رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

جواب آزمایش بیماران مشکوک به کرونا در کشور، منفی است

گویا گفت: تا به امروز ۹ مورد مشکوک در کشور اعلام شده که پس از بررسی، ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا منفی گزارش شده است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا، رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه کنفرانس «ویروس کرونا» که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ کشور درگیر بیماری کرونای جدید هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتشار این بیماری در کشور چین به طور یکسان انجام نگرفته است به طوری که در برخی از مناطق ویروس کرونا شیوع بیشتری بین مردم داشته است.

او با بیان اینکه تا به امروز درصدی از بیماران شناسایی نشده‌اند، گفت: علائم بیماری کرونای جدید مانند سرماخوردگی است و این عارضه همراه با تب، گلودرد، بدن درد و آبریزش بینی است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: غربالگری مسافران علامت‌دار از مبدأ کشور چین از اقدامات اولیه وزارت بهداشت بوده  است؛ اینطور نبوده که هر فردی که وارد فرودگاه بشود را، وارد قرنطینه کنیم.

گویا افزود: توصیه ما به همه مردم این است که به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون شست‌وشو بدهند و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

او بیان کرد: پرسنل بهداشتی و درمانی کشورمان هوشیاری کامل نسبت به مقابله با بیماری کرونای جدید دارند و در هنگام مراقبت از بیماران، باید بیشتر مراقب خود باشند.
بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از وضعیت سلامت دانشجویان منتقل شده از چین
رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: سرعت انتقال بیماری کرونای جدید زیاد است؛ بر اساس پیش بینی‌ها، در هفته‌های آینده میزان ابتلا به بیماری کرونای جدید به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

گویا ادامه داد: با سفارت چین هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است تا ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل بتوانند به کشور بازگردند.

او اضافه کرد: دیروز ۵۷ نفر از دانشجویان با میل خود به کشور بازگشتند؛ حال همه آن‌ها خوب است و هیچ علائمی از بیماری در دانشجویان بازگشتی به کشور دیده نشده است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه دانشجویان برگشته از چین آگاهی کامل نسبت به بیماری دارند و در بدو ورود به وسیله تیم پزشکی مورد معاینه قرار گرفته و دو هفته در مکانی خاص تحت نظر ما قرار می‌گیرند.

گویا ادامه داد: تا به امروز ۹ مورد مشکوک در کشور اعلام شده که پس از بررسی، ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا منفی گزارش شده است.

او گفت: امروزه ۱۳ درصد از بیماری‌های تنفسی دارای علائم شدید بوده که ۸۷ درصد از آن‌ها نیازمند بستری هستند که با یک مراقبت ساده درمان می‌شوند.

در ادامه مراسم محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی، گفت: امروزه آموزش‌های مجازی برای پزشکان و مردم در نظر گرفته شده است و من معتقدم که برای موفقیت بیشتر در حوزه سلامت باید به سمت آموزش همگانی مردم برویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.