مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بخشی از تاخیر پیش آمده در افتتاح تصفیه خانه چرم شهر به دلیل نوسانات ارزی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدیزاده مقدم مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست خبری ویژه برنامه‌های دهه فجر سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: در شهرک صنعتی چرم شهر، ۳۰ لیتر بر ثانیه پساب جریان دارد که این عدد دو درصد از آلایندگی کشف رود را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از تاخیر پیش آمده در افتتاح تصفیه خانه چرم شهر به دلیل نوسانات ارزی و به تبع آن تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز پروژه بوده است، ادامه داد: تصفیه خانه چرم شهر قرار بوده شهریور ۹۸ به بهره برداری برسد، اما به دلیل وجود مسائل زیادی با این تاخیر مواجهیم؛ از جمله کمک‌هایی که دولت قرار بود به پروژه این تصفیه خانه بشود فقط بخش اندکی وصول شده و مابقی را هنوز دریافت نکرده ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با همه مشکلاتی که بر سر راه این پروژه وجود داشته و دارد، تلاش داریم در دو هفته آینده بخش اول افتتاح شود که ۶۰ درصد آلایندگی را برطرف خواهد کرد.

مهدیزاده افزود: ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد و پهنه صنعتی بزرگی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، با توجه به مشکلات اقتصادی که امسال واحد‌های صنعتی با آن روبرو بودند کلینیک صنعت را راه‌اندازی کردیم و پایش خوبی از واحد‌های راکد و زیانده داشتیم.

او تصریح کرد: در این ارزیابی ۹۰۰ واحد پایش شد و از این تعداد ۴۳۰ واحد به مشاورین ارجاع داده شدند، ارزش ریالی سرمایه این واحد‌های در خطر ۴۲۰ میلیارد تومان و شغل هشت هزار و سیصد نفر نیز به خطر افتاده بود، در حال حاضر ۸۴ واحد از واحد‌های پایش شده پس از حل مشکلاتشان به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سرگرفته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مسائل مالی و بهره وری و ماشین آلات از عمده مشکلات این واحد‌های صنعتی محسوب می‌شد و ۶۰ درصد از این مسائل را به خود اختصاص می‌دهد، ۲۵ درصد از این واحد‌ها نیز با مشکلات بازاریابی و فروش و ۵ درصد به دلیل مسائل حقوقی دچار رکود کاری شده اند. ۱۰ درصد از این واحد‌ها نیز مشکلات مدیریتی داشتند.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.