راه مؤلفه اصلی توسعه‌یافتگی است / ۵۰ درصد کریدور تهران – مشهد در استان سمنان قرار دارد

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: توجه به زیرساخت‌های موجود در حوزه راه و سیستم حمل‌ونقل در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منوچهر فخری در جلسه راهبری کاهش تصادفات استان سمنان ضمن بیان اینکه راه یکی از مؤلفه‌های اصلی برای توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود، گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه راه‌های استان وجود دارد که مهم‌ترین آن وجود ۵۰ درصدی کریدور تهران – مشهد در حوزه استحفاظی استان سمنان است.

او بابیان اینکه سه هزار و ۸۳۸ کیلومتر راه ارتباطی در استان سمنان وجود دارد، افزود: توجه به زیرساخت‌های موجود در حوزه راه و سیستم حمل‌ونقل در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه پروژه آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های راه‌سازی در استان است، خیادآورشد: عملیات اجرایی باند دوم سرخه به سمنان، محور فیروزکوه به سمنان و محور سمنان به معلمان نیز از دیگر پروژه‌های مهم است که باید در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر آن‌ها اقدامی اساسی انجام شود.

فخریبیان کرد: در مسیر ترانزیت به بندرعباس در شرق استان سمنان نیز، پروژه عباس‌آباد به کاهک و کریدور شاهرود به آزادشهر و دامغان، معلمان جندق نیز از اقدامات خوب در حوزه توسعه راه‌های استان به شمار می‌رود.

او در ادامه از شناسایی نقاط حادثه‌خیز اولویت‌دار در استان سمنان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک در بودجه شهرداری‌های استان قرارگرفته و مراکز کنترل ترافیک موجود نیز تقویت می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم آهنگین کردن جاده‌های استان ابراز داشت: این امر با توجه به اینکه خواب‌آلودگی و واژگونی عامل بیشترین تصادفات در استان است می‌تواند در کاهش تصادفات نیز بسیارموثر باشد.

فخری همچنین بابیان اینکه افزایش مراکز خدمات رفاهی بین جاده‌ای در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: کاهش تصادفات در کمترین مقدار ممکن خود در اوج ترافیک در ایام نوروز سال جاری، نشانه بارز همدلی در بین دستگاه‌های اجرایی استان بود که نیاز است این مهم در تمام فصول سال ادامه‌دار باشد.

او در ادامه عدم توجه و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترافیک، کیفیت خودرو‌ها و عدم‌تغییر فرهنگ ترافیکی را سه عامل تأثیرگذار در آمار تصادفات دانست و افزود: توسعه، تقویت، بهبود و بازسازی و نگهداری مطلوب و مناسب راه‌های ارتباطی و جاده‌های سطح استان، از عوامل مهم واصلی توسعه یافتگی و هموار کننده مسیر پیشرفت هستند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی استان، از بروز حوادث ناگوار و تصادفات جرحی و فوتی که منجر به از بین رفتن هم استانی‌ها و هم‌وطنان عزیز پیشگیری می‌کند، یادآور شد: بررسی برنامه کاهش تصادفات و همچنین سهم دستگاه‌های مختلف در این امر، از دستورات کار و اهداف برگزاری جلسه راهبری تصادفات استان است.

فخری بیان کرد: دومین عامل مرگ‌ومیر انسان‌ها در دنیا، تصادفات جاده‌ای است که در کشور ما نیز با این موضوع مواجه هستیم و باید برای کاهش این مهم اقدامات ویژه و تلاش‌های مستمر همواره در دستور کار قرار داشته باشد.

نتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار