معاون گردشگری استان؛

اقامت بیش از ۲۸ هزار گردشگر در بوم‌گردی‌های خراسان شمالی

معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر در ۱۰ ماهه امسال در واحد‌های بوم‌گردی استان اقامت داشتند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش بیش از دو برابری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی کاظمی معاون گردشگری سازمان صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در ۱۰ ماهه پارسال، ۱۳۵۶۸ نفر، بوم‌گردی‌ های استان را برای اقامت انتخاب کردند که این رقم در سال جاری با افزایش بیش از دو برابری به ۲۸۱۷۶ نفر رسید.

کاظمی افزود: با مطرح شدن تعدادی از بوم گردی‌ها در سطح ملی، در حال حاضر تور‌های گردشگری و مسافران از اقصی نقاط کشور در بوم گردی‌های استان اقامت می‌کنند و از طبیعت چهارفصل استان بهره می‌برند.

او با اشاره به فعالیت ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه با همراهی روستائیان می‌توان زمینه مساعدی برای جذب گردشگر از طریق گسترش بوم گردی‌ها فراهم کرد، زمینه‌های تحقق این مهم در خراسان شمالی فراهم است.

معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان با برخورداری بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه استانی، در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.