزیزانتون امد شما رضایت بده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
طرف چقدر فکرش آسوده بوده فوق لیسانس گرفته زیر حکم انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده بعد تو از خودت ببخش انسان حق دیگران رو هم بزار به اختیار خودشون پس مشخص شد که کی انسان نیست خوشحالم متوجه شدی
France
کسرا
۱۲:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
طرف جسد رو سوزونده یا با اسید حل کرده یا هم یه جایی دفن کرده و ۱۰۰ درصد همدست داشته علتی هم که نمیگه کجاست اینه ک وقتی جسد پیدا بشه میفهمن چجوری کشته طرف رو و ۱۰۰ درصد اعدامه
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۰۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
همدستش کیه حتما از نزدیکانش دیگه خب اونا رو هم میکشه پایین اگه اعتراف میکرد
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۱:۳۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بیایید قضاوت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
بنظرم آنقدر آرمان تو زندان نگه دارن تا مجبور بشه اعتراف کنه،،،،یعنی چی مگه پسر پادشاه هست تو زندان میزارن تا فوق لیسانس درس بخونه! !!با کدوم وجدان تو زندان میتونه درس بخونه؟هم تجاوز کرده هم از ترس لو رفتن دخترمردمو سر ب نیست کرده خاک بر سر،،،من مطمئنم بهش یاد دادن جای جسد رو نگه ،،،و دوست آرمان در این جریان قتل و سر ب نیست شدن همدست بوده . همش دروغه ک از پله ها افتاده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اینقدر نگه اش دارن تا دکترا بگیره نه عمو اعدامش کردن ولی خداییش فکر آزادی داشته غیرحضوری فوق لیسانس بگیری اونم زیر حکم باشی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
لطفا تا وقتی جای مادر غزاله نیستین حرف از بخشش نزنین من خودم مادرم خدا نکنه یه خار به پای بچه ی ادم بره خدا بهش صبر بده هشت ساله نه جنازه ای نه نشونی این پسره هم اول اعتراف کرده بعد انکار کرده،،، تو تین مورد بخشش خیلی سخت و حتی غیر ممکنه،، پس فاز روشنفکری برندارین نه به اعدام و فلان و بهمان چون جای پدر و مادر غزاله نیستین
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۰:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خون پایمال نمیشه حالا بفرض اینکه غزاله زنده اس الان خونواده قاتل میتونه خونواده غزاله رو ببخشه ولی حالا که تلاششون بی نتیجه موند و قاتل اعدام شد خونواده قاتل احتمال اینکه از جای دفنش خبردار باشن هست برن بطور ناشناس محل دفن رو لو بدن لااقل خونواده مقتول هم به آرامش برسه.
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۴:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
حالا جوون بوده و یه اشتباهی کرده، نباید یه جوون دیگه قربانی بشه، اولیای دم که جوان نیستند.
دولت باید به جای اینطور خانواده‌ها ولی دم قرار بگیره تا بی خود به خاطر یک کینه نابجا جوون های کشور از بین نروند.
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۰۰:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خدا کنه دولت بجای تو ولی دم نشه روزی چون ممکنه بیای همین جا بنویسی این چه مملکتیه چرا دولت باید بجای من تصمیم بگیره خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
فردایی
۱۹:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خدا می‌دونه چ بلای وحشتناکی سر جنازه دختربدبخت آورده ک لب باز نمیکنه. و چ روان آرام و خیال راحتی هم برای ادامه تحصیل و زندگی باوجدان آسوده داره. نازپرورده‌‌ی ک هرچی خواسته داشته و بهش دادن. الآنم امیدواره خانوادش‌ قضیه رو حلش کنن. اینهمه مدت بخاطر عذاب وجدانم شده ب اون خونواده حق میداد بفهمند حداقل سرجنازه بچه‌اشون چی اومده. خیلی موزی وفریبکار و شیطانه. لیاقت بخششو ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۰۰:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یه بچه نوجوون محاله بتونه جنازه رو سربنیست کنه توسط کسی دیگه انجام شده و بهش تفهیم کردن تا جای جسد لو نرفته امید به بخشودگی داشته باش
Canada
علي
۱۱:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
با سلام
ضمن احترام به همه نظرات متفاوت،
به نظرميرسه.
پيدا شدن لكه هاي خون رو در و ديوار و اعترافات اوليه متهم و نامه اي كه از دختره به جا مانده كه گفته مورد ازار و اذيت بوده و گفته دوست ارمان كه تصديق ميكنه ارمان اعتراف به قتل در تلفن كرده و حرف قضات منطقي باشه و به احتمال قريب به يقين قتل كار خود آرمان باشه.
چون در پرونده گفتند نامه اي از دختره هست كه نوشته مورد ازار و اذيت ارمان است.
پسره به دوستش گفته كه مرتكب قتل شده و اعتراف كرده كه جسد رو در زباله داني انداخته و احتمالا با بوي گند اشغال قاطي شده و جسد و بوي گنديدگي اش عيان نشده است.
اما نكته اي كه اينجا وجود داره اينه كه قتل در ايران به سه نوع است : قتل غير عمد ، قتل شبه عمد ، قتل عمد.
متاسفانه ممكن ه آرمان در طي جر و بحث دختره رو هل داده باشه ، اما قصد كشتن اون رو نداسته است.
پاي دختره به پله گير كرده و در اثر ضربه مغزي ناشي از سقوط از پله ها كشته شده باشه.
اما شايد چون آرمان از اين مساله مطلع بوده كه اثبات قتل شبه عمد و فرار از اعدام كار اساني نيست تصميم گرفته كه جسد رو در سطل زباله بندازه.
تماس با دوستش و اعترافش هم دقيقا نشان ميده كه قصد قتل صد در صدي رو احتمالا نداشته است.
اما باز هم حدس ميزنم كه بين شون جر و بحثي شده و احتمالا اين حادثه پيش اونده است.
لذا پر واضح است كه سيستم قضايي هم نميتوانه خارج از قوانين راي بده و دستش باز نيست و خللي در اجراي حكم ايجاد نميتوانند بكنند.
مگر با رضايت خانواده مقتول كه اون هم در اين شرايط سخته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
این توقاتل هاشده شگردکه جای جنازه رونگن تااعدام نشن خودشون هم میدونن جای جنازه روبگن اعدام میشن برای همینه نمیگن تاوقت بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وقتی جسدی نباشه حکم چطور اجرا میشود اون جسد که دود نشد به هوا برودشاید زنده باشدوخارج از کشور باشد اون پسر گناهی ندارد
Netherlands
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
در خیلی از پرونده‌ها جسد مقتول پیدا نشده ولی با اعتراف قاتل، شخص اعدام شده
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۶:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
با توجه بهداینکه شاهد مبنی بر رویت دیده شدن آرمان هست و دفترچه بیمه تمدید شده و .. چرا حکم اعدام ؟؟؟؟ مشکل کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۰۱:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که کسی قاتل رو ندیده مقتول رو دیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
جالبه خیلی از افراد از قانون اسلام پیروی نمی کنن اما از حقوقی که اسلام بهشون داده در کمال پر رویی استفادع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کجای اسلام گفته که کسی که می خواد ازاحگام بهره ببره باید مسلمون کامل باشه؟ واقعا بعضیها خودشونو نماینده خدا می دونن. تازه تو ازکجا میدونی که این بیچاره ها از اسلام پیروی نمی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اگه غزاله زنده باشه چی ! اگه یه کی از اون مامورای شهرداری متوجه شده باشه و اونو از توی
حالا چمدون یا کیسه زباله بیرون آورده باشه چی ! شاید غزاله زنده اس و حافظه شو از دست داده! هزاران اگه و شاید در خصوص این پرونده وجود داره و ما نمی تونیم کسی رو قضاوت
کنیم! . فقط اگه زنده اس و نفس میکشه آرزو می کنم هر چ زودتر برگرد پیش خانواده اش و
اگه خدایی نکرده فوت کرده که روحش شاد!):و قاتلش ب سزای عملش برسه!!!^_^
Germany
R.M.F
۱۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
پسره دختررو برده خونشون و جوری هلش داده که سرش جوری به تخت بخوره که بیهوش بشه و نتونه جیغ و داد یافرار یا دفاع کنه از خودش.بعد با میله بارفیکس انقدر زدتش تا بمیره.خودش گفت که یه جایی از دوستش کمک گرفته و اون هم اونجایی بوده که میخواسته جنازرو مفقود کنه.خب!اول از همه اینکه چجوری میتونسته یه دختر۵۰کیلویی رو توی کیسه زباله جا کنه؟اول اومدن با همون میله بارفیکس یا هر چیز دیگه ای انقدر زدنش کنه استخوناش له بشن و راحت بشه توی کیسه زباله جا کردش.حالا یه سوال پیش میاد:اینکه اگه همینجوری انداخته باشنش توی کیسه زباله و همینجوری بندازنش توی سطل زباله،یعنی مامورای شهرداری تا حالا شک نکردن و به پلیس اطلاع ندادن؟خود پلیس حتی،متوجه نشده؟اونها هم که انقدر ها هم خنگ نبودن که همینجوری لو برن.
اومدن چیکار کردن؟خود آرمان هم گفت که غزالرو توی ۱۵تا کیسه زباله پیچیده بوده.اما نگفت چجوری و مسلما یه آدم درسترو باهاش اینکار رو نکردن چون سریع جنازه پیدا میشد.پس اومدن اونو به۱۵تیکه تقسیمش کردن و هر تیکه رو توی یه کیسه زباله جدا.هر کیسه زباله رو هم توی یه سطل زباله جدا.اینجوری دیگه هیچکس هم فکرش سمت این نمیره که این یه تیکه گوشت قبلا یه آدم سالم بوده.در باره ی اعتراف دوم آرمان خب اینکه شایدDNAغزاله روی پله ها بوده میشه اینو گفت که خون از کیسه(ها)ریخته باشه روی پله.تو اعتراف اول راستش رو گفته ولی اعتراف دومش رو تو زندان همبنداش یادش دادن که اینجوری مجازاتت سبکتر میشه یا اینکه وکیلش بهش یاد داده که اینو بگو.آرمان توی اون سن کم چنین جنایتی رو مرتکب شده اونوقت حالا اگه قرار باشه زنده بمونه و راحت توی این کشور بزرگ بشه پس خدا به داد برسه برای قتلهایی که در آینده قراره انجام بده!
فوقش اگه آرمان اعدام بشه پدر و مادرش یه بچه ی دیگه دارن که دلشون به اون خوش باشه ولی غزاله تک فرزند بود و تنها امید و آرزوی پدر و مادرش بود و به جز اون دیگه بچه ای نداشتن.
با این شرایطی که از اول تا آخر گفتم واقعا ناجوانمردانست اگه آرمان اعدام نشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
شما چجوری اینقدر ساده و راحت راجع به قتل یه آدم اونم با این جزئیات نظر میدید که دستگاه قضای ما تا حالا به این دلایل نرسیدن؟! جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
در این مسئله تردید بسیار وجود داره به لحاط اینکه چطور یک نوجوان در اون شرایط سخت به فکرش رسیده جسد غزاله را مخفی کند وبا چه توانی ان را حمل کرده به ببرون برده و چطوری کارمندان شهرداری به چنین چمدانی که قاعدتا بزرگ وکهنه نبوده شک نکردند یک انسان بزرگ در این شرایط دست و پای خودش را گم میکند ولی جای تعجب است که ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من شما پدر و مادر غزاله اگر به این سادگی رضایت بدید نه تنها در حق غزاله بلکه در حق غزاله ها ظلم کردید،، اون سبلریتیها که بخشش میخوان میتونن بیان و تضمین بدن که این شخص دوباره کارش رو تکرار نکنه؟؟؟؟؟؟ و اگر کرد آیا هستید که باهاش مجازات بشید؟؟؟؟ حرف زدن و کلمات قصار چیدن آسونه داغ عزیزه که سخته و درمان نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
اگه این هنرپیشه ها فضولی نکنن ممکنه اولیای دم گذشت کنن
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۱۶:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
کسایی که میگن بخشش اگه دختر شما هم کشته میشد و حتی برای آخرین بارن نمیدینش میگفتین بخشش باید اعدام بشه شاید خانواده غزاله به ارامش برسن
Iran (Islamic Republic of)
R.M.F
۰۷:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
خانواده غزاله فقط با اجدای حکم به آرامش میرسن.همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هرکسی ک این نظرو بلافاصله بعد از قتل داده و گفته برید تو پروفایل دانشگاهش و واسش مرخصی رد بکنید ک صد در صد آرمان پسورد رو داشته و ... خیلی خبره بوده ک قضات رو ب اشتباه انداخته و باید ی وکیل تمام عیار باشه این شخص
United States of America
محمد آبادان
۰۹:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
با تسلیت به خانواده داغدار ومصیبت دیده
که هیچکس نمیتواند جای اونا باشد وغم وفقدان عزیز وفرزندشان رو درک کند. طبق حکم الهی وماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی.قاتل آگاهانه اقدام به قتل عمد نموده.وبنظرم اولیای دم وبخصوص پدر مرحومه برای اینکه درمقابل ارواح فرزندش مدیون نباشه وحق وولایت خود را کامل کند.وبا اعدام قاتل موافقت وبدون گذشت حکم الهی را به اجرا دراورد.که این به عدالت نزدیکترس وروح فرزندش به آرامش میرسد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،در شهر شوشتر چند روز پیش یک خانواده به شخصی که پدرشون یعنی پدر خانواده رو به قتل رسونده بود رضایت دادن شاید باورتون نشه لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست من این رو بهتون بگم آرمان قاتل هست تا زنده هست این یادش نمیره خدا جواب اون رو میده بهتون قول میدم اگر شما درخاست قصاص نفس خودتون رو اجرا کنید شما هم قاتل آرمان هستید،پس بین خودتون وآرمان فرق نزارید شما هم مثل خودشید ،شما هم اگه می خواید قضاوت کنید عزیزان همیشه در صحنه یک لحظه خودتون رو بجای آرمان یا پدر مادر آرمان بزارید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من کار آرمان بسیار اشتباه بوده اما غزاله هم اشتباه داشته اون نباید به خونه یه پسر میرفت هرچقدر هم ک به اون اعتماد داشت اگه اون روز نمی‌رفت هیچوقت این اتفاقا نمی افتاد مادروپدر غزاله باید این کار دخترشون روهم درنظر بگیرن
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
به نظرت فکر نمیکنی اگه پدر ومادر غزاله با هم ازدواج نکرده بودند این اتفاق نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی پسره غزاله رو با میله میزده میدونسته حکمش اعدامه پس باید جورشو بکشه اگر هم اعدام نشه عادت میشه برای بقیه که میتونن بعد از قتل رضایت بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مر
۲۱:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خوبید اینطوری که میگند احساس میکنم دخترشون گم شده کسی ربوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا جسد کجاست ؟ ماشین شهرداری آمده سطل های بزرگ زباله را جمع کرده و کجا برده ریخته ؟ چمدان به آن بزرگی چگونه ناپدید شده توی زباله ها ؟ زباله ها را کجا بردند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا به خانواده صبر بده و از نظر من بخشش همچين فردي كه هيچ اظهار پشيموني نكرده و انگار نه انگار كه حق ادامه زندگي از يك دختر نوجوان را گرفته خيانتي ست در حق تمام دختران
اين آدم وقيح هيچ اظهار ندامتي نكرده و خانواده غزاله خيلي با ترحم پيش رفتن و اين ادم هيچ اعبايي از قتل دوباره نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ب خانواده غزاله صبر بده .ب نظر من اگه ارمان اعدام بشه مادر وپدرغزاله دیگه هیچ وقت ب جسد دخترشون نمیرسن چون اخرین بار پیش ارمان بوده وفقد اون میدونه کجاس پس تصمیم والدین غزاله برای یک ماه بخشش فکر خوبی بود بلکه ی نشونی از دخترشون بگیرن پس اعدام ارمان الان هیچ نفعی نداره تا هنوز جسد پیدا نشده نباید ارمان اعدام بشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
feri
۱۴:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کسی که این ذجر رو به این پدر و مادر تحمیل کرده باید اعدام بشه.اعدام اعدام اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۳:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
ای بابا نه اعدام نه قصاص.اینو باید بذارن انفرادی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
انقدر ذهنش رها و آزاده که لیسانسشو گرفته و فوق لیسانس هم قبول شده
Iran (Islamic Republic of)
پارسا رضاخانی
۱۷:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من غزاله زندس و برای اینکه از ایران خارج بشه آرمان رو قربانی کرده...
Germany
R.M.F
۱۶:۳۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
چجوری آرمان رو قربانی کرده؟خودش به آرمان گفته که بگو تو منو کشتی و حتی اگه اعدام هم شدی مهم نیست؟یا اومده به پلیس گفته این منو کشته بعد تو کیسه زباله و بعد تو سطل زباله انداخته؟اصلا این هم هست که پدر و مادر غزاله کلا قرار بود بفرستنش سوئد برای ادامه تحصیلاتش.چه لزوما داشت که بخواد آرمان رو قربانی کنه؟این حرف شما که میگین برای خروجش از ایران آرمان رو قربانی کرده باشه اصلا منطقی نیست!چون کلا به هر حال قرار بود از ایران خارج بشه.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باید این خیلی وقت پیش اعدام میشد و باید قصاص و عدالت اجرا بشود .
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۲۰:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
اعدام نکنین، با اعدام مخالفم ، سنی نداشته، بخشش فقط بخشش، خودمون بزاریم جای آرمان، اون لحظه واقعا پیش اومده با سن کمی که داشت، من اکر حای مادر و پدر غزاله بودم حتما بخشش میکردم بعد از اون همه سال در زندان ، بسه دیکه، حسابی تنبیه شده
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ان شاءالله به روز جای پدرومادر غزاله قرار میگیرید و قاتل دخترتون رو میبخشید
Germany
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
من امسال۱۶سالم میشه و از یه آرمان۱۷ساله کوچکترم.یعنی اگه بر فرض مثال منم خدایی نکرده بیام قتل انجام بدم باید بخشیده بشم و چون سنم کم بوده حق اون طرف گرفته نشه؟موردهای زیادی بودن که اعدام شدن و تیکه زیر۱۸سال بودن.مثلا یه پسر۱۴ساله که تو آمریکا که میگفتن باعث مرگ۲تا دختر سفید پوست شده بود به سرش برق وصل کردن و کشتنش.بعد هم اینکه یعنی چی آرمان سنی نداشته؟اون فقط یک هفته تا۱۸سالگی فاصله داشته.تقریبا همون۱۸میشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
این بچه ها با بی فکری هاشون کار برای بزرگترها درست می کنند و واقعا پدر و مادرها رو اذیت می کنند اگر اون-روز غزاله برای-رفتن به خونه آرمان اجازه گرفته بود مطمئنا مادرشون اجازه نمی داد و این اتفاق هم نمی افتاد،واقعا سن ۱۷ سال برای تنهایی ی پسر و دختر خطرناکه و هزاران اتفاق دیگه ممکن بوده بیفته ،واقعا پدر و مادر غزاله در نظر بگیرن که آرمان دخترشان رو به زور نبرده و فقط ۱۷ سالش بود ه خدایی نکرده نمی خوام از آرمان دفاع کنم ولی به نظر من آرمان هم غزاله رو برای کشتن به خونه دعوت نکرده بوده ولی چون هر دو شون سن کمی داشتند نباید تتها میشدند و حالا این اتفاق افتاده که واقعا از اشتباه غزاله با قبول رفتن به خونه آرمان شروع شده ،خواهش می کنم فرصت زندگی رو اگر میدونید واقعا آرمان پشیمونه ازش نگیرید و ببخشید.از طرف کسی که نه آرمان و نه خانواده اش رو دیده و نه هیچوقت خواهد دید.از خدا می خوام غزاله هم زنده باشه و یا لااقل بفهمید چه اتفاقی بعد از مرگ براش افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خدابهتون صبربده ایشالا زودتر اعدام بشه که اینطوری بادل یه پدرمادربازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام بر هر دو خانواده غمگین و دلشکسته مادر غزاله و مادر آرمان هر دوی شما گریان و پریشان از حضرت عباس برای شما آرامش و صبر میخواهم به امید خدا غزاله پیدا بشه و آرمان قصاص نشه چون برای مادر آرمان هم خیلی سخته به امید آنروز که مشکل هردو خانواده حل بشه
Armenia
علی
۱۹:۴۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
چرا هنوز اعدام نشده ؟ از آواسط دی ماه تا 22 بهمن یک ماه و هفت روز شده .
لطفا زودتر اعدامش کنید .
Switzerland
...
۱۶:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
احسان علیخانی خوب نیست
Canada
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خدا به هردو خانواده صبر بده .ولی تورو خدا اینقدر قضاوت نکنیم اون هم با خشونت.با اعدام آرمان ممکنه بعدش خیلی اتفاق ها بیفته که دیکه پشیمونی سودی نداره حتی اگر یک درصد هم احتمال داشته باشه که غزاله زنده باشه و پیدا بشه.اعدام غیر قابل برگشته....خدا به پدرو مادر غزاله جان صبر بده وامیدوارم با منطق و آرامش بیشتر تصمیم بگیرند .همینطور برای پدر و مادر آرمان .... شرایط برای هر دوخانواده سخته
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
لذت وارامشی ک در بخشش هست هیچ وقت در انتقام نیست
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۲۱:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خوب این پدرو مادر بیچاره نباید نام و نشونی از دخترشون داشته باشن حداقل باید جنازه بچشونو بهشون می دادن این پدرو مادر چرا باید گذشت کنن ظلم ازین بدتر میشه؟ دخترشونو کشتن از جنازه دختر بیچاره هم خبری به خاموادش نمی دن که حداقل برن سر قبرش بعد میان اصرار می کنن که بیایید رضایت بدید این دیگه واقعا خیلی ظلم بزرگیه
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
فقط قاضی خداست خدا میداند که این دو خانواده چه ها میکشند فقط خودش به داد اینها برسد اللخصوص خانواده غزاله جون که دختروشون انشالله به امید خدا زنده پیدا بشه بیچاره مادر غزاله خیلی برایت سخته چشم براه چشم براه خدا خیلی کمکت کند ما برای پیدا شدن غزاله ختم انعام گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام مادر داغدار غزاله و پدر دلسوخته غزاله هر چقدر دلداری بدهیم باز هم کم است چون شما فرزندتان را از دست دادهاید خودش هم در شرایط خیلی بد برای شما خیلی سخت است چون نمیدانید دخترتان کجاست برای شما از خداوند مهربان نهایت صبر را می خواهم دست خدا چیزی نیست خداوند فقط به قلب مادری غزاله هر چه زودتر از غزاله خبر دار کنه تا اینکه شما هم از دو راهی آزاد شوید قصاص یا ببخشش برای هر دو خانواده دعا میکنیم به ارزوی انروز که به دخترتان برسید و پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۷:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
هییییییی خداااا تو بعضی از کارات واقعا میمونیم ، چه سرنوشت تلخی هم برای آرمان و هم برای غزاله بود ، خانواده های هر دو‌ روزای سختی رو‌ گذروندید و دارین میگذرونین....
خدا به هر دو خانواده آراااااااااامش بده خیلی سخته خیلی.
Iran (Islamic Republic of)
کارآگاه وجدان
۲۲:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
حتما جسدو سلاخی کرده یا آتیش زده میدونه اگه بگه نفرت بقیه ازش بیشتر میشه همینطوریم اصلا قابل بخشش نیست. این یه جونوره
گفته خودش: ((عصبانی شدم و بین ما درگیری ایجاد شد. پس از اینکه به زمین خورد و سرش به گوشه تخت برخورد کرد، چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم و نهایتا متوجه شدم نفس نمی‌کشد. جسد او را در چند لایه نایلون پیچیدم و داخل یک چمدان گذاشتم و آن را در سطل زباله‌ای نزدیک خانه انداختم. )) نامرد وقتی سرش خورد تخت چرا دیگه با میله زدی؟دروغگو
بعد میگه نهایتا دیدم نفس نمیکشه میخواستی با اون میله ها که زدی نفسم بکشه؟هیچکس جسدو نزدیک خونشون نمیندازه خدا لعنتت کنه اگه سرش به تخت خورده بود که باید زنگ میزدی اورژانس اعدامت که نمیکردن چرا پس کشتیش؟ اصلا به تخت نخورده خودت عمدی زدی

نفرین به این سلبریتیا چرا برا سردار و شهدا دلسوزی نمیکنن؟چرا برا این دختر طفل معصوم دلسوزی نمیکنن؟
ولش کنن تا بقیه کفتارا هم جسارت پیدا کنن؟ بگن راحت برامون حکم بخشش میگیرن؟
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
لعنت بر آرمان و امثال آرمان ها لعنت بر تو ومدرکت که با خیال راحت لعنتی درس هم خوندی؟ که نیشتر بر زخم پدر ومادر غزاله بیچاره بزنی هزار بار اعدام و خدا بر سرش بیاره هرکسی که برای آرمان تقاضای بخشش از این خانواده داغ دار دارد شما اگر بر سرتون اومد قاتل رو ببخشید اعدام اعدام زودتر بهتر نسل آرمان باید نابود بشه و جسدش سوزانده بشه تو لایق خاک هم نیست
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خدا صبر بده به خانواده عزیزغزاله صد با ر اعدام برای آرمان جنایت کار قصی واقلب کمه خوبه والله خجالت هم نمیکشه با خیال راحت و بدونه غذاب وجدان تو زندان درس هم خونده لعنت بر تو ومدرکت بی وجدان روت نمیشه بگی با جنازه چه کرده شاید قطعه قطعه اش کردی تو باید ۱۰۰ با اعدام بشی نسلی از تو باقی نماند و این بلا بر سر واسطه ها بیاد که آرمان شطان صفت رو براش تقاضای بخشش دارند آقای پرستویی ازشما بعیده که برای آرمان بخشش بخواهی نه اعدام ؟؟؟؟؟؟هرچیزی که به پدر و مادر عزاله عزیزآرامش میده من همانم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خدا خودش رحم کنه به همه فقط دخترا واقعنی توی این تله ها نیوفتید ... لطفاً و خواهشاً درگیر احساسات نشید .... واقعا زیر بیست و خورده ای انسان می‌تونه منطقی نباشه پس لطفاً پدر و مادرا دوست بچه هاتون باشید و همزمان بپرسید و مراقب باشید البته شاید این پدر و مادر هم اینطور بودن بنده های خدا ، واقعا کی می‌فهمه اون مادر دیگه فقط زندس و زندگی نمیکنه .... در کل به خودمون بیشتر رحم کنیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
درود بر شما دوست گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اين خانواده نبايد براي كشتن اين قاتل كمترين عذاب وجداني داشته باشند چون هم قتل كرده و هم جنازه را سربه نيست كرده و هم اطلاع نمي دهد. پس بكشيدش چون لياقت ادامه زندگي ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل
۱۱:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اعدام
فقط اعدام
انطوريكه ميله فلزي را تا حد جان دادن دختر مظلوم به سر اون ميكوبيد بايد ضربه هاي رحي و رواني و نهايتاً طناب گردن شكن دار مجازات را به گردنش بيندازند و گردن نحس اورا بشكنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
یا خدا :O
Iran (Islamic Republic of)
R.M.F
۰۷:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم!
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۹:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
فقط قصاص
ننگ بر سلبریتی بی وجدان ، وطن فروش ، پورشه سوار سگ به بغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
كاش حكمش دو اعدام باشه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۹:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
كاش حكمش دو اعدام باشه هم زجر بكشه هم بقيه حساب كار دستشون بياد اگ آرمان بچه بود يه بچه بعد قتل فرار ميكنه نه اين همه نقشه بكشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
پدر و مادرها بیشتر مواظب رفت و آمدها و دوستی فرزندانشان با جنس مخالف باشند.
اینکه دختری به اینصورت کشته شود مطمئنا بسیار ناراحت کننده است.
این روزها رابطه دوستی و رفت و آمدهای دختر و پسر ها به بهانه های مختلفی نظیر جشن تولد و ..... تقریبا عادی شده. رعایت اصول و موازین اخلاقی مانعی برای وقوع چنین جرایمی است. یکی از صدها مورد میهمانی ها و رفت و آمدها ختم به جنایتی هولناک و گرفتاری خانواده ها و جامعه می شود.
بارها و بارها خود شاهد تردد گروهی دانشجویان پسر و دختری بوده ام که در تعطیلات آخر هفته از شهری به شهر دیگر رفته و ..... و پدر و مادرها تصور می کنند فرزندانشان در شهرستان مشغول تحصیل اند
سن ازدواج جوانان و امید به تشکیل زندگی مشترک کاهش یافته و باعث افزایش روابط نامتعارفی نظیر مواردی گردیده است که می بینیم. اگر و اگر دو جوان واقعا به هم علاقمند اند برای ازدواجشان کمک کنیم و اگر فقط به فکر رفع نیاز مقطعی خود از این شاخه به آن شاخه می پرند راهش چیز دیگری است. ولنگاری و عدم نظارت بر روابط نامتعارف فرزندان در سن بلوغ به مشارکت در امحا آثار جرم برای حفظ فرزند خود می انجامد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
ابن ملجم مرادی هم قصاص شد و کسی نبخشید چون قصد ونیتش کشتن بود
اگر دو مرد یا دو زن حالا در دعوا بصورت کاملا اتفاقی یکی بقتل رسده بود می شد بخشید
این ارمان نامرد قصد کشتن داشته باید قصاص بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
هم قصاص و هم گذشت حق خانواده غزاله است و کسی حق ندارد آنها را شماتت کند.
اما برای اجرای حکم الهی و محوشدن امثال آرمان قصاص همراه با همراهی رسانه ها و تشکر از والدین غزاله بهترین عمل است.
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۸:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
عجيب نيست؟ وزن غزاله انقدر سبك بوده آرمان اونو حمل كرده بعد چه جوري انداخته توي سطل اشغال ؟ رفتگرا مشكوك نشدن؟ اصلا با اين جثه آرمان امكان نداره بتونه جسد رو حمل كنه. سلاخي كرده؟ افقي برده ؟ موقع بردن هيچكس نديده ؟ تو ذهن من نميره
Japan
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بدترین اعدام حبس ابد هستش. شاید چند سال بعد تو زندان واقعیت رو بگه . برا اینجور آدم های اعدام یه لطفه باید حبس ابد براش حکم کنند تا هم خودش هم خانوادش روزی 10 بار بمیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
غزاله عزیز برای رفتن به مطب دکتر از خانه خارج شده و بعد از خانه آن پسر سر درآورده، مسلما دفتر بیمه همراهش بوده پس چطوری پدرش بعدأ آن را برده و تمدید کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
مشخص نیست این همه خوش رقصی گربه سلبریتی های مملکت ما برای کیه. ما اخبار سلبریتی های خارج کشور رو هم دنبال میکنیم و ندیدیم هیچ کدوم از اونا کاسه داغتر از آش برای هر ماجرای ربط و بی ربطی بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام مرگ جوان خیلی سخت است و به خانواده باید حق بدیم تا قاتل را به بدترین وجه اعدام کنند بنظر من اگر زود اعدام شود زجرش کم میشود باید همانکاری که قبلاً کردید مهلت بدید تا بصورت کامل زجر ببیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آرمان خود خود خود خود قاتل هستش، در ضمن چرا باید غزاله با یه پسر ارتباط داسته باشه که این طوری شه، خودش رو جمع می کرد
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۸:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
زن و شوهر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا بخشش؟ خانواده خودت بود می بخشیدی؟ این رفتارها که پامیشیم واسه یکی که با ای قساوت یک دختر کشته داریم واسش طلب بخشش میکنیم تمام باید بشه. باید اعدام شه تا درس عبرت و سوز دل خانوادش آروم شه. جای تاسف اجرای حکم 6 سال تعویق افتاده!
Iran (Islamic Republic of)
واروژان
۲۱:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
لطفا ببخشیدش . این جوان اشتباه کرده و حالا هم پشیمان است . خداوند هم از گناه بنده پشیمان میگذرد . خداوند حتی کفر را هم که بزرگترین گناه عالم است میبخشد . به این جوان پشیمان و نادان ، زندگی دوباره ببخشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط ی لحظه خودمون رو به جای مادر و پدر غزاله بگذاریم....واقعا قلب ادم به درد میاد وحشتناکه...همچین ادمی نباید بخشیده بشه تو خیابونا راه بره ولی این پدر و مادر حتی ی قبر نداره دخترشون که برن اونجا شاید اروم شن برای لحظه ایی.حقه ارمان فقط قصاصه فقط قصاص
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
رفتگرها سطل آشغال را بردن ودر کامیون خالی کردن این کار هم تا حدودی بصورت اتماتیک انجام میشود و هیچ رفتگری بین آشغالها را نمی گردد که ببیند جنازه ویا چیز دیگری در آن است یا نه وکامیون هم آشغالهای جمع آوری شده به بیابان برده و در بیابان دفن میکنند واین کار هرروز انجام میشود بعد چند روز حالا این یارو اعتراف به قتل کرده وهدفش هم از انداختن جنازه به سطل آشغال این بوده که جنازه با آشغال ها دفن شود تا کسی جنازه این بنده خدا را پیدا نکند یک بار اعدام هم برای این قاتل کم است
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۰:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
از مرجع قضایی خواهش می کنم مردم را رو در روی هم قرار ندهد. امروز قوه ی قضاییه بعنوان تامین کننده امنیت جامعه باید مدعی قصاص نفس باشد و خانواده ها را مقابل هم قرار ندهد .
آخر مگر می شود قاتل و خانواده اش اینقدر قصی القلب باشند که حتی حاضر تنها خواسته خانواده مقتول (ارایه اطلاعات مربوط به محل دفن مقتول) نگردند.
کمی منصف باشید این خانواده مصیبت دیده حق دارند
از قوه قضاییه خواهشمندم قاطعانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اول ک باید جسد پیدا بشه شاید زنده باشه البته ارمان گفته غزاله را لای ۱۵ تا نایلون پبچیده و بعد کرده چمدون بعد سطل زباله اگرهم غزاله زنده بود خوب با این بسته بندی کردن بنده خدا خفه میشه اکسیژن بش نرسیده
واقعا سخت خدا ب پدر و مادر غزاله صبر بده
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خانواده محترم غزاله تسلیت میگم بهتون .واقعا" خیلی سخته.اگر یک میلیون نفر از شما درخواست بخشش و عفو دارن.بدانید که ۷۵ میلیون نفر تقاضای قصاص دارند. مطمئن باشید که اگه پدر و مادر آرمان جای شما بودند هرگز رضایت نمی دادند.شما هم فقط وفقط قصاص کنید تا درسی بشه برای قاتلین بی رحمی که به راحتی آب خوردن آدم می کشند.در ضمن اون سلبریتی هایی هم که واسطه می شوند برای گرفتن رضایت، وجداناً اگه کسی یه چنین جرمی را در مورد بچه ی خودتان انجام بدهد راضی به دادن رضایت میشید؟
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۲۰:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آقا چرا یک پرونده باید اینقدر سروصدا کنه . این همه فشار روی این بندگان خدا میارن برای چی شاید دلشون راضی نباشه رضایت بدن به بقیه چه ربطی داره که این بنده های خدا چه تصمیمی میگیرن . شاید با این وضعیت خجالت بکشن که قصاص کنن . الان مشکل جامعه اینه واقعا؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تنها كساني ميتوانند دراين موضوع قضاوت كنند كه همچين اتفاقي برايشان افتاده باشد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
یه لحظه هایی نباید حرف زد چه برسه به قضاوت و تحلیل...
اینقدر حرف نزنید، کمی فکر کنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
علی طهماسبی نژاد
۲۰:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
گذشت کنیدازاعدام ولی ازادش نکنید اونقدربمونه توی زندان تاجای دختره رابگه.خدابیامرزتش خدصبربه پدرومادرش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
باید اعدام بشه چون دیگه هیچ بابای پولداری فکر نکنه میتونه با پول بچه قاتلشو رها کنه. جالبه که سلبریتی ها هم به میدون اومدن! پول چه معجزه ها که نمیکنه!!!
Germany
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
این دختر هنوز پیدا نشه چطور میخان پسره را اعدام کنن ؟ این اغا داره دروغ میگه و سر دادگاه و خانواده دختر را گرم میکنه باید ازش اقرار بگیرن که دختره کجاست و جنازش چی شده . واقعا ادم تعجب میکنه از این مردم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۹:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
كسانى كه از آرمان حمايت ميكنن،چرا جاى جسدو نميگه؟اگ تو سطل زباله انداخته،كارمندان شهردارى چمدون رو باز نكردن؟؟؟قبلا يه كاربر درست حدس زد مطمئنا بهش تجاوز كرده ك نتونسته جاى جسدو بگه واين كه همدست هم داره واسه سلبريتيها متاسفم معلومه پول گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
چقدر تو باهوشی جناب کارآگاه!!"
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۸:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
باهوشم ديگ حسوديت شد؟؟؟نكنه يه سلبريتى هستى
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
نه من سلبریتی ام نه تو باهوش
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۳:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
ن ديگ اشتباه گفتى باهوش هستم حالا تو سلبريتى نيستى نباش
Iran (Islamic Republic of)
آنتی - یه لبریتی
۱۹:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
لطفا حامد بهداد را اعدام کنید.‌..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ببرنش بالای دار
اگه طناب برید بیگناه است
اگه نبرید گناه کار
براحتی
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خودت حاضری این کار روت انجام بشه؟بالاخره بیگناهی طناب احتمالا میبره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا ....رو شناخت بهش شاخ نداد
خوب شد تو قاضی نشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مگه میخای فیلم سینمایی درست کنی که سناریوی اینچنیی برای اعدام می نویسی؟ مطمئن باش طناب دار آنقدر سفت و محکم هست که با به دار آویخته شدن جنایتکارانی نظیر ایشان پاره نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من خودم یه دختر کوچیک دارم خار تو پاش بره میمیرم.واقعا حال اون پدر وحشتناکه و گفتن ببخش واقعا بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اعدامم واسش کمه این وحشی ،جگر گوشه مردم رو کشته تقاضای بخشش هم داره خنده داره والا اون موقع که داشت این کارو میکرد باید به عواقبش فک میکرد نه الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
معلوم نيست پسره چه جنايت وحشتناكي كرده كه نميتونه محل جسد رو بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
پس کی باید درس عبرت بگیره؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
به احتمال زیاد ارمان باپدرش جسد را ازمحل خارج کرده فقط الان منتظر بخشش هستند ارمان به تنهایی نمی تونسته جسد را حمل کنه یا اونو تو سطل زباله بندازه به ارمان گفته تو هیچی نگو من رضایتشونو میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بابا گارگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
یکی از دلایل این اتفاق خود خانواده هستند، چرا انقدر روابط فرزندان را سهل گرفتند تا به این مرحله برسد، بعضی قتل‌ها از قبل برنامه ریزی شده است، بعضی ها ساماندهی اما این قتل اتفاق بوده و قاتل در سن کم مرتکب چنین خطایی شده به نظر من می‌شود با شرایط اینکه قاتل در زندان ادامه تحصیل داده و دانشجو پزشکی است برا جامعه مفید باشه از قصاص صرف نظر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
چه سر نوشت تلخی....ولی اگر قاتل رو اعدام کردند و بعد از چند سال دیگه دخترشون با حافظه ایی از دست رفته در یک جایی پیدا بشه چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فیلم زیاد می بینیااااا
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خب اینکه چندین سال گم بوده و حافظه اش رو از دست داده و پیش خانواده اش نبوده تاوان نداره؟ اگر چنین چیزی بشه باز هم تاوانش باید همین باشه
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
پرفسور ، خوده قاتل اعتراف به قتل کرده.پس معلومه که کشته شده.
Iran (Islamic Republic of)
پردیس
۲۲:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فیلم هندی زیاد دیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
داستان تعریف میکنی؟ یارو به قتل اعتراف کرده چه جوری زنده بشه؟ اگه هم دروغ میگه حقش اعدام هست...
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۵:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا کسانی که تقاضای بخشش دارند جنازه مقتول را پیدا نمی کنند ما ایرانی ها همیشه دنبال کار راحت هستیم اول طرف را می کشیم بعد آی وای نفهمیدم ملت کمک کنید و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اعدام کند اگر قاتل است حق به حق نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام.سخن خداوند این است. می توانید قصاص کنید و می تواند ببخشید ولی بخشیدن بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
amin
۰۱:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بیان شما از قرآن ناقص است شما که این را می گویید چرا به این بخش از آیه اشاره نمی کنید که قصاص عین حیات و زندگی است اگر بخشش بهتر است پس ابن ملجم مرادی را هم باید معصوم ببخشد و قصاص نکند. بر خلاف نظر شما حقیر اعتقاد دارم که این جانی را باید اعدام کرد تا در جامعه حیات و آرامش و ایمنی برقرار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خدایا خدت به این پدر ومادر صبر بده فقط اعدام فقط قصاص کنید این نا مرد را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط اعدام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم همچین موجودی (آرمان) باید حبس ابد بشه بدون آزادی
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط اعدام.
Iran (Islamic Republic of)
Ss
۱۴:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
دختر مردم کشته بعد حالا نمیگه چکارش کرده.اونوقت درخواست می‌کنه اعدامش نکنن اونوقت ک هلش داد باید میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
دور از جون. دور از جون اگه جای پدر این خانوداه بودم. خودم طناب دار رو گردن این قاتل می انداختم و صندلی از زیر پاش میکشیدم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه جای پدر مادر آرمان بودی چی
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۲:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
درجواب آقا على ،من اگ جاى بابا يا مامان آرمان بودم با بچه نوجونم در قتل شريك نميشدم مطمئنا آرمان تنها اين كارو نكرده و مهم تر اينكه بچمو خوب با مياوردم ن يه جانى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط قصاص، اسلام هم قصاصرو گذاشته برای کنترل مردم،
Iran (Islamic Republic of)
فرهام
۱۳:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
قاتل نامرد فقط باید اعدام شود. اعدامش کنید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
وقتی جسد نیست چطور حکم دادن؟ این داره میگه من مجبور به اعتراف شدم. باید جسد رو پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من اینجور آدمای سنگدل رو نه یکبار بلکه هزاران بار باید اعدام کرد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اعدام بیشتر خانواده قاتل رو عذاب میده، حبس ابد با اعمال شاقه مناسب تره
۱۲