استاندار گلستان از اقدامات انجام شده در حوزه‌های اشتغال، سیل، و تولید داخلی در این استان خبر داد.

در حال تکمیل/هادی حق شناس استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات استانداری در حوزه اشتغال در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال جاری مقرر شده بود که حدود ۳۰ هزار شغل برای متقاضیان در استان گلستان ایجاد شود؛ خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی‌های به موقع توانستیم میزان اشتغال را در این استان به بیش از ۳۰ هزار برسانیم.

او با بیان اینکه در بخش زیرساخت‌ها، آب، برق و بازسازی جاده‌ها اقدامات بسیار قابل توجهی انجام شده است، گفت: مقرر شده بود که سال قبل ۵۰ دوربرگردان در استان گلستان ساخته شود که بخش قابل توجهی از آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

استاندار گلستان یادآور شد: ترمینال گرگان با وسعت ۹ هزار متر مربع، به بهره‌برداری رسید، همچنین برای افتتاح پروژه‌های برق رسانی مبلغی حدود ۴۳ میلیارد ریال از سوی دولت پیش بینی شده بود.

حق شناس با بیان اینکه چندین مرکز رشد فناوری در سال قبل به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد:  سال ۹۸ زه‌کشی حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی به پیمانکاران سپرده شد که این اقدام تا پایان همان سال به اتمام رسید.

استاندار گلستان گفت: با توجه به اعتبارات دریافت شده، امیدواریم  مخزن سد نرماب  تا بهار امسال به بهره برداری برسد.

اقدامات استان گلستان جهت تحقق شعار "رونق تولید"

حق شناس با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان برای تحقق شعار "رونق تولید"، گفت: استان گلستان ۳ ماه اول سال ۹۸ را درگیر سیل بود؛ اما میزان تولید برخی از محصولاتمان همچون مرغ و دانه‌های روغنی در سال ۹۸ بیش از سال قبل بوده است؛ افزون بر این میزان تولید گندم در استان گلستان بیش از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول بوده است.

او اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید شد که مقدار آن بیش از سال‌های قبل بوده است.

استاندار گلستان گفت: بانک‌های استان گلستان در سال ۹۸، به‌منظور کمک به سیل زدگان مبلغی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی استان تخصیص داده‌اند؛ امیدواریم تمامی بانک‌های استان برای تحقق شعار رونق تولید همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وضعیت مناطق سیل زده استان گلستان در سال ۹۸

حق شناس درباره اقدامات انجام شده برای سیل زدگان در سال ۹۸، اظهار کرد: در ابتدای وقوع حادثه سیل ۲۱ هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی یا احداث بود که ۱۴ هزار واحد مسکونی تحویل سیل‌زدگان داده شد، همچنین ۷ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر هم تا پایان سال ۹۸ به سیل زدگان تعلق گرفت.

او بیان کرد: در ابتدای سال ۹۸ احداث چندین مدرسه  شروع شده بود که  تا پایان امسال به بهره برداری رسید.

استاندر گلستان خاطرنشان کرد: در سال قبل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت و همچنین در بخش دیگر ۱۸۸ کیلومتر از مسیرها هم لایروبی شد.

حق شناس گفت: مبلغ ۳ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان منابع برای پرداخت خسارت سیل گلستان در بخش‌های مختلف اعم از زیرساخت، کشاورزی و مسکن پیش بینی شده بود که در سال ۹۸  ۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان خسارت، شامل بلاعوض و تسهیلات پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید: رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گلستان می‌رود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار